Проблему, на яку довгий час закривали очі, врешті зрушили з місця. Так, щоб обійти “коридори бюрократії”, чиновники разом із громадськістю реалізовують на Полтавщині пілотні проекти із забезпечення інвалідів засобами доступності. Як їх втілити, обговорили на робочій нараді за участю голови обласної ради Олександра Біленького.
Непристосовані соціальні об’єкти і громадські місця уже давно стали каменем спотикання для людей з інвалідністю. Наприклад, щоб обладнати пандус біля житлового будинку, людині треба отримати 55 дозвільних документів. Причиною цих перепон називають недосконалість законодавства, говорить керівник управління містобудування і архітектури ОДА Олександр Панков. Спорудження пандуса регламентується нормами і законами, його треба зареєструвати в Державній будівельній інспекції. Пандус – це зміна зовнішнього контуру будинку, тому необхідне оформлення земельної ділянки.
Щоб знайти вихід із ситуації і спростити процедуру оформлення документів, спеціалісти пропонують налагодити роботу з органами місцевого самоврядування: розробляти дозволи на будівництво через рішення місцевих рад. Таку пропозицію висловила головний спеціаліст управління містобудування та архітектури, секретар обласного комітету доступності Антоніна Ільїна.
Учасники зібрання вирішили запровадити у трьох населених пунктах Полтавщини пілотні проекти, які передбачають будівництво різних засобів доступності, зокрема пандусів і підйомників для людей з обмеженими можливостями.
– Тему потреб людей з інвалідністю надто довго “забалакували”. Результатом зустрічі мають стати конкретні кроки та пропозиції, – вважає голова обласної ради Олександр Біленький. – Із робочою групою хочемо відпрацювати методику пілотних проектів, залучити Полтаву, Гадяч і Решетилівку. Спочатку проведемо аудит доступності. Почнемо розробляти методику на 2017 рік, і я переконаний, що в бюджети наступного року повинен увійти кошторис щодо реалізації цих проектів. Ми уже будемо чітко знати, скільки грошей потрібно на будівництво цих об’єктів. Крім цього, якщо це пілотні проекти, тут можна залучити і приватні кошти.
Прес-служба обласної ради