Колектив Крюківського вагонобудівного заводу з надією зустрів 2014-й рік. Незважаючи на прикрощі, пов’язані з політичною нестабільністю, яка вплинула на обсяги виробництва, заводчанам є чим пишатися. Зокрема минулого року із конвеєра заводу вийшов півмільйонний вантажний вагон та п’ятисотий пасажирський; успішно завершилися випробування двох міжрегіональних швидкісних електропоїздів, нових моделей закритих вантажних вагонів, вагона-цистерни, поїзда метро з асинхронним тягловим приводом на візках з пневмопідвішуванням. Цю нову продукцію на рівні з раніше освоєною підприємство вже готове запропонувати споживачам.
Щодо 2014 року, то голова наглядової ради, президент ПАТ “КВБЗ” Володимир Приходько, голова правління Євген Хворост зазначають, що він буде досить складним, бо кризову ситуацію на транспортному ринку СНД ще не подолано. Для цього знадобиться значно більше зусиль, ніж раніше. Дещо зміняться й пріоритети виробництва. Основним його напрямом замість вантажних вагонів має стати транспорт соціального спрямування. Утім, найбільшою перепоною на цьому шляху є відсутність в Україні внутрішнього ринку для високотехнологічної продукції машинобудування.
На жаль, в Україні ще недостатньо розвинена практика підтримки державою вітчизняного товаровиробника, особливо під час стагнаційних процесів на ринках збуту. Крюківський вагонобудівний завод переживає це досить болісно, адже при правильному підході спроможний у повному обсязі забезпечити внутрішній ринок вантажними вагонами. Більше того, завод готовий нарощувати обсяги виробництва соціального транспорту: пасажирських вагонів різних модифікацій, вагонів метрополітену, приміських електро- та дизель-поїздів, ескалаторів. Для цього створено необхідні технічну та технологічну бази, виробничі потужності, підготовлено кваліфіковані кадри. Тільки за останні 15 років ПАТ “КВБЗ” освоєно та впроваджено у виробництво 48 моделей і модифікацій пасажирських вагонів, 7 моделей вагонів метро, 43 моделі та модифікації ходових частин до них. В активі підприємства також 8 моделей і модифікацій ескалаторів, 8 моделей автогрейдерів, понад 400 видів роликових і ківшових контейнерів. Усього в диверсифікацію виробництва вкладено понад мільярд гривень.
Утім, політика завжди впливає на економіку. Тож, без перебільшення, перспективи КВБЗ, як й інших підприємств, залежатимуть від політичної стабільності, спрямованості Уряду на виконання уже ухвалених державних програм розвитку економіки. Крюківські вагонобудівники сподіваються, що завдяки нещодавнім домовленостям Президентів України та Росії ситуація в торговельних стосунках між нашими державами стабілізується. Першим кроком до цього вже стало відновлення дії сертифікатів на вантажні вагони.
Віра ІЛЬКОВА
“Зоря Полтавщини”