Крюківський вагонобудівний завод зробив ще один успішний крок у реалізації державної програми з використання “зелених інвестицій”. Як повідомляла “Зоря Полтавщини”, наприкінці 2012 року підприємство підписало угоду із японською компанією ITOCHU Corporation про реалізацію проекту модернізації 95 вагонів столичного метро. Унікальність угоди полягає в тому, що це – наймасштабніший проект в Україні щодо використання коштів Кіотського протоколу і є надзвичайно перспективним для подальшої співпраці з урядом Японії. До цієї події вагонобудівники готувалися ретельно. Високі стандарти такої співпраці зобов’язують і до відповідної якості. Тож перед тим, як розпочати модернізацію, крюківські вагонобудівники провели усі необхідні конструкторські розробки та дослідження щодо реставрації й удосконалення конструкції кузовів вагонів. Також узгодили з японськими та іншими партнерами усі питання стосовно постачання обладнання та комплектуючих. Навесні 2013 року на завод прибула перша п’ятірка зношених вагонів, а вже у грудні оновлений і модернізований склад із двох головних і трьох проміжних вагонів повернувся до Києва для проведення попередніх випробувань.
І ось нова приємна звістка. Днями міжвідомча комісія після прискіпливої перевірки готовності модернізованих вагонів до експлуатації визнала випробування успішними. У рішенні комісії зокрема йдеться: “Присвоїти конструкторській документації літеру “А”. Іншими словами, таке рішення надає Крюківському вагонобудівному заводу право на серійне виробництво вагонів моделей 81-7080, 81-7081(01). Голова комісії, головний інженер КП “Київський метрополітен” Володимир Зель наголосив, що вагони відповідають найвищому сучасному технічному рівню.
Як тут не згадати слова голови наглядової ради ПАТ “КВБЗ” Володимира Приходька під час підписання угоди:
– Важливість цього проекту важко переоцінити для усіх учасників договору. Стосовно КВБЗ, то участь у ньому стане для підприємства вагомою сторінкою у розвитку вітчизняної галузі будівництва вагонів для метро, якій уже виповнилося 15 років і яку ми успішно розвиваємо. Японська сторона вимагала високого технічного забезпечення проекту, і ми його зобов’язалися забезпечити. Участь у такому масштабному міжнародному проекті стане для КВБЗ цінним досвідом розширення співпраці не тільки із традиційними європейськими партнерами, а й із всесвітньо відомими японськими фірмами, які вирізняються високим рівнем технологій та якості продукції.
Уже зараз зрозуміло, що цей проект не тільки дозволить модернізувати застарілий транспорт київського метрополітену, а й дасть реальний поштовх для розвитку вітчизняного метровагонобудування в цілому.
Віра ІЛЬКОВА
“Зоря Полтавщини”