У Полтаві зросли тарифи на проїзд у маршрутних таксі й автобусах. Цьому передували кілька акцій міських перевізників, зустрічі з посадовцями міської ради і народними депутатами України, де порушувалися питання перегляду вартості проїзду. Адже нині значно (в середньому на 60 відсотків) подорожчали пальне, запчастини та мастила, у працівників малі зарплати. “Маємо ряд спільних проблем – відсутність нормального тарифу і нормальної процедури його встановлення, – зазначав директор ТОВ “Євробус-Полтава” Михайло Костов під час зустрічі з народним депутатом України Юрієм Бубликом. – Велика проблема перевізників – це дороги. На таких дорогах ми автомобілі просто “вбиваємо”. На даний час наш транспорт у ганебному стані. За останні 5 років люди не заробляли, левова частка коштів йшла на те, що автомобіль “з’їдав” сам себе”.
У понеділок, 7 квітня, полтавські перевізники організували пікет поблизу Полтавської міської ради і в черговий раз вели перемовини з міською владою.
– За нашими розрахунками, економічно доцільний тариф за надання послуги з перевезення – 3,23 гривні, – повідомив Михайло Костов. – Ми розуміємо ситуацію в країні, але хочемо, щоб міська влада зрозуміла і наші проблеми – для виживання у таких умовах нам потрібен тариф 3 гривні. Це той мінімум, що дозволить полтавським автоперевізникам продовжити надавати послуги. Ми вже зменшили кількість автобусів на маршрутах.
Міський голова Полтави Олександр Мамай зустрівся з ініціативною групою перевізників, вислухав їхні аргументи і порадив надати всі економічно обгрунтовані розрахунки до міської ради, а також відіслати копії в територіальне відділення Антимонопольного комітету України, до Державної інспекції з контролю за цінами та народним депутатам від Полтави. Для недопущення транспортного колапсу в місті було знайдено компроміс. “Рішення міськвиконкому №86 від 5 липня 2013 року, що дозволяло здійснювати автоперевезення за тарифом 2 гривні 50 копійок у режимі маршрутного таксі, не відмінене, – зазначив міський голова. – Тому цілком законно перевізники можуть надавати послуги за цим тарифом”. (Нагадаємо, рішення про пасажироперевезення міськвиконкому № 86 у Полтавському обласному територіальному відділенні АМКУ було названо таким, що прийняте з порушеннями).
І все ж із вівторка, 8 квітня, проїзд у міському транспорті, що курсує в режимі маршрутного таксі, подорожчав і замість 2 гривень становить 2,5 гривні. Ціни зросли не тільки у маршрутних мікроавтобусах, як передбачалося, а й у багатьох автобусах. Пасажири до цього поставилися неоднозначно. Більшість – із розумінням. Галина Крайник, приміром, зауважила: у Дніпропетровську хочуть встановити вартість проїзду 7 гривень, тож “полтавські” 2 гривні 50 копійок ще можна якось викроїти із сімейного бюджету. А ось Віталій Остапчук категоричний: “У мене двоє дітей, старший – школяр, дружина – у відпустці по догляду за донечкою, я один годувальник. Здорожчання проїзду не закладено у моїй зарплаті. А їздимо усією родиною містом часто. Якби ж хоч якість після такого подорожчання поліпшилася. А то… Скільки разів уже дорожчав проїзд у міському транспорті, обіцяли при цьому покращення. Та віз і нині там”.
Тим часом на офіційному сайті Полтавської міськради вже кілька місяців оприлюднено регуляторний акт про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електричному транспорті – тролейбусі, що здійснюються комунальним підприємством “Полтаваелектроавтотранс”, у сумі 1,50 гривні за одну поїздку. Тож після здорожчання проїзду в маршрутних таксі й автобусах зросте вартість проїзду й у тролейбусі?..
Олена ІГНАТЕНКО
“Зоря Полтавщини”