Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман відвідав Полтавську, Кіровоградську та Київську області. Інспектував хід ремонту доріг у регіонах. Як відомо, будівництво автошляхів Кабінет Міністрів України визначив одним із цьогорічних пріоритетів роботи. Глава Уряду прибув на об’єкти уже звичним із минулого року способом – гелікоптером. У робочій поїздці Главу Уряду супроводжували віце-прем’єр Володимир Кістіон, керівники центральних профільних відомств.
На Полтавщині Володимир Гройсман оглянув будівництво автошляху міжнародного значення М-03 Київ – Харків – Довжанський, зокрема ділянку в обхід села Покровська Багачка Хорольського району. Її протяжність – 7,2 кілометра. Виконує роботи підрядник – турецька фірма “Onur”, яка перемогла у відповідному тендері. Цей тендер включає ще два розвантажувальних шляхи – обхід села Білоцерківка Великобагачанського району завдовжки 7 кілометрів та перша черга обходу міста Полтави протяжністю 5,2 кілометра. Тож по завершенні робіт область отримає близько 20 кілометрів нової автотраси 1-ї категорії.
Окрім класичних дорожніх робіт – розчистки ділянки, розробки котловану, засипки, дренажу, влаштування дорожнього покриття, – передбачене зведення штучних споруд. Зокрема мостів і підземних переходів, шляхопроводів, водопропускних труб, скотопрогонів. Закінчити будівництво планують за два роки. Фінансування проходить за кошти Світового банку.
– Фірма “Onur” працювала перед цим на двох ділянках автошляху М-03. Мала два контракти – обхід Пирятина, біля села Велика Круча й під’їзди до Абазівки Полтавського району, – інформує заступник інженера фірми “IRD”, яка здійснює нагляд за будівництвом, Іван Ткаченко. Про значення розвантажувальних автошляхів додає: – Такі обходи створюються задля безпеки руху й збереження екології.
Неподалік Покровської Багачки – активна фаза дорожніх робіт. Саме розробляють котлован. Разом із Прем’єр-міністром оглядає будівництво голова Полтавської облдержадміністрації Валерій Головко. Звітує про минулорічну роботу і детальніше знайомить посадовців з особливостями нинішнього ремонту на трьох відрізках дороги М-03 начальник обласної Служби автомобільних доріг Володимир Трояновський. Він поінформував, що у 2017-му на Полтавщині вирішили не проводити ямковий ремонт. Натомість здійснили в регіоні дрібні поточні ремонти.
– Застосовували технологію, яка включає до п’яти кілометрів суцільного покриття, плюс дрібний цементобетон, – пояснює Володимир Трояновський.
Як згодом зазначив у коментарі ЗМІ Валерій Головко, вибоїни латають хіба що сільські громади за рахунок місцевих коштів. Загалом ямковий ремонт не дає належного ефекту, й це витрата грошей дарма.
За три–сім років ситуація з дорогами в Україні зміниться, переконаний Володимир Гройсман. Він наголосив, що автошляхи будуватимуться, а Уряд працюватиме задля того, щоб обсяги виконання робіт і відповідно якість постійно зростали.
– Продовжуємо будівництво та реконструкцію автомобільних доріг. Потрібно системно працювати над тим, щоби з кожним роком виконувати відповідний обсяг робіт. Маємо добрі новини щодо перевиконання надходжень від митниці, з яких 12 мільярдів гривень направимо по областях на будівництво і реконструкцію доріг. Розраховуємо, що з цими ресурсами в нас буде приблизно 30 мільярдів гривень, – зазначив Володимир Гройсман.
– У Полтавській області в останній період був найгірший стан автошляхів порівняно з іншими регіонами. Це – факт. Але обласна служба автомобільних доріг, Укравтодор зробили багато підготовчої роботи. Нині маємо майже на всі ділянки доріг загальнодержавного й обласного значення 13 мостів, проектну документацію. Питання – у фінансуванні. З обласного бюджету на дороги за тематичною програмою буде виділено майже 56 мільйонів гривень. Це приблизно двадцята частина перевиконання обласного бюджету, – підкреслив голова ОДА Валерій Головко.
Анна Васецька.