Зі зверненнями громадян на обласному рівні працюють дві структури: комунальне підприємство “Обласний контактний центр” і відповідний відділ обласної державної адміністрації. Працівники контактного центру отримують повідомлення від людей по телефону і електронній пошті, а співробітники профільного відділу ОДА – напряму. Найбільше заяв, скарг і пропозицій до органів влади надійшло торік від жителів міста Полтави. Підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2013 році нещодавно підбили в облдержадміністрації.
– Торік було запроваджено телевізійний проект Глави Держави “Діалог з країною”, де кожний громадянин мав змогу напряму поспілкуватися з Президентом України Віктором Януковичем та поставити запитання, яке його турбувало. Ми приділяли значну увагу не лише вчасному розгляду звернень громадян, а й наданню роз’яснень, консультацій з окремих проблем і довідкової інформації, – підкреслив головуючий на нараді заступник голови – керівник апарату ОДА Валерій Пархоменко.
Як повідомив начальник відділу роботи зі зверненнями громадян облдержадміністрації Валерій Балагура, торік до ОДА надійшло 3843 звернення, до обласної влади звернулося понад 21 тисячу людей, що більше, ніж за останні роки. Більшість із порушених питань мають вирішувати органи місцевого самоврядування – міськвиконкоми, міські, селищні, сільські ради. Найбільше заяв – із Полтави (за кількістю звернень, а отже, невирішених проблем, обласний центр йде зі значним відривом від інших міст), Полтавського району, а також Решетилівського, Хорольського, Машівського, інших районів.
За словами директора обласного контактного центру Віталія Бугайця, жителі області позитивно сприйняли роботу центру, адже отримали можливість не виходячи з дому та без зайвих витрат порушити перед органами влади будь-яке питання.
За статистикою урядового контактного центру, Полтавська область за загальною кількістю звернень посіла за підсумками 2013 року 10-те місце серед регіонів України.
Обласний контактний центр приймав дзвінки за безкоштовним телефоном
0-800-502-230 та за допомогою електронної пошти. За тематикою звернення суттєво не відрізнялися від тих, які були озвучені на урядовій телефонній “гарячій лінії”. Розгляд 94 відсотків звернень завершили протягом 15 днів. Чимало проблем чекають свого розв’язання, оскільки потребують значних витрат: ремонт будинків, ліфтів, доріг тощо.
Підбиваючи підсумки, Валерій Пархоменко зазначив, що створення контактного центру значно збільшило доступність до органів влади. Важливо, щоб люди не отримували формальних відписок – таке завдання поставлене перед керівниками, які відповідають за роботу зі зверненнями громадян.
Ганна ЯЛОВЕГІНА
“Зоря Полтавщини”