Політика

Скасування політичної реформи створило важливе підгрунтя, на яке мало уваги звертають експерти та аналітики. Віднині парламент не повинен утворювати правлячу коаліцію фракцій, що відкриває шлях до оптимізації центральної влади. Протягом 2006 – 2010 років ми спостерігали, як розростався апарат урядовців, призначення за принципом політичної доцільності витіснило всі інші аргументи на користь формування державного апарату. «Помаранчеві» авантюристи від політики дискредитували систему державного управління. Нічого дивного – політичні призначенці часто-густо не спроможні були забезпечити ефективний рівень роботи державного службовця, проте відчували себе добре захищеними. Ще б пак – вони розраховували на своїх однопартійців, що були готові шантажувати Президента та Голову Уряду виходом із коаліції. Протягом президентства Віктора Ющенка державна влада помітно дискваліфікувалася, а головне – перестала обслуговувати інтереси громадян. Замість цього державу заполонила корупція. Чиновники, яким суттєво підвищили зарплату, навіть і не думали зменшувати тарифи своїх хабарів.
Віктор Янукович рішуче взяв курс на перебудову державної вертикалі. Вже звільнено низку заступників міністрів та голів державних комітетів, що виконували здебільшого декоративні функції. Президент не збирається зупинятися на півдорозі. Затримання правоохоронцями керівника головної інспекції по контролю за цінами Тетяни Рудь довело, що влада не має наміру захищати корупціонерів, які ганьблять статус державного службовця та підривають довіру громадян. Президент  під час робочої поїздки до Прикарпаття наголосив, що адміністративна реформа передбачає передачу низки функцій, які нині виконує центральна влада, у регіони. «Щоб зрештою центральна влада у майбутньому не намагалася керувати, наприклад, житлово-комунальним господарством та іншими місцевими питаннями», – підкреслив Президент.
Логіка запропонованих Главою Держави перетворень цілком зрозуміла: влада повинна бути ближчою до людей, саме на неї покладаються обов’язки слугувати громадянам та захищати їхні інтереси. В Україні поступово з’являється усвідомлення того, що влада, найнята мільйонами громадян за податки, які вони сплачують, має бути не самодостатнім організмом, а ефективно обслуговувати інтереси українців. З цієї причини і повинна пройти адміністративна реформа, яка не лише дозволить розвернути владні структури обличчям до людей, а й дасть змогу провести часткову демобілізацію у 300-тисячній армії чиновників. Будемо відвертими: Україна сьогодні не в змозі прогодувати таку кількість урядовців, які часто працюють неефективно. Їм на зміну мають прийти професійні бюрократи, представники нової генерації державного управління, позбавлені політичних нашарувань та прагнення обслуговувати партійні інтереси.
Перенесення центру владних повноважень зі столиці на місця, скорочення чисельності державного апарату управління дозволить зробити владну вертикаль більш мобільною та придатною до реформування. Українці (й це не секрет) втомилися від очікування реформ і часто відчувають розчарування діями урядовців. Саме тому Глава Держави пропонує перезавантаження влади, її перехід від заполітизованості на професійні рейки та сумлінне служіння інтересам суспільства. Очевидно, це не унікальний, але дієвий спосіб вивести країну з кризового стану, забезпечити відновлення довіри у відносинах влада – громадянин.

Іван КОРНІЄНКО
Журналіст
Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.