Іван МОМОТ (Партія регіонів), голова обласної ради:
– Рівно шість місяців тому 120 обраних в обласну раду людей стали повноправними депутатами. Прийнято підбивати певні підсумки за півроку, рік, тому ми зібралися в такому форматі. Голови постійних комісій обласної ради, керівники депутатських фракцій з розумінням поставилися до такої пропозиції. Думаю, нам є що сказати про зроблене, про проблеми. За цей невеликий період вдалося у найкоротший термін вирішити всі організаційні питання, обрати керівництво, визначити комісії, призначити їх керівників. Найголовніше – нам вдалося прийняти обласний бюджет на 2011 рік. Зрозуміло, його критикували і не все від нас залежало, але бюджет був прийнятий, що дало змогу вчасно прийняти районні, міські, сільські, селищні фінансові документи. У попередні роки вибори до місцевих рад проводилися весною, торік вперше вони відбулися восени. Ми були поставлені в такі рамки, що за короткий термін треба було й організаційні питання вирішити, й бюджет прийняти. Ми це зробили.
За півроку проведено 4 сесії, 5 пленарних засідань, де розглянуто 112 питань, які пройшли через комісії. В області виконуються 53 обласні програми, з них 31 прийнята в новому скликанні. Завдяки тому, що обласний бюджет було прийнято своєчасно, Полтавщина не втратила темпів соціально-економічного розвитку. Обласний бюджет за доходами за січень–квітень виконано в сумі 190,6 мільйона гривень. Планові показники – на 106,5 відсотка. Хочу щиро подякувати всім депутатським комісіям, фракціям, депутатам за організовану, професійну, відповідальну роботу. Обласна рада за якісним складом дуже потужна, всі депутати – самодостатні люди, які й на своїх робочих місцях працюють достойно, і свої депутатські зобов’язання виконують гідно. Величезне спасибі за розуміння, терпіння, за те, що вони є патріотами полтавського краю. Сподіваюся, ми й надалі працюватимемо так же згуртовано, єдиною командою, незалежно від політичних кольорів, бо це не первинне. Головне те, що всі ми – полтавці, живемо на цій землі, що кожен із нас відчуває відповідальність за майбутнє нашого краю.
Валерій ПАРХОМЕНКО (Партія регіонів), голова постійної комісії з питань бюджету та управління майном:
– Бюджетна комісія працездатна і сильна. Ми провели ряд засідань. Спочатку виникали деякі “кострубатості” з приводу винятково робочих моментів, тому що всі депутати працюють, але ми домовилися. Бюджетна комісія збирається системно, за графіком. Розглядає питання, які виносяться на сесію, й ті, що надходять безпосередньо в комісію. Я вдячний своїм колегам, ми всі маємо власну думку і завжди приходимо до певного консенсусу. З приводу матеріалів, з якими працюємо, хочу поінформувати, що в бюджеті, який прийнято на цей рік, передбачена плата за надра, вона почне надходити тільки в червні. Тому тут є певне відставання, але ми тримаємо бюджетну ситуацію під контролем.
Ірина БАЛИБІНА (“Сильна Україна”), заступник голови постійної комісії з питань освіти, науки, культури:
– У нашій комісії працюють 9 депутатів, представники шести політичних сил. Хоча деякі питання розглядаються з різних точок зору, ми зуміли не лише знайти спільну мову, а й організувати свою роботу так, щоб у найкоротші строки приймати оптимальні рішення. Головне наше завдання, як й інших комісій, – розгляд і представлення на розгляд сесій обласної ради найбільш актуальних питань профільних галузей. Виходячи з цього, основним питанням галузі освіти є вже застарілий закон про освіту, прийнятий в 1991 році. І хоча в нього вносилися зміни, закон цей вже не відповідає основним потребам суспільства у якості освіти, зокрема в нашому регіоні. Нашою метою є за допомогою органів місцевого самоврядування, виконавчої влади забезпечувати безперебійну роботу закладів освіти. Ця галузь у нашій країні вразлива. Була прийнята комплексна програма розвитку освіти до 2015 року, яка містить розділи, що відповідають основним державним напрямкам у цій галузі. Пройшло чотири засідання комісії, два з них виїзні, ми виїздили в школи-інтернати, слухали звіти керівників підвідомчих закладів, вивчали матеріально-технічну базу. Приділяємо увагу питанням дошкільного виховання, профтехосвіти, підвищення кваліфікації працівників. У найближчих планах нашої комісії – програми розвитку краєзнавства, музейної справи, програма, що стосується обдарованих дітей тощо.
Андрій СОКОЛОВ (“Батьківщина”), голова постійної комісії з питань молодіжної політики, спорту та туризму:
– Наша комісія – найважливіша, і питання, пов’язані з молоддю, – теж найважливіші. Тому ця комісія, на мою думку, найбільш передова, у ній працюють кращі представники області в галузях роботи з молоддю, освіти, спорту, туризму. На засіданнях розглядаємо важливі профільні питання, що стосуються розвитку цих галузей, зокрема програму з туризму. У 2012 році в Україні відбуватимуться масштабні спортивні події, і Полтавщина не повинна стояти осторонь їх. Спорт і молодь – питання взаємопов’язані, тому всі питання члени комісії розглядають ретельно, уважно, з великою відповідальністю. Ми вважаємо, що можемо бути задоволені своєю роботою. Явка депутатів на засідання і сесії дуже висока, лише один, максимум двоє, може бути відсутнім з поважних причин. Максимальна явка, активна участь в обговоренні всіх питань, попереднє їх вивчення – це робота нашої комісії. Вважаємо, що є недоопрацювання, але це – питання часу, працюємо ефективно.
Степан БУЛЬБА (Соціалістична партія України), голова постійної комісії з питань житлово-комунального господарства:
– Про нашу комісію завжди згадують, коли десь немає води, вимикають опалення або дорого платити за комунальні послуги. Тобто проблеми, які розглядаються в комісії, надзвичайно важливі для суспільства, переважної більшості людей. Тому я вдячний всім депутатам, які погодилися працювати в цій комісії. До неї входять 10 депутатів. Розпочали ми свою роботу з підсумків виконання програми розвитку житлово-комунального господарства області й проекту профільної програми на наступний період, 2011–2014 роки. 30 березня ця профільна програма була затверджена обласною радою. За неї проголосувала більшість депутатів. Я теж голосував, хоча у мене є зауваження щодо мети і завдань цієї програми. На мою думку, найголовніше – це забезпечити беззбиткове функціонування підприємств житлово-комунальної галузі й зробити тарифи доступними для абсолютної більшості населення, а послуги – якісними. Як на мене, представника опозиції, начебто вигідно, щоб виконанням першого завдання займалася виконавча влада, мовляв, опозиція більше зацікавлена в доступності тарифів. Насправді ці завдання взаємопов’язані. Якщо не вирішити першого, не може бути й мови про виконання іншого. Повноважень обласної ради і обласної держадміністрації недостатньо для того, щоб досягти першої мети, бо ми не маємо відношення до проблеми визначення тарифів. Тому, вважаю, нам треба звертатися на більш високі
рівні, до центральної влади, з поясненням нашої позиції.
Віктор ШАДЧНЄВ (“Сильна Україна”), голова постійної комісії з питань будівництва, транспорту та зв’язку:
– Говоритиму коротко, бо про діяльність нашої комісії, наші профільні питання добре інформують в Інтернеті, в ЗМІ. Працювати нам дуже легко, тому що в комісії підібрані професіонали по транспорту, будівництву. Якщо виникають деякі питання, ми їх швидко вирішуємо. Пройшло кілька засідань, ми продовжили дію раніше прийнятих профільних програм. Явка на засідання, активність у нас висока. Я вдячний керівництву обласної ради за те, що підібрали такий колектив. У нашій комісії повне взаєморозуміння.
Валерій КАПЛЕНКО (“Совість України”), заступник голови постійної комісії з питань аграрної політики та земельних відносин:
– Уже кілька років політики в нашій раді немає, а є об’єктивна робота для покращення життя полтавців. Що стосується нашої комісії, ми вирішуємо багато поточних питань. Сьогодні головне на селі – питання землі. Немає єдиної точки зору як у держави, так і серед нас, депутатів, – що ми хочемо: продати землю чи зробити ринок землі. Я вважаю, це – основна задача нашої комісії, щоб визначитись з цією ситуацією. Прошу депутатів, журналістів, фахівців брати участь у дискусіях. Тому що новий рік настане швидко, і виникне питання про те, хто, за скільки і як забере нашу полтавську землю. Дуже актуальне сьогодні це питання саме на Полтавщині, тому що вона – одна з найпередовіших по сільгоспвиробництву. На Полтавщині найбільш високі урожаї, розвиток тваринництва, тому нам болить як українцям, керівникам, як людям, хто і що робитиме з землею. До речі, Україна чекає слова Полтавщини щодо проблеми землі. Тому я вважаю, що основна робота нашої комісії, – вивчити ситуацію, дати запити, підготувати і розглянути на сесії обласної ради. Ще актуальні питання, з якими звертаються виборці, – закриття шкіл, дільничних лікарень на селі, реформування проходить, воно й наче зроблене для людей, а питання виникають. Проблеми села важкі, їх треба вирішувати разом.
Микола ГАННУЩЕНКО (Партія регіонів), голова постійної комісії з питань регламенту, депутатської діяльності та інформаційної сфери:
– Як й інші комісії, ми працюємо напружено, намагаємось досягати того, щоб робота була ефективною. До удосконалення роботи ведуть певні шляхи. Один із них – проведення виїзних засідань. Ми побачили, що на місцях краще розглядати стан справ і внести пропозиції чи надати конкретні рекомендації. Другий шлях, який ми бачимо, – це проведення спільних засідань. Часто практикується перед сесією збирати всі комісії, а мені здається, що краще було б зібратися 2–3 комісіям зі спільного питання, обговорити його і дійти якоїсь згоди. А розглядати одне й те саме питання по кілька разів у різних комісіях вважаю не зовсім правильним. Один із напрямів роботи нашої комісії – депутатська діяльність. Думаю, найближчим часом ми займемося узагальненням досвіду роботи і депутатів обласної ради в округах, і тих, які обрані за партійними списками, з тим, щоб досвід поширити і він став надбанням всіх депутатів. Інший напрям – засоби масової інформації. Ми періодично заслуховуємо доповіді керівників ЗМІ, думаю, нам якоюсь мірою вдасться допомогти ЗМІ бачити найбільш актуальні питання в житті полтавського краю, висвітлювати їх, порушувати проблеми, не просто повідомляючи про події, а формуючи громадську думку.
Михайло ВИНОГРАД (Партія регіонів), голова постійної комісії з питань охорони здоров’я:
– У нашій комісії працюють 8 депутатів, і теж відзначу їхній професіоналізм, бо це переважно головні лікарі, які представляють міста і райони, які знають проблеми медицини. Складений план роботи на рік. Я вважаю: щоб вирішувались якісь питання, потрібна послідовність. Перш за все ми вивчили роботу комісії попереднього скликання, тому що цілий ряд питань перейшли у 2011 рік, і рішення, які були прийняті раніше, необхідно виконувати. Щоб цього досягти, працюємо над усіма запланованими питаннями. Охороні здоров’я приділяється значна увага з боку держави, але ми розуміємо: якщо взяти питання фінансування, то 3,7 відсотка ВВП – це далеко не 6 відсотків. Якщо говорити про охорону здоров’я розвинених держав, де 10 і більше відсотків, то це зовсім різні речі. Здоров’я і життя людини – це найдорожче, що у нас є, з цим всі погодяться. Вважаю, фінансування має бути значно кращим, при цьому ми повинні нести відповідальність за ефективне використання бюджетних коштів. Сьогодні ставиться питання про реформування галузі охорони
здоров’я, коли вивчається ефективне використання лікувальних закладів чи відділень. Я вважаю: якщо заклад існує, то він повинен свої функціональні обов’язки виконувати. Якщо є, приміром, 3–4 населених пункти, де діють ФАПи, і є центральна садиба, ми спокійно можемо створювати там амбулаторію загальної практики сімейної медицини, тих людей, які працюють у ФАПах у сусідніх селах, залучати до роботи, забезпечивши транспортом, медикаментами, зв’язком, а в амбулаторії надавати лікарську, а не фельдшерську допомогу.
Дмитро ХРІСТОВ (“Батьківщина”), голова постійної комісії з питань забезпечення законності та правопорядку:
– У комісії 7 депутатів. Є об’єктивні причини, з яких троє депутатів практично не бувають на засіданнях, працюють в інших областях, беруть участь у роботі переважно по телефону. Четверо депутатів – більшість – працюють постійно, рішення приймаються на професійному рівні. У нас пройшло 5 засідань. Ми розглянули питання, винесені на сесію, програми, які стосуються нашої комісії. Я як голова комісії щомісяця проводжу зустрічі з виборцями в різних районах. Запитання, які ставлять люди: чому закриваються школи, лікарні; чому зростають ціни, тарифи; як розв’язуватимуться земельні проблеми… Треба приїздити і пояснювати людям різні питання. Люди вважають, що облрада може вирішити будь-яке питання. А ми стаємо заручниками ситуації, коли бажаємо, щоб тарифи були низькими, а не можемо нічого зробити. Тому те, що ми можемо, ми повинні робити. Багато прохань про матеріальну допомогу. Все, що мені для цього виділено, 10 тисяч гривень, вже роздав виборцям переважно на лікування. Треба прийняти рішення і додати депутатам кошти на цю роботу. Пропозиція – проводити в сесійний день засідання фракцій, а не спільне засідання всіх комісій, яке практично повторює все те, про що говориться на сесії.
Олександр ЗАЛУЖНИЙ (“Совість України”), голова постійної комісії з питань паливно-енергетичного комплексу та використання надр:
– Хочу привітати керівництво обласної ради з цією ще невеликою датою, подякувати за плідне, конструктивне керівництво нашою роботою, а прац
івникам апарату обласної ради – за професійну роботу. В нашій комісії також професійно підібрані депутати, які йшли туди працювати з бажанням. У нас потужна комісія, якісний розгляд питань. Питань багато, два основних напрямки роботи. Наша область – один із лідерів у країні з видобутку корисних копалин. Прийнятий новий Бюджетний кодекс, збільшена кількість надходжень від орендної плати видобутку корисних копалин у наші місцеві бюджети, але, на жаль, ці кошти направляються в загальний фонд фінансування нашої області, тому суттєвих збільшень коштів немає. Основне завдання комісії – при прийнятті рішень про надання згоди на видачу відповідних ліцензій залучати додаткові кошти на розвиток тих територій, де видобуваються корисні копалини. Таке завдання ми перед собою ставимо і, думаю, із ним справляємося. Зауваження до наших колег з районів – районних, селищних, сільських рад, – щоб вони займали принципову позицію щодо користувачів надр і залучали додаткові кошти на соціальну сферу. І ще одне наше питання – готується серйозна потужна програма з енергозбереження, до якої є можливість залучити кошти з різних рівнів. Зараз вона на експертизі у відповідному міністерстві, й якщо буде узгоджена, розглядатимемо її на профільній комісії, на спільному засіданні та на сесії.
Анатолій ОЛІЙНИК (“Фронт змін”), голова постійної комісії з питань соціального захисту населення:
– Кожний із нас вважає, що його комісія найважливіша, а наша комісія – найскладніша, соціальні питання дуже болючі. Всі програми затверджуються оперативно. Працюють 7 депутатів. Я, представник опозиції, вважаю, в даній комісії опозиційності не може бути. Головний критерій, який ми визначили собі в роботі, – це людина. Ми опікуємось людьми, які самі собі допомогти не можуть. Тому всі кошти, які виділяються на соцзахист, після розгляду затверджуємо. Наша співпраця активна, працюємо злагоджено. Ми отримали документ із обласної прокуратури, де чітко розписано, що в 15 районах області фактично не виконується законодавство про соціальний захист населення. Ми вирішили змінити формат нашої роботи і проводитимемо виїзні засідання в обласні соціальні заклади. І пропозиція у нас є. Законодавча ініціатива обласних депутатів – наше пріоритетне право, і до того, поки законодавство не буде розглянуто обласними радами, треба, щоб воно не подавалося в комітети Верховної Ради. Бо приймаються, затверджуються закони, йде обговорення, коли вони вже діють, потім виправляємо помилки, шукаючи крайніх. Давайте використовувати ті права, які нам дані. Хочу сказати, що в обласній раді опозиційність може бути лише політичною. А коли вирішуємо питання життєдіяльності наших людей, мають бути злагода і принципові рішення.
Тетяна КОРОСТ (Партія регіонів), голова постійної комісії з питань екології та раціонального природокористування:
– Хто може сказати, що це не найважливіша комісія? Ніхто. Тому що вплив екології на людину визначає тривалість життя, визначає імідж держави. Комісія наша найчисельніша – 12 депутатів, і, мабуть, не випадково. Кожний, хто був обраний до обласної ради, хотів сприяти оздоровленню того чи іншого регіону, вирішувати питання навколишнього середовища. У нас є представники різних районів і міст, різних партій, але скажу, що політичного забарвлення у нас не відчувається. Всі працюємо в режимі дискусій і прийняття об’єктивних рішень. Можливо, є така думка, що в комісію більше людей хотіли йти для того, щоб розподіляти кошти екологічного фонду. Але сьогоднішній Податковий кодекс зменшив надходження і цю справу більшою мірою передав органам місцевого самоврядування. Де ситуація буде складнішою, там більше отримуватимуть коштів на місця. Обласний екологічний фонд зменшується. Наша комісія працюватиме над тим, щоб він наповнювався і раціонально використовувався. Я думаю, ми повинні бути ініціаторами пріоритетної політики в цьому питанні, тому що проблем в екології накопичилось дуже багато.
Володимир МАРЧЕНКО (“Батьківщина”), заступник голови обласної ради:
– Хочу сказати, що ми ці півроку працюємо без політики, хоча розумію, що у кожного є своє ставлення до різних подій. Дуже важливо, що в сесійний зал політичні пристрасті не доходять, і думаю, що доходити не будуть. Вважаю, що і в минулому, і в позаминулому скликаннях ми показували всій Україні, всім нашим колегам із інших областей, як потрібно працювати, вирішувати ті чи інші питання, які є в площині наших повноважень. Це добре, що голови наших комісій планують і вже почали свою роботу з виїзду на різні об’єкти, які перебувають у комунальній власності області чи районів. Це важливо, бо можна розглядати питання в залі, але коли ми бачимо стан справ на місці, тоді приймаємо виважені й розумні рішення, що покращують стан закладу чи умови перебування людей, які там працюють, навчаються чи лікуються. Дуже важливо, щоб і в цьому скликанні ми обмінювалися досвідом із нашими колегами в інших областях. Звідти прийшли і лікарняна каса, і конкурс проектів розвитку місцевого самоврядування. Ми багато говоримо про різні програми, поділ коштів на сесіях обласної ради. Думаю, що журналістам і нашим виборцям цікаво, які підсумки втілення цих програм, як використані розподілені кошти, і тому одне з наших головних завдань – на пленарних засіданнях заслуховувати звіти обласної державної адміністрації, заступників голови облдержадміністрації, начальників управлінь, щоб було видно ефект від тих програм, на які виділялися кошти. Нам важливі думки, побажання, сигнали журналістів, які бувають на місцях, ми будемо на них реагувати і намагатися виправляти ситуацію.
Володимир ОНИЩЕНКО (Партія регіонів), перший заступник голови обласної ради:
– Минулого тижня в Кременчуці відбулося засідання Басейнової ради Дніпра, де зібралися представники всіх областей, через які протікає Дніпро. Головують там по черзі. Інформую, що на два роки головою ради обрали заступника голови облдержадміністрації Володимира Замикулу, тобто Полтавську область. Це серйозний важіль, яким ми зобов’язані користуватися. І про інше хочу сказати – коли люди дивляться по телебаченню сесію, здається, ніби сесія Полтавської обласної ради проходить формально. Але це добре, бо видно серйозний підхід, із яким працюють комісії, засідання яких триває по 2–3–4 години. На сесії – це вже оформлення, формалізація рішень, прийнятих у комісіях. Мені подобається, що нам вдалося досягти серйозного підходу, це справді рівень обласної ради. Мені доручено займатися комунальною власністю. У нас близько 300 об’єктів комунальної власності, й по багатьох немає свідоцтва на право власності й не оформлена земля навіть в оренду. Наприклад, приміщення, в якому знаходяться обласна рада та облдержадміністрація, – власність обласної ради. Ділянка навколо нашого приміщення ще місяць тому нам не належала навіть на правах оренди, тобто хто забажав, міг би побудувати що завгодно. Доповідаю: ділянка оформлена, пройшла всі узгодження. Знаковим я вважаю і питання власності обласного театру – 843 квадратних метри в центрі Полтави. Фактично комерційна структура її відібрала, але ми через наших юристів відстояли, і це власність громади Полтавської області. Цими питаннями займаємось скрупульозно, протягом року всі наші об’єкти повинні мати док
ументи на право власності й оформлену землю – або у власність, або в оренду.
Голова обласної ради Іван Момот проінформував, що голова постійної комісії з питань промислової політики, підприємництва та інвестицій Микола Данилейко не зміг прибути на “круглий стіл”, ця комісія також працює плідно. Підбиваючи підсумки, він наголосив:
– Керівники комісій обласної ради – люди досвідчені, працюють грунтовно. Результат від усього, що ми робимо, мають відчувати наші люди, щоб сказали, що ми попрацювали недаремно.
Учасники “круглого” столу” відповіли на запитання журналістів. Керівники представницького органу підкреслили, що облрада відкрита для співпраці зі ЗМІ.