До редакції “Зорі Полтавщини” надходять запитання від читачів газети стосовно процедури повірки лічильників споживання води. Відповіді фахівців підготувала прес-секретар комунального підприємства обласної ради “Полтававодоканал” Ліана КОЗМІЙЧУК.
Як часто лічильник води повинен проходити процедуру повірки?
Періодичній повірці підлягають засоби обліку води і теплової енергії, встановлені у квартирі, будинку садибного типу та на вводі у багатоквартирний будинок (пункт 15 “Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення”). Згідно з чинним законодавством термін міжповірочного інтервалу лічильників холодної та гарячої води, які застосовуються для комерційного обліку в комунально-побутовій сфері, становить три роки, рахуючи з дати проведення попередньої повірки.
Скільки часу займає ця процедура і як оплачується споживання води в період, коли лічильник перевіряється?
Процедура повірки займає зазвичай 2–4 тижні – в залежності від кількості заяв абонентів. Наприклад, влітку, в період відпусток, заяв від споживачів надходить значно менше.
Під час повірки лічильника оплата за послуги водопостачання та водовідведення нараховується згідно із середньомісячними показниками засобів обліку за попередні 3 місяці.
Чи можна викликати спеціаліста для повірки лічильника додому?
Не можна, тому що повірка лічильників виконується тільки на стаціонарному обладнанні, встановленому в спеціалізованих лабораторіях.
Чи трапляються випадки непридатності лічильників?
Будь-який механізм у процесі експлуатації виходить з ладу і потребує поточного, а іноді – й капітального ремонту. На точність показників можуть впливати зношеність деталей, які перебувають у постійному русі, утворення вапняних відкладів, осаду тощо. Тому повірка – це необхідна процедура, й успішно її проходять не всі лічильники.
У деяких випадках неможливо спрогнозувати, на чию користь помиляється прилад. Тому в першу чергу ініціатива з повірки повинна виходити від абонента.
Стосовно крадіжок води з мережі, то, на жаль, завжди є люди, які щось хочуть отримати безкоштовно. Рано чи пізно факти обману виявляються, відповідати за них доводиться згідно з чинним законодавством. Тому не радимо на власному досвіді відчути всі ті проблеми, які виникають у несвідомих та нечесних споживачів.
Ольга ЩЕГЛОВА
“Зоря Полтавщини”