У системі протиповітряної оборони України авіаційні частини несуть бойові чергування згідно зі встановленим графіком. Нині цю естафету гідно тримають військовослужбовці Миргородської бригади тактичної авіації винищувальної. Це означає постійну готовність літаків, які у разі першої потреби піднімаються в небо і виконують бойове завдання.
Усі світові інформагенції облетіла звістка про те, як нетверезий харків’янин намагався захопити пасажирський літак, аби приземлитися в олімпійському Сочі замість пункту призначення – рейс був до Стамбула. Й мало хто знає, що у нештатній ситуації по тривозі негайно піднявся в небо бойовий літак під керуванням підполковника Олександра Оксанченка саме із Миргородської військової частини. Він здійснював супровід пасажирського лайнера аж до кордону українського повітряного простору і передав вахту колегам-перехоплювачам військово-повітряних сил Туреччини.
У ці дні саме наші земляки несуть відповідальність за безпеку в небі України. Визначені екіпажі перебувають у постійній бойовій готовності, ще чотири бойові машини задіяні в заходах із безпеки Олімпіади в Сочі.
У Повітряних силах ЗСУ початок кожного наступного року – і навчального, і календарного – відкривається командирською льотною зміною, коли у повітря піднімається льотний склад від командира ланки до командира авіабригади. Вони вдосконалюють власні фахові навички, щоб потім навчати підлеглих.
Цьогоріч саме в день командирської льотної зміни сталося різке погіршення погодних умов: температура знизилась до мінус 15, піднявся шквальний вітер. О четвертій ранку зміну почав батальйон автотехнічного забезпечення, який очолює майор Сергій Ігуменцев. Водії підготували спецтехніку; проведено інструктаж групи оточення; перевірена готовність злітної смуги. Підключилися до роботи засоби зв’язку, інженерно-технічний склад, інші наземні служби. Несправність спецтехніки виявив і усунув за лічені хвилини старший лейтенант Володимир Мамренко. Цього дня також відзначилися старші солдати Євген Шапочка та Олександр Москаленко й усі чергові по летовищу.
Для проведення льотної зміни за схемою день – ніч у складних метеоумовах були задіяні дев’ять літаків СУ-27 та
Су-27УБ, два літаки Л-39. Загальний наліт за зміну склав близько 30 годин, 18 пілотів виконали необхідні льотні вправи. Екіпаж у складі командира бригади полковника Олега Геся, генерал-лейтенанта Василя Нікіфорова, полковника Сергія Ялишева і підполковника Олександра Оксанченка вилетіли на повітряний бій у складі пари на середніх висотах. Крім того, екіпажі частини виконали контрольні вильоти за видами льотної підготовки, два літаки пройшли обліт після регламентних робіт двигунів. Льотна зміна була виконана на відмінно.
Як зазначив командир авіабригади Олег Гесь, льотний рік для бригади почався все-таки раніше від командирської зміни. Під час практичної перевірки системи ППО у небо піднявся екіпаж у складі льотчиків третього класу майора Ігоря Дячишина та підполковника Олександра Мостового і бездоганно виконав надскладне завдання – виявлення та перехоплення повітряної цілі. Тож на час чергування Миргородської бригади тактичної авіації винищувальної можемо спокійно піднімати погляд вгору: мирне небо над нами пильно охороняють наші земляки.
Володимир ЛАЗАРЄВ
Журналіст