Пільги чи діра у міському кошторисі?..

Набрав чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо стабілізації фінансового стану держави та удосконалення окремих положень соціальної політики)”. В чому полягає ота “стабілізація фінансового стану держави”, а з нею – і “підвищення” соціальних стандартів, яке постійно обіцяють можновладці найвищих рангів, дуже швидко і болісно відчули найменш захищені верстви населення. Діти-сироти, ветерани Великої Вітчизняної війни, учасники бойових дій, у тому числі демобілізовані із зони АТО, й інші пільговики збагнули, що їх знову, як то кажуть, “прокотили” – у громадському транспорті, яким вони до останнього користувалися безкоштовно, почали вимагати плату за проїзд.
На жаль, не став винятком і Кременчук: у багатьох маршрутках і автобусах, що курсують містом, час від часу виникають суперечки між пасажирами-пільговиками й водіями. Одні нагадують про гарантоване їм законодавством право на пільговий проїзд, а інші, часто не добираючи слів, пояснюють, що, мовляв, “халява” скінчилася…
Нагадаємо, що наприкінці минулого року уряд запропонував передати повноваження щодо відшкодування перевізникам безоплатного проїзду у громадському транспорті представників пільгових категорій органам місцевого саморядування. Іншими словами, Верховна Рада, ухваливши вищезгаданий закон, переклала фінансування пільг, тобто відшкодування витрат на пасажирські перевезення пільгових груп населення, із Державного на місцеві, і без того куці, бюджети.
Про це йшлося на третій сесії Кременчуцької міської ради, що відбулася на початку лютого цього року. Представники перевізників категорично заявляли, що більше не збираються возити пільговиків “задарма”, як вони це робили протягом січня. Відповіддю депутатів на цей ультиматум і проблему, що загрожувала стати відчутним ударом по соціальному становищу й без того найбідніших верств кременчужан, стало звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо відшкодування витрат на пільгові перевезення окремих категорій громадян. Кременчуцькі депутати висловили сподівання, що в Києві їх почують, і загальнодержавна проблема відшкодування витрат автотранспортних підприємств на безкоштовне перевезення городян пільгових категорій буде розв’язана. В іншому випадку, визнали вони, доведеться відшуковувати гроші у міському бюджеті, а на це, за словами міського голови Кременчука Віталія Малецького, потрібно, як мінімум, 14 мільйонів гривень.
– У будь-якому разі ми не складатимемо із себе відповідальності за компенсацію витрат автотранспортних підприємств на перевезення пільговиків і намагатимемося розрахуватися з перевізниками без зволікань. Ми не залишимо соціально незахищених кременчужан наодинці із їхніми проблемами, – запевнив Віталій Малецький.
Нагадаємо, що раніше державну субвенцію отримували КП “Кременчуцьке тролейбусне управління” та три приватних автотранспортних підприємства. Результатом доволі жвавого обговорення в сесійній залі Кременчуцької міської ради стало рішення про виділення міському тролейбусному управлінню 2 мільйонів гривень із міського бюджету на відшкодування витрат на перевезення пільговиків. Із приватними автоперевізниками теж на той момент було досягнуто певних домовленостей.
Розпочався березень, й проблема з фінансуванням проїзних пільг у Кременчуці знову загострилася. За іронією долі спричинило загострення цієї “хронічної хвороби” внесення Верховною Радою України змін до Державного бюджету-2016 року, якими передбачено відшкодування транспортникам витрат на перевезення пільгових категорій населення за рахунок коштів державних субвенцій. Здавалося б, проблема вирішується, й так воно й буде, але тільки після того, як зміни до Держбюджету підпише Президент. Втім, якщо це трапиться навіть найближчими днями, гроші в рамках субвенції найдійдуть на місця, в тому числі й у Кременчук, не так скоро, як хотілося б. На цьому під час чергової, четвертої, сесії Кременчуцької міської ради наголошував міський голова Кременчука Віталій Малецький, переконуючи депутатів ухвалити документ “Про затвердження Програми відшкодування витрат за рахунок коштів міського бюджету за перевезення пільгових категорій населення м. Кременчука міським автомобільним транспортом, електротранспортом і приміським залізничним транспортом на 2016 рік”. Цього, за словами Віталія Малецького, чекають майже 65 тисяч кременчужан пільгових категорій. До голосування вищеназваного проекту депутати поверталися двічі, беручи на консультації перерву. Однак програма так і не була підтримана на сесії міської ради, йдеться на сайті Кременчуцької міської ради.
Віталій Малецький був змушений звернутися до перевізників із проханням не припиняти перевезення пільгових категорій громадян і зачекати, доки питання відшкодування витрат буде остаточно вирішене на державному рівні.
І депутати, і надавачі транспортних послуг розуміють: проблема перевезення пільговиків більше чекати не може й конче потребує остаточного вирішення. І, якщо фінансувати зазначені пільги доведеться-таки із міської скарбниці, це неминуче призведе до зменшення витрат на інші соціальні потреби. Грошей із Києва, навіть після того, як зміни до Держбюджету стануть чинними, доведеться чекати не день і не два. Тож, на жаль, результатом подібного “розв’язання” проблеми замість очікуваного “удосконалення окремих положень соціальної політики” стає зростання суспільної напруги.

Юлія ДУМКА-КОНДРАТЬЄВА
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.