Як відновити загублені документи про право власності на будинок

“Мій батько – літня людина, не може знайти, куди подів техпаспорт на будинок. Підкажіть, куди звернутися, щоб отримати дублікат.
Оксана Сергіївна.
Новосанжарський район”.
Пункт 48 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачає, що в разі втрати, пошкодження чи псування свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого органом місцевого самоврядування або місцевою держадміністрацією, державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю чи земельну ділянку, реєстрація яких проведена до 1 січня 2013 року відповідно до законодавства, що діяло на момент його виникнення, заявник звертається до Державної реєстраційної служби за місце- знаходженням майна.
Заявнику необхідно подати такі документи: 1) завірену в установленому порядку органом, що видавав документ, копію примірника втраченого, пошкодженого чи зіпсованого правовстановлюючого документа; 2) оголошення про втрату документа у регіональних друкованих ЗМІ за місцем розташування нерухомого майна, в якому зазначити назву документа, номер, дату видачі, на чиє ім’я і яким органом виданий (крім випадків пошкодження чи псування документа).
За результатами розгляду заяви та документів держреєстратор органу державної реєстрації прав проводить державну реєстрацію права власності з видачею свідоцтва на заміну втраченого. У свідоцтві зазначаються серія, номер, назва, дата видачі та суб’єкт, який здійснив видачу.
Стаття 53 Закону України “Про нотаріат” передбачає, що у разі втрати або псування документа, в тому числі правовстановлюючого на нерухоме майно, посвідченого або виданого нотаріусом, за письмовою заявою осіб, за дорученням яких або щодо яких учинялася нотаріальна дія, нотаріусом видається дублікат документа.
Після передачі в архів примірників документів, посвідчених або виданих нотаріусом, дублікат втраченого або зіпсованого документа видається державним нотаріусом Державного нотаріального архіву.
При вчиненні такої нотаріальної дії нотаріус встановлює особи учасників цивільних відносин, які звернулися за видачею дубліката документа.
Після видачі нотаріусом дубліката правовстановлюючого документа на нерухоме майно заявнику необхідно звернутись до Державної реєстраційної служби за місцезнаходженням нерухомого майна для подальшої реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Надія ПОЛЄЖАЄВА,
приватний нотаріус.

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.