Нещодавно для пенсіонерів Київського району обласного центру гостинно відчинила двері громадська приймальня, що діє за принципом “єдиного вікна” в територіальному управлінні Пенсійного фонду України. У Полтаві така приймальня запрацювала вперше. Втілення цього задуму і впровадження нових стандартів обслуговування стали справжнім подарунком до зимових свят нашим відвідувачам – мешканцям району.
Нині забезпечено щоденний прийом пенсіонерів у робочі години будь-яким вільним спеціалістом незалежно від дільниці обслуговування. Працює 6 фахівців, які здійснюють опрацювання документів з пенсійних питань (прийом для призначення, перерахунку пенсії, видача довідок про розміри виплат, допомоги на поховання, консультації тощо).
Принагідно хочу відзначити, що, виконуючи урядові доручення, вдалося досягти бажаного завдяки сприянню орендодавця в проведенні ремонтних робіт.
Люди вже встигли переконатися в перевагах нових технологій, адже більше не потрібно чекати в чергах, завчасно записуватися на прийом. Варто лише прийти до спеціаліста Фонду і за лічені хвилини отримати все необхідне. Одночасно забезпечуються прозорість і відкритість у наданні послуг, запобігаючи таким чином проявам корупційних діянь.
Нагадаю, що управління опікується питаннями пенсійного забезпечення майже 29 тисяч отримувачів пенсій, а це – кожен четвертий мешканець міста. Починаючи з грудня 2013 року, вже здійснені масові перерахунки пенсій за збільшеним прожитковим мінімумом, загалом пенсії перераховані 86 відсоткам отримувачів, або 24,5 тисячі осіб. В середньому підвищення до пенсії склало 41 гривню 34 копійки, а середній розмір виплати в Київському районі на початок року становить 1506,32 гривні. І хоча для кожного отримувача збільшення начебто і незначне, проте зросла потреба на фінансування пенсій, яка досягла майже 44 мільйонів гривень за місяць, а тому додатково необхідно акумулювати до бюджету 1,1 мільйона гривень на ці цілі щомісячно.
Фахівцями управління Пенсійного фонду найголовніша роль відводиться власне людині. Навіть якщо їй далеко до пенсійного віку, вважаємо, що варто замислитися над своїм майбутнім пенсійним забезпеченням, подбати про страховий стаж. Ознайомитися з сумами зарахованих коштів та відповідним стажем роботи можна через інформаційний кіоск, що встановлений в приміщенні громадської приймальні, скориставшись страховим свідоцтвом.
У цілому реалізації та захисту прав людини наше управління приділяє чималу увагу. Це, перш за все, виконання статті 46 Конституції України в частині пенсіонування, статті 64 основного “пенсійного” закону стосовно надання консультацій і необхідних роз’яснень як в усній, так і в письмовій формах, а також виконання державних законів про звернення громадян та інформацію. Активну позицію займає управління також щодо захисту прав застрахованих осіб, у тому числі й у судовому порядку. Утвердження та забезпечення прав і свобод людини й громадянина є головним обов’язком органів державної влади, а відповідно – працівників системи Пенсійного фонду України.
Людмила СМОТРИЦЬКА
Начальник управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві