Як уже повідомляла “Зоря Полтавщини”, презентація трьох перших модернізованих Крюківським вагонобудівним заводом вагонів столичного метро відбулася днями у Києві під час відкриття нової станції “Теремки”. В урочистостях з цієї нагоди взяв участь Президент України Віктор Янукович. Він оглянув модернізований крюків’янами вагон. Главу Держави супроводжували голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов, голова правління ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” Євген Хворост, генеральний директор КП “Київський метрополітен” Володимир Федоренко.
Ось яка розмова відбулася між ними. Президент поцікавився у Володимира Федоренка, чи відповідає вагон сучасним вимогам.
– Це найкращий вагон, який є на просторах СНД, – наголосив очільник столичної підземки.
На запитання про те, скількома вагонами необхідно щорічно поповнювати парк метрополітену, щоб забезпечити комфортні пасажирські перевезення в столиці, було дано відповідь: як мінімум п’ятдесятьма.
Віктор Янукович звернувся до Євгена Хвороста із запитанням, чи зможе КВБЗ випускати 50 вагонів на рік.
– Ми можемо й більше. Наступного року оновимо 95 вагонів у рамках проекту модернізації за кошти “зелених інвестицій”. Буде замовлення – зробимо й 200, – запевнив голова ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод”.
Віктор Янукович запропонував Олександру Попову збільшити замовлення на модернізацію вагонів для метро.
Учасники ділової розмови погодилися з пропозицією і підтвердили свої наміри дружнім рукостисканням, як свідченням готовності ухвалювати важливі рішення й нести за них відповідальність.
Звертаючись до присутніх на урочистостях, Віктор Янукович зокрема зазначив: “Будуватимемо найсучасніші вагони, замовлення вже є на 95 вагонів, із них 50 – для міста Києва, й інші метрополітени отримають такі можливості”.
Присутні на святі крюківські вагонобудівники сприйняли ці слова з особливим піднесенням, адже на заводі вже досить багато зроблено для того, щоб в Україні на всю потужність запрацювала створена ними галузь метровагонобудування. В цьому напрямку вже зроблено вагомі кроки від створення перших вагонів метро до поїзда із асинхронним тягловим приводом – найновішого ноу-хау. Саме такі вагони з асинхронним тягловим приводом, візками з пневмопідвішуванням і ефективними гальмівними системами та комп’ютерною системою управління й отримає Київський метрополітен після глибокої модернізації. Згідно з графіком перший такий поїзд там приймуть уже в січні наступного року. Нині на заводі розпочато роботи щодо модернізації другого поїзда. У цілому ж підприємство у своєму розпорядженні має необхідні потужності та кваліфіковані кадри для того, щоб щомісячно виконувати роботи з модернізації відразу трьох поїздів. Щодо переваг таких вагонів, то їх багато: як технічних, так і дизайнерських. Та найголовніше те, що такі поїзди стали безпечнішими, значно комфортнішими порівняно з попередниками.
***
Дещо раніше Крюківський вагонобудівний завод відвідала представницька делегація фахівців із організації та розробки нових енергетичних і промислових технологій (NEDO, Японія) компанії “Itochu”, яка є партнером Крюківського вагонобудівного заводу в проекті модернізації. Також разом із ними прибули представники Державного агентства екологічних інвестицій України та Київської міської державної адміністрації. Метою робочої поїздки було ознайомлення з підприємством і ходом реалізації проекту, а також контроль за використанням коштів.
Делегацію приймали голова правління ПАТ “КВБЗ” Євген Хворост, комерційний директор Олександр Пьоришкін, директор з економіки, фінансів і перспективного розвитку Ігор Манаєнков, фахівці проектно-конструкторського управління. Гості відвідали дільницю півскатно-візкового цеху, де створюються ходові частини для транспорту соціального призначення, у тому числі й вагонів метро. У корпусі пасажирського вагонобудування вони оглянули перші модернізовані вагони метро.
Глибокотехнологічне сучасне виробництво заводу високо оцінили японські фахівці. Вони обговорювали подальші кроки співробітництва. Щодо реалізації цільових екологічних інвестицій, то проект модернізації 95 вагонів столичного метрополітену допоки є найбільш масштабним в Україні, тому не може не викликати інтересу як у влади, так і у фахівців та громади.
Віра ІЛЬКОВА
“Зоря Полтавщини”