Професію залізничника Олена Ольшанська вибирала самостійно й, можна сказати, інтуїтивно. Мама працювала вчителькою, а батько – на заводі. Тож родина була, як то кажуть, далека від сталевих магістралей. А що не помилилася з вибором, усвідомила, вже навчаючись у Харківському інституті залізничного транспорту. Відтоді промайнуло більше 30 років. Увесь цей час Олена Володимирівна самовіддано служить залізниці. Після закінчення навчання разом із чоловіком, також залізничником, десять років працювали на Донбасі. Обіймала посаду інженера з безпеки руху в технічному відділі станції Микитівка. Однак Полтавщина постійно кликала до себе, адже народилася й виросла у Хоролі. Уже маючи двох дітей, родина Ольшанських переїхала до Полтави, а згодом – до Кременчука. Відтоді станція Кременчук стала основним місцем її роботи.
Спочатку Олена Ольшанська працювала інженером з охорони праці, потім – начальником технічного відділу й головним інженером, а з 2002 року – начальником вокзалу, який є структурним підрозділом станції. Уже через три роки на плечі Олени Володимирівни лягло досить непросте випробування – розпочалася реконструкція приміщення вокзалу. Роботи прийшлися на найбільш напружені літні місяці, коли пасажиропотік особливо інтенсивний. Працювати ж доводилося у пристосованих приміщеннях. Колектив гідно пережив усілякі негаразди, адже отриманий результат перевершив усі сподівання. Нині будівля оновленого вокзалу Кременчука є однією з кращих на Полтавщині.
Ще один “форс-мажор” Олені Ольшанській та колективу вокзалу довелося пережити сім років тому, коли автомобільну частину Крюковського мосту на три місяці закрили на ремонт. Організацію пасажиропотоку з лівого берега міста на правий і навпаки повністю взяла на себе залізниця. Начальнику вокзалу довелося проявити неабиякий хист менеджера, щоб очолювана нею структура працювала безперебійно та злагоджено.
– Нинішній непростий період життя країни також позначився на роботі залізничного вокзалу, – розповідає Олена Ольшанська. – Ми відразу відчули суспільну напругу, як тільки-но розпочалися події на київському Майдані. Пасажирів стало менше. Анексія Криму та АТО на Донбасі внесли значні корективи у розклад руху поїздів. Утім ми, як і раніше, готові працювати на благо наших пасажирів. Зараз готуємося до зимових перевезень і сподіваємося бути одним із кращих колективів за підсумками конкурсу, який щорічно проводить Полтавська дирекція залізничних перевезень Південної залізниці.
Варто додати, що в родині залізничників Ольшанських є ще два представники цієї вкрай необхідної професії. Це – син Євген і невістка Ірина. Вони також, здобувши вищу освіту, працюють у залізничному відомстві Кременчука. Тож ідеться вже про справжню трудову династію, якою дуже пишається пані Олена.
Віра ІЛЬКОВА
“Зоря Полтавщини”