Дмитро Табачник привітав учасників наради, назвав розробників проекту і наголосив, що справжнє реформування освіти передбачає створення нових якісних стандартів, нового змісту, який відповідав би потребам часу та суспільства. Проект був презентований, зазначив міністр, ще у серпні, й за цей час робоча група отримала близько двох тисяч пропозицій щодо його удосконалення – левова їх частка належить саме вчителям-практикам, і більшість із цих пропозицій уже враховано. Без стандарту, наголосив він, ми не можемо створити нові програми, нові підручники.
Про сам документ і роботу над ним розповів Василь Мадзігон, зокрема зазначивши, що це нині – найактуальніша проблема, Державний стандарт освіти розроблявся у короткий термін, але він створений і з ним можна ознайомитися на сайті міністерства. В минулому році тривала робота над Державним стандартом початкової загальної освіти, який на початку нинішнього року був затверджений постановою Кабінету Міністрів України. Затим організаційний комітет, який очолив президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремінь, почав розроблення Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Тож це – логічне продовження розпочатої торік роботи. Державний стандарт спрямований на формування соціально-педагогічної моделі випускника загальноосвітнього навчального закладу, яка відображає кінцеву мету загальної середньої освіти – сформувати людину, громадянина України, підготовленого до життя в сучасному суспільстві, здатного навчатися впродовж життя.
Учасники наради внесли свої пропозиції до проекту. Йшлося в першу чергу про перевантаженість учнів інформацією, часто зайвою, другорядною, а разом із тим і про те, що вчителям бракує виділених годин на викладання багатьох дисциплін, зокрема історії, мови й літератури, географії, математики. Багато говорили про особливості трудового навчання школярів, адже технології у наш час дуже важливі, а також про фізичну підготовку школярів. Навіть було запропоновано дещо скоротити програми з математики, а також винести на обговорення список літературних творів, які мають обов’язково вивчатися у школі. Усі пропозиції, пообіцяв міністр, обов’язково будуть вивчені й враховані. Бо ж Державний стандарт освіти повинен бути революційно новим документом і має створити всі умови для творчості та свободи вчителя.
Дмитро Табачник подякував керівництву Пирятинського ліцею за гостинність і високу організацію роботи й наголосив, що такі регіональні наради за участю вчителів-практиків дуже корисні, тож проводитимуться й надалі.