“Шановні пасажири! Від першої колії відправляється регіональний експрес за маршрутом Чернівці– Львів. Час відправлення – о 6 годині 10 хвилин. Час прибуття у кінцевий пункт – о 9 годині 45 хвилин”. Таке оголошення щоранку чують пасажири, які їдуть зі столиці Буковини до міста Лева. А ввечері о 19 годині 8 хвилин потяг прямує у зворотньому напрямку – зі Львова до Чернівців. Так триває вже рік, адже саме з 5 жовтня 2015 року почалися регулярні комерційні рейси нового сучасного вітчизняного дизель-поїзда, створеного і виготовленого в Кременчуці, на Крюківському вагонобудівному заводі.
Нова вітчизняна рейкова техніка з першої поїздки органічно “вписалася” в роботу Львівської залізниці й дозволила відкрити прискорений рух на маршруті Чернівці–Львів–Чернівці, значно поліпшити обслуговування пасажирів цього регіону, адже час у дорозі – 3 години 30 хвилин. Навіть на автомобілі довше – чотири з половиною години. Вартість квитка нижча, ніж у маршрутці.
З 11 грудня 2015 року по 5 серпня 2016 року, крім основного маршруту, дизель-поїзд КВБЗ експлуатувався ще й на додатковому маршруті – Львів–Івано-Франківськ.
А всього за рік регіональний експрес, він же дизель-поїзд Крюківського вагонобудівного заводу, пройшов 203 тисячі 500 кілометрів.
У складі поїзда – три вагони. Усі – тягові, що забезпечує високу швидкість (140 кілометрів на годину) і необхідне прискорення в момент старту з місця. У кожному вагоні – кліматичні установки, які відповідають за комфортну температуру як влітку, так і в холодну пору року. Машиністам створені гідні умови для роботи відповідно до правил, що діють на європейських залізницях. Є можливість перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостями в інвалідних візках.
Щоб пасажирам було комфортно, поїзд рухається плавно. У конструкції ходових частин – візків, створених теж на КВБЗ, застосовано пневматичне підвішування. За високу ефективність гальмівної системи відповідають дискові гальма.
А маршрут першому крюківському дизелю випав непростий: спуски, підйоми, складні для проходу криві. Тому машиністи використовують під час кожної поїздки практично сто відсотків тяги. А це три з половиною години максимального навантаження на силову установку. Дизель-поїзд ДПКр2 успішно справляється! Впевнено пройшов він і ескплуатацію в зимових умовах у гірській місцевості.
Регіональний експрес став дуже популярним серед пасажирів. Про це розповів начальник служби приміських пасажирських перевезень Львівської залізниці Володимир Вороний:
– У святкові та вихідні дні, в п’ятницю і понеділок заповнюваність поїзда максимальна – 90–100 відсотків. І в інші дні пасажирів чимало. Люди вибирають зручність, швидкість, надійність – тобто подорож українським дизель-поїздом. Маршрут прибутковий, незабаром поїзд окупиться.
Ми попросили виробників дещо удосконалити підйомник для пасажирів з інвалідністю. На КВБЗ відразу відгукнулися на це прохання. Якби була така можливість, то ми б хотіли придбати ще вітчизняні дизель-поїзди і експлуатувати їх по інших напрямках, – резюмує Володимир Зіновійович.
Високо оцінили дизель-поїзд КВБЗ і машиністи. Вони порівнюють його зі старими потягами ЕР-2 і ЕПЛ-2 або дизель-поїздом ДР-1, у яких машинне відділення розташоване відразу за кабіною, легко можна забруднитися. Новий ДПКр2 – це чистота, високий рівень комфорту для персоналу та пасажирів. Головний конструктор моторовагонного рухомого складу КВБЗ і керівник проекту по дизель-поїзду Олексій Гречкін так і вважає: “Це нормальні умови роботи. Таким повинен бути увесь пасажирський рухомий склад Укрзалізниці. Техніку минулого століття давно пора оновлювати, замінюючи старі локомотиви і вагони новими комфортними сучасними пасажирськими поїздами”.
Конструктори, фахівці сервісної служби КВБЗ протягом нинішнього року працювали в постійному контакті із залізничниками, забезпечуючи авторський нагляд і гарантійне обслуговування дизель-поїзда. Проводили спільні наради, обговорювали всі питання, разом вирішували, де і які вдосконалення можна внести в конструкцію та роботу дизеля. Це дуже важливо. Як важливо і те, що, попри досить жорсткий щоденний режим роботи, поїзд виглядає відмінно. Чисті, доглянуті, у хорошому стані не тільки салони вагонів, а й підвагонне обладнання. Значну роль у збереженні поїзда відіграють провідники. Загалом позитивний результат хорошої, продуманої організації поїздок Львівською залізницею справляє приємне враження.
Здача дизель-поїзда в експлуатацію рік тому за участю високих посадових осіб держави стала подією всеукраїнського значення. Журналісти назвали його символом позитивних змін. Справді, це було свідченням розвитку інфраструктури, поліпшення транспортного обслуговування людей і в той же час значним кроком вперед в історії українського машинобудування. Це вселяло надії на продовження оновлення парку дизель-поїздів, зношеність яких на Укрзалізниці сягає 90 і більше відсотків. Потреба в них дуже висока.
Дизель-поїзд КВБЗ – український продукт, локалізація при його складанні досягла 70 відсотків. Комплектуючі, обладнання, матеріали поставляють більше 180 вітчизняних підприємств.
Однак минув рік, а замовлень на нові дизель-поїзди немає, хоча перший довів свою надійність, працездатність, витривалість, відповідність усім вимогам українських залізниць. І все ж вагонобудівники вірять, що другу річницю вітчизняний дизель-поїзд зустрічатиме в компанії своїх побратимів, які прийдуть на залізницю, щоб поліпшити регіональні перевезення пасажирів і принести Укрзалізниці добру славу.
Від редакції. Сьогодні президент, голова наглядової ради ПАТ “КВБЗ”, давній і щирий шанувальник нашої газети Володимир Приходько відзначає день народження. Зоряни зичать Вам, шановний Володимире Івановичу, міцного здоров’я, многії літа на благо нашого краю й України!
Ганна КУДІЯРОВА
Журналіст