Відтепер у кременчуцькому комунальному електротранспорті можна їздити на підставі електронного квитка, придбаного з допомогою QR-коду. Про це потурбувався міський голова Кременчука Віталій Малецький разом із представниками одного з найбільших вітчизняних банків. Щоправда, не в усіх машинах КП “Кременчуцьке тролейбусне управління” можна скористатися сучасною послугою, а лише в тролейбусах нового покоління, обладнаних спеціальними стікерами. Презентуючи нововведення, народний депутат України, секретар парламентського комітету з питань транспорту Юрій Шаповалов підкреслив, що оплата проїзду в міському транспорті за допомогою електронних квитків – це зручна послуга, якою користуються в усьому світі.
На думку представників банку, відтепер не лише спрощуватиметься система оплати проїзду, а й автоматично скорочуватимуться затрати комунального транспортного підприємства на оплату роботи кондукторів.
На підтвердження доступності й актуальності презентованої послуги в кременчуцькому громадському транспорті Юрій Шаповалов, представники банку й кременчуцькі чиновники проїхалися в майже порожньому міському тролейбусі й на камеру за допомогою смартфонів придбали собі електронні квитки на проїзд.
Здавалося б, можна пишатися своїм містом, що намагається крокувати в ногу з часом і застосовувати прогресивні технології в повсякденному житті, але давайте згадаємо, хто їздить у тролейбусах. У Кременчуці, як і в інших містах України, основна маса пасажирів громадського електротранспорту – пенсіонери й пільговики, тобто найменш заможні верстви населення, які ледь зводять кінці з кінцями. Обирають вони тролейбуси не через швидкість чи зручність, а через те, що можуть проїхати безкоштовно.
Так, їздять тролейбусами й люди молодшого покоління. У більшості з них є смартфони, що відкривають майже безкраї можливості безготівкового розрахунку за послуги. Однак уявімо собі таку картину: година пік, заповнений ущент тролейбус їде по розбитих дорогах, а студент, обтоптуючи ноги іншим пасажирам і вислуховуючи на свою адресу чимало “добрих” слів, намагається протиснутися поближче до стікера QR-коду і вхопити його фокусом фотокамери, щоб сфотографувати, відправити зображення на сайт банку (за наявності недешевого мобільного Інтернету) й придбати таким чином електронний квиток…
Звісно, осучаснення транспортних послуг потрібне, але лише після вирішення більш нагальних проблем у цій сфері. Однією із найболючіших у Кременчуці є недостатня кількість тролейбусних маршрутів і самих тролейбусів. Більшість машин на електричному ходу вкрай зношені й повсякчас ламаються. Щоправда, міська влада “потурбувалася” про поповнення парку КП “Кременчуцьке тролейбусне управління” 50 новими машинами за рахунок 8-мільйонного валютного єврокредиту від Європейського банку реконструкції й розвитку, що ліг важким багаторічним тягарем на плечі платників податків. Але новий сучасний електротранспорт з’явиться на кременчуцьких вулицях нескоро – першу машину чекають у місті лише наприкінці вересня, до Дня міста. А поки що змушені будемо й далі пересуватися у вщент набитих стареньких тролейбусах, зате обладнаних сучасною системою електронного розрахунку. Якщо вона комусь і потрібна, то вже точно не бабусям із “кравчучками” замість смартфонів.
Юлія ДУМКА-КОНДРАТЬЄВА
“Зоря Полтавщини”