Очолив тоді ще Хорольську загальноосвітню школу љ2 Микола Копайгора у 2001 році. До цього, після закінчення Полтавського педагогічного інституту, працював тут же вчителем загальнотехнічних дисциплін. Зараз Микола Миколайович зізнається, що пропозиція стати директором школи для нього була неочікуваною.
Перші кроки на посаді директора для вчителя трудового навчання були важкими. Не завжди розумів його і не в усьому підтримував педагогічний колектив. Тож спершу новопризначений керівник став шукати серед учителів однодумців. І водночас активно узявся вивчати досвід роботи інших шкіл. Керівництво району це тільки заохочувало. Зібравши необхідний багаж знань, Микола Копайгора почав ініціювати зміни в очолюваному навчальному закладі. Так Хорольська ЗОШ љ2 отримала статус гімназії. За основу реорганізації хорольці взяли досвід Шишацької гімназії для обдарованих дітей. А у Лубенської ЗОШ љ6 запозичили інше – на базі навчального закладу створили благодійний фонд “Інтелект”, зареєструвавши його як громадську організацію. До цього часу кошторис державних видатків для школи передбачав лише оплату комунальних послуг та виплату зарплати вчителям. Зареєструвавши благодійний фонд, гімназія змогла накопичувати кошти і вирішувати нагальні потреби, модернізувати і вдосконалювати навчальну базу. За три роки роботи благодійного фонду для потреб школи використано близько 100 тисяч гривень. Саме завдяки цьому в Хорольській гімназії одним із перших в області з’явився повноцінний комп’ютерний клас, а згодом – і другий. Поступово у школі змогли обладнати сучасний тренажерний зал, згодом – борцівський, малий спортивний зал для початкових класів. Також створили народознавчий музей, мистецьку студію, до якої входять хорова, вокальна, хореографічна студії, окремо – студію декоративно-прикладного мистецтва.
Таким чином створили міцне підгрунтя для втілення основної методики навчання і виховання. Бо в основу роботи школи Микола Миколайович разом з усім педагогічним колективом поклали інноваційні методики виховання, а саме – особистісно-орієнтоване та родинне виховання, а також формування в учнів потреби в здоровому способі життя. У школі розроблена і реалізовується програма “Я і моя родина”, в основу якої покладені всі виховні аспекти родинного життя – духовна єдність поколінь, збереження родинних традицій, сімейних реліквій, вивчення родоводу, прилучення дітей до народних традицій, звичаїв, обрядів. Педагогічний колектив активно використовує нетрадиційні форми роботи з батьками, проводить вечори великої родини, дні довіри, свята у родинному колі тощо.
У гімназії активно працює шкільний орган самоврядування. Тут влаштовують дні народження класу, посвяти у гімназисти, проводять конкурси “Міс гімназії”, “Гімн обдарованості” тощо.
Для такої активної класної і позакласної роботи сформований непересічний педколектив. Микола Миколайович підтверджує той факт, що більшість учителів гімназії має звання старшого вчителя або вчителя-методиста. Майже третина вчителів є вихованцями цієї ж школи. Ось вам і результат форми родинного виховання у школі.
Микола Миколайович зауважує: щоб педагог міг працювати з повною віддачею, для нього треба створити належні умови роботи, тому спеціально для кожного вчителя тут створюють відповідну базу. Приміром, нині обладнують спортивний зал, яким опікуватиметься учитель фізкультури, котрий прийшов працювати у школу нещодавно.
Створюючи учням гарні умови для навчання сьогодні, у Хорольській гімназії планують і їхній завтрашній день. За програмою спецкурсу тут навчають учнів і робітничим професіям – після закінчення школи вони отримують посвідчення водія категорії С та оператора комп’ютерного набору.
Усі ці перетворення у житті гімназії, говорить Микола Копайгора, дали поштовх до того, що навчальні процеси й у інших трьох школах міста помітно пожвавилися, між навчальними закладами виникає здорова конкуренція. А керівництво і колектив Хорольської гімназії тим часом шукають нові шляхи розвитку і вдосконалення. Микола Миколайович є головою асоціації керівників шкіл району “Разом – у майбутнє”, що, в свою чергу, входить у Всеукраїнську асоціацію керівників навчальних закладів. Діяльність цієї асоціації дає можливість відвідувати навчальні заклади по Україні, навчаючись грамотно і вміло організовувати шкільний процес, переймати кращі традиції навчання та виховання. А в Хоролі говорять, що Микола Копай- гора – справжній патріот. І не лише своєї школи і району, а й свого народу, своєї держави. І визнання має заслужене.
Перші кроки на посаді директора для вчителя трудового навчання були важкими. Не завжди розумів його і не в усьому підтримував педагогічний колектив. Тож спершу новопризначений керівник став шукати серед учителів однодумців. І водночас активно узявся вивчати досвід роботи інших шкіл. Керівництво району це тільки заохочувало. Зібравши необхідний багаж знань, Микола Копайгора почав ініціювати зміни в очолюваному навчальному закладі. Так Хорольська ЗОШ љ2 отримала статус гімназії. За основу реорганізації хорольці взяли досвід Шишацької гімназії для обдарованих дітей. А у Лубенської ЗОШ љ6 запозичили інше – на базі навчального закладу створили благодійний фонд “Інтелект”, зареєструвавши його як громадську організацію. До цього часу кошторис державних видатків для школи передбачав лише оплату комунальних послуг та виплату зарплати вчителям. Зареєструвавши благодійний фонд, гімназія змогла накопичувати кошти і вирішувати нагальні потреби, модернізувати і вдосконалювати навчальну базу. За три роки роботи благодійного фонду для потреб школи використано близько 100 тисяч гривень. Саме завдяки цьому в Хорольській гімназії одним із перших в області з’явився повноцінний комп’ютерний клас, а згодом – і другий. Поступово у школі змогли обладнати сучасний тренажерний зал, згодом – борцівський, малий спортивний зал для початкових класів. Також створили народознавчий музей, мистецьку студію, до якої входять хорова, вокальна, хореографічна студії, окремо – студію декоративно-прикладного мистецтва.
Таким чином створили міцне підгрунтя для втілення основної методики навчання і виховання. Бо в основу роботи школи Микола Миколайович разом з усім педагогічним колективом поклали інноваційні методики виховання, а саме – особистісно-орієнтоване та родинне виховання, а також формування в учнів потреби в здоровому способі життя. У школі розроблена і реалізовується програма “Я і моя родина”, в основу якої покладені всі виховні аспекти родинного життя – духовна єдність поколінь, збереження родинних традицій, сімейних реліквій, вивчення родоводу, прилучення дітей до народних традицій, звичаїв, обрядів. Педагогічний колектив активно використовує нетрадиційні форми роботи з батьками, проводить вечори великої родини, дні довіри, свята у родинному колі тощо.
У гімназії активно працює шкільний орган самоврядування. Тут влаштовують дні народження класу, посвяти у гімназисти, проводять конкурси “Міс гімназії”, “Гімн обдарованості” тощо.
Для такої активної класної і позакласної роботи сформований непересічний педколектив. Микола Миколайович підтверджує той факт, що більшість учителів гімназії має звання старшого вчителя або вчителя-методиста. Майже третина вчителів є вихованцями цієї ж школи. Ось вам і результат форми родинного виховання у школі.
Микола Миколайович зауважує: щоб педагог міг працювати з повною віддачею, для нього треба створити належні умови роботи, тому спеціально для кожного вчителя тут створюють відповідну базу. Приміром, нині обладнують спортивний зал, яким опікуватиметься учитель фізкультури, котрий прийшов працювати у школу нещодавно.
Створюючи учням гарні умови для навчання сьогодні, у Хорольській гімназії планують і їхній завтрашній день. За програмою спецкурсу тут навчають учнів і робітничим професіям – після закінчення школи вони отримують посвідчення водія категорії С та оператора комп’ютерного набору.
Усі ці перетворення у житті гімназії, говорить Микола Копайгора, дали поштовх до того, що навчальні процеси й у інших трьох школах міста помітно пожвавилися, між навчальними закладами виникає здорова конкуренція. А керівництво і колектив Хорольської гімназії тим часом шукають нові шляхи розвитку і вдосконалення. Микола Миколайович є головою асоціації керівників шкіл району “Разом – у майбутнє”, що, в свою чергу, входить у Всеукраїнську асоціацію керівників навчальних закладів. Діяльність цієї асоціації дає можливість відвідувати навчальні заклади по Україні, навчаючись грамотно і вміло організовувати шкільний процес, переймати кращі традиції навчання та виховання. А в Хоролі говорять, що Микола Копай- гора – справжній патріот. І не лише своєї школи і району, а й свого народу, своєї держави. І визнання має заслужене.