Полтавщину з робочою поїздкою відвідав голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк. Він зустрівся з керівництвом області, взяв участь у прес-конференції та проінспектував роботу мобільного пересувного габаритно-вагового пункту поблизу урочища Триби, що при в’їзді в обласний центр.
Під час прес-конференції, яку Михайло Ноняк провів разом із головою ОДА Валерієм Головком, йшлося про відновлення та збереження автомобільних доріг. Адже це питання не менш важливе, ніж їх будівництво.
– Щороку автошляхи нашої країни руйнуються, завдається збитків на
2–3 мільярди гривень, але це – лише за офіційними даними. Реальні суми набагато вищі. І якщо ми хочемо з цим покінчити, то маємо співпрацювати з владою на місцях, – зазначив Михайло Ноняк.
Нині дороги чи не найбільше руйнуються через проїзд по них перевантаженого великогабаритного автотранспорту. Адже нерідко перевізники порушують допустимі норми та перевантажують машини. Надто згубно це позначається на стані автошляхів у спеку. Дорожнє покриття на сонці м’якшає і псується під вагою габаритних машин.
– Збереження доріг – надзвичайно актуальна тема. Адже щороку на їх ремонт спрямовуємо величезні суми коштів. І так буде безкінечно, якщо не навчимося бережно ставитися до відремонтованих автошляхів, – переконаний Валерій Головко.
Минулого року в Україні запровадили габаритно-ваговий контроль на автошляхах. Тобто на спеціально обладнаних пунктах вантажівки зважують, і якщо вага машин перевищує допустиму норму (24 тонни), їх зупиняють. Однак, схоже, на цьому все й закінчується. Трохи постоявши, вони їдуть далі. Бо чи то закону відповідного немає, чи то служби, уповноваженої накласти штраф, немає, але за перевантаження фур нині ніхто не відповідає…
На прес-конференції також порушувалося питання нелегальних пасажироперевезень. Адже в Полтаві таких собі нелегальних автостанцій щонайменше три, і здійснюються маршрутні рейси з них у найприбутковіших напрямках: Київ, Харків, Кременчук. А це мільйони неоподаткованих гривень! Як повідомив Михайло Ноняк, фахівці профільної служби виявили на Полтавщині близько 200 нелегальних перевізників. Але, за його словами, сплачувати штрафи вони відмовляються, навіть судяться зі службою і виграють суди. Всьому вина – кругова порука, наголосив керівник Держслужби з безпеки на транспорті.
Нині на Полтавщині функціонують два мобільні габаритно-вагові пункти. Роботу одного з них, розташованого на автотрасі Київ–Полтава–Харків у районі урочища Триби, проінспектував Михайло Ноняк.
Добре відомо, що при високій температурі повітря великоваговий транспорт з 10-ї до 22-ї години не повинен пересуватися асфальтобетонними дорогами. Однак по автотрасі Київ–Полтава–Харків опівдні 4 серпня за понад 30-градусної спеки фури мчали одна за одною, хоча по цій автотрасі нібито й виставлено попереджувальні знаки про обмеження руху в спекотну погоду. За якихось 20 хвилин роботи інспектора габаритно-вагового пункту було виявлено 4 автовантажівки з понаднормовою вагою (вище 24 тонн). Найважча з них важила 58 тонн!
– Загалом в Україні функціонує 38 габаритно-вагових пунктів – це дуже мало. Проте до кінця року за європейські кошти Укртрансбезпека закупить ще 78 таких комплексів. Із них три отримає Полтавська область, – додав Михайло Ноняк.
Але, щоб тримати під контролем усі дороги Полтавщини, навіть п’яти таких комплексів замало. Однак згодом їх стане більше. Для цього в області розроблять концепцію збереження доріг. Вона передбачатиме не лише будівництво мобільних чи стаціонарних вагових комплексів, а й облаштування майданчиків для відпочинку водіїв вантажівок, зазначив перший заступник голови ОДА Андрій Пісоцький.
Щоб відремонтувати дороги та облаштувати їх габаритно-ваговими пунктами, на наступний рік передбачається загалом виділити з обласного бюджету 12 мільярдів гривень.
– Кошти на це є. Проте ми не хочемо, щоб через кілька років дороги знову зруйнувались. Тому спочатку налагодимо роботу зі збереження автошляхів, – запевнив Валерій Головко.
Людмила ДАЦЕНКО.