Нещодавно на Крюківському вагонобудівному заводі приймали учасників прес-туру, ініційованого Київською міською державною адміністрацією. Очолив столичну делегацію заступник голови КМДА Михайло Костюк. Гостей зустрічали голова наглядової ради, президент ПАТ “КВБЗ” Володимир Приходько, голова правління підприємства Євген Хворост. Вони й продемонстрували перші п’ять вагонів метро, які у березні 2013 року були передані заводу й нині проходять докорінну модернізацію за рахунок коштів Кіотського протоколу.
Варто нагадати, що загалом передбачається модернізувати 95 вагонів на суму майже 985 мільйонів гривень. Це стало можливим завдяки співпраці Київської міської держадміністрації, Київського метрополітену, Крюківського вагонобудівного заводу та японської компанії ITOCHU, яка спільно з іншими японськими виробниками є постачальником енергозберігаючого обладнання. Саме такий контракт було підписано у жовтні 2012 року. Задля цього усіма сторонами була проведена копітка робота, тож результат спільних зусиль постійно перебуває в центрі уваги столичних журналістів.
– Цей проект є частиною ініціатив Президента України щодо розвитку транспортної інфраструктури, а також програми модернізації міського транспорту, реалізацію якої контролює голова КМДА Олександр Попов, – зазначив Михайло Костюк. – Проект передбачає модернізацію рухомого складу, термін експлуатації якого складає майже 40 років. Утім, за висновками експертів, рама вагона після модернізації буде придатною для використання ще багато років. Таким чином, якщо новий вагон подібного класу коштує 1,5 мільйона євро, ми завдяки глибокій модернізації отримаємо сучасний вагон приблизно за мільйон євро. Модернізація вагонів дозволить не лише продовжити термін їхньої експлуатації на 20 років і зменшити видатки на обслуговування та ремонт, а й зекономити електроенергію на 35–40 відсотків за рахунок використання сучасних приводів, зменшити викиди вуглекислого газу, поліпшити рівень безпеки та комфорту пасажирів.
Володимир Приходько розповів, що спеціалістами підприємства усунуто всі дефектні та іржаві місця на кузовах, установлено приварні елементи під нову конструкцію інтер’єру й внутрішньосалонного обладнання, відремонтовано зсувні й торцеві двері, віконні отвори підготовлено для встановлення нових вікон, доопрацьовано конструкцію кабіни машиніста, установлено нові каркаси кабіни машиніста – “маски” – на головні вагони. Нині триває монтаж електрообладнання, системи кондиціонування повітря, внутрішньосалонного й підвагонного обладнання та інтер’єру.
Проектом модернізації, яка відбуватиметься у кілька етапів, передбачено низку новацій, серед яких і значне пониження шумових параметрів усередині рухомого складу та використання нового візка, який покращить якість пересування, наголосив Володимир Приходько.
У рамках прес-туру відбулося також обговорення перспектив подальшої співпраці вагонобудівного заводу з КМДА щодо виготовлення рухомого складу для кільцевої міської електрички, так званого “легкого метро” столиці.
Керівники Крюківського вагонобудівного заводу підтвердили, що підприємство має всі технічні можливості для поставки сучасного зручного рухомого складу в найкоротший термін. На це Віктор Костюк відповів, що така готовність виробників дозволить вивести реалізацію проекту “Міська електричка” на якісно новий рівень.
Крім того, учасники прес-туру відвідали інжиніринговий центр підприємства, де ведеться розробка нової техніки, дільницю складання візків, корпус пасажирського вагонобудування. Гості також побували на презентації новостворених зразків транспорту соціального призначення: трамвая, приміського електропоїзда та дизель-поїзда. Така співпраця є наочним прикладом того, як ділом можна підтримати вітчизняних товаровиробників.
Віра ІЛЬКОВА
“Зоря Полтавщини”