Наскільки молодь готова до життя у сучасному світі? Відповідь на це запитання хвилює нині не лище батьків, а й науковців. Тож з метою сприяння суспільним ініціативам учнівської молоді, залучення до життя територіальних громад виконавчий комітет Кременчуцької міської ради, управління освіти, Кременчуцька РДА за ініціативою кафедри “Фінанси та кредит” Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського вирішили провести відкритий конкурс есе “Молодь у сучасному світі: мислимо глобально, діємо локально”. Його головна мета – зосередити увагу учнів на тенденціях соціально-економічного розвитку: світових, державних, міських, а також надати учням можливість виявити свою індивідуальність, особистісне ставлення до проблеми, нетрадиційні й оригінальні підходи до її розв’язання. Конкурс тривав упродовж місяця, участь у ньому взяли 58 учнів 9–11 класів загальноосвітніх шкіл І–ІІІ ступенів, ліцеїв ряду міст та районів Полтавської і Кіровоградської областей.
Нещодавно в Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського відбулося підведення підсумків конкурсу та вручення нагород переможцям. Критеріями, на основі яких обирали переможців, були актуальність проблематики, системність та логічність викладання матеріалу, самостійність дослідження, креативний підхід. Зокрема учень Кременчуцької загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 23 В’ячеслав Антонік проаналізував вартість та якість послуг, які надає житлово-експлуатаційне підприємство (ЖЕП), проілюструвавши зроблені висновки конкретними прикладами. “У моєму під’їзді на першому поверсі вже кілька років немає скла, вікно закрите картоном, – пише автор. – У підвалі повно щурів і течуть каналізаційні труби, дитячий майданчик потребує ремонту. Отже, механізм стягнення вартості послуг авансом в залежності від розмірів квартири є неефективним. Можна запропонувати оплату фактичних послуг. Або, щонайменше, коригування платежів у наступному році на фактичну вартість наданих у звітному періоді послуг…”
Проведене учасником дослідження, відзначене дипломом І ступеня, сприятиме підвищенню його рівня знань і поінформованості у господарській, економічній та соціальній сферах життєдіяльності. Отож нинішні школярі спроможні не тільки мислити глобально, а й діяти локально. Це доводить кожна подана робота, що для організаторів конкурсу стало своєрідним стимулом проведення і в подальшому аналогічних конкурсів задля сприяння суспільним ініціативам юних громадян.
Віра ІЛЬКОВА
“Зоря Полтавщини”