На фоні кризової ситуації в машинобудуванні наддніпрянського міста, викликаної непартнерським ставленням деяких зарубіжних споживачів, урочиста подія, що днями відбулася на Кременчуцькому автоскладальному заводі, є досить знаковою та оптимістичною. На підприємстві презентували випуск нового кросовера від SsangYong – New Korando. Із цієї нагоди на завод завітали Надзвичайний і Повноважний Посол Республіки Корея в Україні Кім Ин Цжун, представники групи компаній “АІС” та численна делегація столичних журналістів.
Новий позашляховик прийшовся усім до вподоби. Він справді гарний, швидкісний та комфортний. Утім озвучена виконавчим директором КрАСЗу Миколою Чернишом інформація сприймалася не менш обнадійливо. Зокрема він зазначив, що нинішній рік став для підприємства переломним. Насамперед державна політика змінилася на користь виробника.
– Ми отримали пільги зі сплати мита на ввезення імпортних автомобілів як підприємство, яке має постійну програму зі створення нових робочих місць, – наголосив Микола Черниш. – А ще КрАСЗ введено в реєстр підприємств, звільнених від податку на утилізаційний збір. Завод повністю звільнили від його сплати, натомість ми створили в Україні цілу мережу з утилізації старих авто. Пройшовши усі узгодження із профільними відомствами, уклали низку договорів із підприємствами, які для власників автомобілів будуть проводити безкоштовні демонтаж й утилізацію машин нашого виробництва.
Саме такі кроки на рівні держави дали підприємству потужну динаміку розвитку. Якщо до ухвалення цих законів на заводі залишилося 240 працюючих, то зараз їх кількість уже становить 500 осіб. Ще донедавна на заводі працював тільки один конвеєр. Випускалося 250–300 авто на місяць, нині ж план жовтня становить 1200 одиниць. Тобто з початку року завод розширив обсяги виробництва більше, ніж удвічі. Отож у роботу запущено обидва конвеєри.
Щодо випуску нової моделі, то Микола Черниш не приховував оптимізму:
– Разом із корейськими партнерами нам вдалося забезпечити в Україні появу нового Корандо. Кожна нова модель – це нові робочі місця, це – працевлаштування, це – сплата податків, це – достаток у родинах. Також це – залучення інших українських товаровиробників до випуску нової продукції. Нині локалізація українських виробників на КрАСЗі становить 18 процентів, і її планують постійно нарощувати, як і обсяги виробництва в цілому.
За словами Миколи Черниша, уже наступного року на підприємстві планують перехід на двозмінний режим роботи. А от щодо брендів, то їх змінювати не збираються.
– Раніше, до 2005 року, ми працювали на російських брендах, – акцентує увагу Микола Черниш, – але зрозуміли, що ці автомобілі не мають належного попиту на споживчому ринку. Тому почали шукати вихід на більш популярні бренди. Перевірку часом витримав лише бренд Geely. Тому не варто збільшувати кількість брендів, більш рентабельніше розширювати гаму основного бренда.
На завершення прес-конференції Микола Черниш запевнив, що поточний рік Кременчуцький автоскладальний завод планує завершити з показником 8–9 тисяч авто, що удвічі більше від показника минулого року. Це й справді добра новина для усіх мешканців Полтавщини, адже саме від таких показників залежить рівень їхнього добробуту. Щодо автомобілістів, то вже незабаром вони матимуть змогу придбати New Korando, який від свого попередника відрізняється поліпшеним оформленням передньої частини та салону. Кросовер отримав фари нової форми, світлодіодну оптику, нову форму бампера, малюнок решітки радіатора, набагато більший багажник. Як зазначив директор дистриб’юторської компанії SsangYong групи корпорації “АІС” Олег Карабаєв, уже до кінця року в торговій мережі мають з’явитися 300 таких автомобілів.
Віра Ількова
“Зоря Полтавщини”