А віз і нині там?

У Полтавській райдержадміністрації відбулася нарада з питань здійснення пасажирських перевезень у районі. Після проведеного в листопаді 2013 року конкурсу перевізників з’явилися низка порушень із боку останніх і скарги та транспортне сполучення від мешканців регіону. Щоби розібратися в цій ситуації та вирішити проблему, на обговорення запросили сільських голів району, перевізників, контролюючі органи.
Як зазначали очільники сільських громад, водії відмовляються їхати до кінцевої зупинки, аргументуючи таке рішення поганим станом доріг, запізнюються, а то й взагалі не виходять на рейс. Лише після численних скарг і нарікань виїжджають на маршрут, не перевозять пільгову категорію населення: або не пускають до автівки, або висаджують посеред дороги, не залишають контактних телефонів, аби з ними можна було вирішити проблемні питання. Часто у виступах сільських голів лунало: “Я свого перевізника в очі не бачив”. Трапляється таке, що люди навіть не знають, хто виграв конкурс. У результаті – чи не піврайону незадоволені станом перевезень.
– Ця проблема буде доведена до логічного кінця, – зазначив голова районної ради Василь Степенко. – За статтею 7 Закону України “Про автомобільний транспорт” забезпечення організації пасажирських перевезень на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі району, покладається на районні державні адміністрації. То чому ж конкурси проводить область? Чи не краще передати цю роботу в райони? Хіба це нормально, коли перевізник у пільговий день знімає з рейсу автобус, який бере 30 осіб, а натомість посилає вполовину менший? Чи ситуація із проданими маршрутами. У районі подібні проблеми ліквідувалися б швидше.
За словами заступника начальника управління – начальника відділу транспорту та зв’язку управління інфраструктури департаменту промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації Сергія Гайдара, на сьогодні в Полтавському районі нараховується понад 50 приміських автобусних маршрутів, на яких працюють близько 30 перевізників. Проблемними є кілька рейсів, серед яких напрямки на Калашники й Василівку. Посадовець зазначив, що цього року при проведенні конкурсу будуть враховані індивідуальні підходи до кожного з напрямків.
– Від часу проведення тендера перевізників, що відбувся 16 листопада 2013-го, і до 6 січня 2014 року пасажирські перевезення ПП “ЛЮГ”, яке виграло конкурс, не здійснювалися. Я досі не бачив цієї людини і не знаю її контактних телефонів. Технічний стан того транспортного засобу, що зараз здійснює пасажирські перевезення, вкрай негативний, це прямий шлях до нещасного випадку, – ознайомив присутніх із ситуацією Бричківський сільський голова Павло Бречко.
Чорноглазівський сільський голова Олександр Іщенко зазначив, що один із проблемних маршрутів – це “Полтава – Очканівка”. Людей постійно висаджують, не довозячи до пункту призначення, а інколи й випихають на трасі. До села – 2,5 кілометра. Контактів перевізника немає. Скільки не було звернень і пропозицій, нічого не змінюється.
– До проведення тендерів проблем із перевізниками не було, лише деякі зауваження, але після телефонних розмов їх швидко вдавалося вирішити. Починаючи з середини листопада 2013 року, питань з’явилося дуже багато. Замість заявленого автобуса “Богдан” на одному з напрямків працювала маломісна маршрутка, люди не могли своєчасно діставатися до роботи й повертатися додому. Крім того, в перші дні виїзду по цьому маршруту автівка була настільки перевантажена, що в ній відпали колеса, – розповів Судіївський сільський голова Віктор Гуржій.
Труднощі є з обслуговуванням сіл Байрак, Кованчик, Миколаївка, Мазурівка, Васьки, Підлепичі, Калашники. Проблемним напрямком є напрямок “Полтава – Фисуни”, по ньому отримано близько 50 скарг від тамтешніх мешканців. Люди не можуть ні поїхати в місто, ні повернутися додому.
– Я живу в селі й добре бачу, як працює транспортне сполучення. Мій будинок розташований понад дорогою, яка веде до Петрівки. Раніше цей напрямок обслуговував один перевізник: щоранку о 6.15 повз двір проїздив автобус (інколи з різницею у 2 – 3 хвилини) – можна було годинник звіряти. Після конкурсу і зміни перевізника постійні рейси припинилися. Вранці виїжджаю машиною з двору, а мимо ідуть люди з Петрівки на Кротенки до автобуса. Після чого населення має бути задоволене таким обслуговуванням? – запитував присутніх заступник голови районної ради Микола Кальченко.
Заступник директора департаменту інфраструктури та туризму ОДА Ігор Васін зауважив, що за два місяці до проведення тендера на райдержадміністрації направлять листи із зазначеними об’єктами, виставленими на наступний конкурс. Відповідні документи надійдуть до сільських рад, які в свою чергу вкажуть потрібну пасажиромісткість транспорту й графік руху. Потім пропозиції надішлють на район, а звідти – до облдержадміністрації. Вона врахує зауваження і зазначить відповідні критерії під час проведення конкурсу. Також через райдержадміністрації очільники сільських рад зможуть отримати інформацію про перевізників.
– Ми всі працюємо для населення. У своїй роботі маємо враховувати позицію сільських рад, профільного департаменту, райради, райдержадміністрації і перевізників. Ми не зацікавлені у зміні останніх і розірванні домовленостей, але потрібно навести лад, – підсумував голова райдержадміністрації Володимир Павленко.

Анна ВАСЕЦЬКА
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.