– Ми вже два роки ведемо мову про те, щоб звільнити комунальне підприємство від системи загального оподаткування і перевести на єдиний податок, але поки що – безрезультатно. Адже загальне оподаткування – це зростання тарифів на 20 відсотків, тоді як єдиний податок менший і навіть частково повертається до місцевого бюджету. До того ж комунальні підприємства перебувають у нерівних умовах з приватними підприємцями: останні можуть запропонувати населенню ті ж самі послуги за нижчими цінами, бо перебувають на єдиному податку, – розповідає Хорольський міський голова.
Міською радою приділяється значна увага освітленню міста у вечірній час. Тільки за останні два роки в центральній частині Хорола встановлено 268 енергозберігаючих світильників. Інший напрямок роботи – реконструкція парку комунальної техніки. Зокрема, торік місто отримало сміттєвоз, а до цього одна така машина обслуговувала Семенівку й Хорол. До того ж її технічний стан був далеко не кращим.
– Власних коштів у міському бюджеті обмаль, тож якщо будуть додаткові надходження, то першочергову увагу приділимо придбанню комунальної техніки, без якої це підприємство працювати не може, – констатує Ігор Свириденко. – Ми хочемо придбати вакуумну асенізаційну машину та ще один сміттєвоз під європіддони, адже поки що проблема з вивезенням сміття у Хоролі не вирішена. А взагалі у планах – роздільне збирання відходів. Іншого шляху в нас просто немає, вся Європа вже так робить. Звісно ж, перш за все потрібно буде провести широку роз’яснювальну роботу серед населення, але я вважаю, що нічого неможливого немає. Цьогоріч плануємо придбати першу партію євроконтейнерів і поступово цю проблему вирішимо. Торік за кошти екологічного фонду обласного бюджету придбали подрібнювальну машину, яка вже починає працювати, і завдяки їй подрібнюємо гілля, а щепу використовуємо на опалення.
Енергозбереження хорольські комунальники розпочали з встановлення на своєму підприємстві котла для твердого палива. Адже в місті прийнято програму повного переведення житлових будинків на індивідуальне опалення, оскільки економічний аналіз підтвердив, що централізоване опалення, яким забезпечувало Хорол комунальне підприємство “Лубниенерго”, не вигідне через значні втрати тепла. Тому, вивчивши досвід українських і полтавських міст, які вже перевели житловий сектор на індивідуальне опалення (Глобине й Кобеляки), було вирішено застосувати його в Хоролі. Поки що дозволи на індивідуальне опалення отримали заможніші господарі, а в подальшому міськрада в кожному конкретному випадку допомагатиме зробити це всім хорольцям. Мають тут й ефективні проекти на реконструкцію водопровідних мереж та на вирішення екологічних проблем, але…
З огляду на фінансовий стан міст, райцентрів і селищ, стає очевидним, що зміни до бюджетного кодексу не те що назріли, а й перезріли, тож уся надія – на народних депутатів України, зазначив Хорольський міський голова. Приміром, якщо взяти податок з транспортних засобів, 50 процентів якого йде до міського бюджету, а 50 – до державного. Торік у райцентрі його зібрали близько 400 тисяч гривень, а один квадратний метр ямкового ремонту коштує приблизно 150 тисяч гривень, то як без державних дотацій чи субвенцій можна хоча б “полатати” міські дороги? Що вже говорити про капітальний ремонт, один кілометр якого коштує до мільйона гривень. Аналогічна ситуація і з утриманням закладів позашкільної освіти.
– На жаль, державний бюджет приймається несвоєчасно, лише у січні-лютому приймається місцевий бюджет, тобто 2–3 місяці фінансування не відбувається. Але, незважаючи на все це, ми прагнемо, щоб місто жило повноцінним життям. Маємо певні результати, бо працюємо на благо громади.
Зоря Полтавщини, Середа, 28 січня 2009 р., стор. 3.
Міською радою приділяється значна увага освітленню міста у вечірній час. Тільки за останні два роки в центральній частині Хорола встановлено 268 енергозберігаючих світильників. Інший напрямок роботи – реконструкція парку комунальної техніки. Зокрема, торік місто отримало сміттєвоз, а до цього одна така машина обслуговувала Семенівку й Хорол. До того ж її технічний стан був далеко не кращим.
– Власних коштів у міському бюджеті обмаль, тож якщо будуть додаткові надходження, то першочергову увагу приділимо придбанню комунальної техніки, без якої це підприємство працювати не може, – констатує Ігор Свириденко. – Ми хочемо придбати вакуумну асенізаційну машину та ще один сміттєвоз під європіддони, адже поки що проблема з вивезенням сміття у Хоролі не вирішена. А взагалі у планах – роздільне збирання відходів. Іншого шляху в нас просто немає, вся Європа вже так робить. Звісно ж, перш за все потрібно буде провести широку роз’яснювальну роботу серед населення, але я вважаю, що нічого неможливого немає. Цьогоріч плануємо придбати першу партію євроконтейнерів і поступово цю проблему вирішимо. Торік за кошти екологічного фонду обласного бюджету придбали подрібнювальну машину, яка вже починає працювати, і завдяки їй подрібнюємо гілля, а щепу використовуємо на опалення.
Енергозбереження хорольські комунальники розпочали з встановлення на своєму підприємстві котла для твердого палива. Адже в місті прийнято програму повного переведення житлових будинків на індивідуальне опалення, оскільки економічний аналіз підтвердив, що централізоване опалення, яким забезпечувало Хорол комунальне підприємство “Лубниенерго”, не вигідне через значні втрати тепла. Тому, вивчивши досвід українських і полтавських міст, які вже перевели житловий сектор на індивідуальне опалення (Глобине й Кобеляки), було вирішено застосувати його в Хоролі. Поки що дозволи на індивідуальне опалення отримали заможніші господарі, а в подальшому міськрада в кожному конкретному випадку допомагатиме зробити це всім хорольцям. Мають тут й ефективні проекти на реконструкцію водопровідних мереж та на вирішення екологічних проблем, але…
З огляду на фінансовий стан міст, райцентрів і селищ, стає очевидним, що зміни до бюджетного кодексу не те що назріли, а й перезріли, тож уся надія – на народних депутатів України, зазначив Хорольський міський голова. Приміром, якщо взяти податок з транспортних засобів, 50 процентів якого йде до міського бюджету, а 50 – до державного. Торік у райцентрі його зібрали близько 400 тисяч гривень, а один квадратний метр ямкового ремонту коштує приблизно 150 тисяч гривень, то як без державних дотацій чи субвенцій можна хоча б “полатати” міські дороги? Що вже говорити про капітальний ремонт, один кілометр якого коштує до мільйона гривень. Аналогічна ситуація і з утриманням закладів позашкільної освіти.
– На жаль, державний бюджет приймається несвоєчасно, лише у січні-лютому приймається місцевий бюджет, тобто 2–3 місяці фінансування не відбувається. Але, незважаючи на все це, ми прагнемо, щоб місто жило повноцінним життям. Маємо певні результати, бо працюємо на благо громади.
Зоря Полтавщини, Середа, 28 січня 2009 р., стор. 3.