Активні кроки України щодо підписання Угоди про асоціацію з Європейським Союзом викликали, скажемо так, не зовсім партнерське ставлення російських замовників виробів Крюківського вагонобудівного заводу. Як наслідок, обсяг замовлень стрімко зменшився, оскільки продукція підприємства на 95 відсотків зорієнтована на РФ та інші країни СНД. Це призвело до неповної зайнятості робітників підприємства, скорочення заробітної плати. Тож рішення центральної влади України щодо відтермінування підписання угоди, створення належних компенсаційних умов працівники ПАТ “КВБЗ” сприйняли схвально. З цієї нагоди на заводі відбувся мітинг. Виступаючи на зібранні, директор з персоналу та соціальних питань Сергій Мельник навів кілька фактів економічної діяльності кременчуцьких вагонобудівників. Зокрема, 2012 року річний випуск продукції машинобудівного сектора Кременчука склав 8 мільярдів 640 тисяч гривень, із цієї суми більше 7 мільярдів гривень – частка ПАТ “КВБЗ”. Поточного року підприємство вже сплатило податків і зборів на суму 1 мільярд 200 мільйонів гривень, спрямувало понад 300 мільйонів гривень до Пенсійного фонду, більш ніж 120 мільйонів гривень – до міського бюджету. На жаль, нині ситуація на ПАТ “КВБЗ” склалася таким чином, що випуск продукції вагонобудівного заводу знизився майже вп’ятеро. Якщо така тенденція триватиме й надалі, то керівництво заводу буде вимушене вжити непопулярних заходів – скорочення штату працівників. Допоки кількість працюючих на ПАТ “КВБЗ” сягає понад 9 тисяч осіб, середня заробітна плата становила 4 тисячі гривень.
Водночас Сергій Мельник наголосив, що стратегічний курс України щодо євроінтеграції у майбутньому відкриває широкі перспективи. Хоч зараз, зважаючи на низку причин, ринок країн ЄС ще залишається закритим для КВБЗ, проте так триватиме не завжди. Щоб знайти свого стабільного європейського споживача для продукції крюківських вагонобудівників, має пройти не один рік. Цей складний процес повинен, зокрема, супроводжуватися приведенням у відповідність до європейських стандартів виробів заводу.
На завершення зібрання його учасники ухвалили резолюцію до Президента України Віктора Януковича та Прем’єр-міністра Миколи Азарова. У ньому йдеться про те, що держава не має відмовлятися від наміченого євроінтеграційного курсу. Разом із цим трудовий колектив кременчуцьких вагонобудівників вважає своєчасним рішення керівництва центральних органів влади відтермінувати підписання Угоди про асоціацію з ЄС. Нашій країні треба час, аби стати повноправним партнером з країнами європейської співдружності, наголошується у резолюції мітингу.
Віра ІЛЬКОВА
“Зоря Полтавщини”