“Ваше питання вирішене позитивно”

П’ять тисяч звернень щороку

Як повідомили у відділі роботи зі зверненнями громадян апарату облдержадміністрації, за 2012 рік до ОДА надійшло 4657 звернень – на 118 більше, ніж у попередньому році. До голови облдержадміністрації Олександра Удовіченка торік звернулися 357 громадян (у 2011 році – 350). На особистому прийомі побувало 219, виїзних – 138 осіб. До заступників голови облдержадміністрації – 469 людей (у попередньому році – 445), на особистих прийомах – 356, виїзних –113. У порівнянні з 2011 роком кількість звернень, поданих під час особистих та виїзних прийомів, зросла на 35 відсотків.

У 2012 році від учасників війни та бойових дій отримано 265 звернень (у 2011 році – 301), членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 141 (158), інвалідів, ветеранів праці, інших пенсіонерів – 4244 (2689).

Розглянуто 82 звернення інвалідів Великої Вітчизняної війни (у 2011 році – також 82), 24 – жінок, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня” (27), 3 звернення від Героїв Соціалістичної Праці. Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглядаються лише особисто головою облдержадміністрації.

Протягом року головою ОДА позитивно вирішено 80 прохань пільговиків таких категорій, 43 з них – про надання матеріальної допомоги, решта – інші питання: транспорту, соціально-побутового обслуговування, лікування тощо. Такі прохання також задоволені.

– За таку роботу приємно отримувати подяки, чути від людей, що втручання керівництва області й працівників відділу допомогло у вирішенні непростих ситуацій, усвідомлювати, що твоя робота зміцнює довіру земляків до влади, до держави. І подяк таких чимало, – відзначає начальник відділу Валерій Балагура.

Для людей важлива допомога

“Шановний Олександре Васильовичу! Мені 82 роки. Учасник війни, інвалід 2-ї групи. Одинокий, маю 60 років робочого стажу. Є головою громадської організації ветеранів Надержинщинської сільської ради Полтавського району. В День Перемоги 9 Травня 2012 року мені вручили Почесну грамоту. Дякую за увагу до мене з Вашого боку. Зичу здоров’я і успіхів. Зі щирою повагою – Леонід Курганов, с. Надержинщина”, – це рядки з листа ветерана до голови ОДА Олександра Удовіченка.

“Дякуємо за захист прав і свобод людини і громадянина, інтересів суспільства і держави. Ми пересвідчилися, що на даний час не люди йдуть до представників влади, а влада йде до людей і допомагає відновити віру, яка за певних обставин була втрачена. Надавши мені можливість працювати, ви врятували мою сім’ю і зміцнили нашу довіру до нинішньої влади”, – такими словами звертається до голови ОДА Олександра Удовіченка та його заступника Віктора Шадчнєва Іван Іванов з Полтави від імені своєї родини, якій посприяли у збереженні сімейного бізнесу.

“Щира подяка від Пилипенко Ніни Петрівни, жительки Карлівки, заступнику голови облдержадміністрації Володимиру Замикулі за допомогу, яку надали з оформлення державного акта на землю по Новосанжарському району”.

“Від імені громади села Малий Тростянець Полтавського району хочу висловити подяку керівництву облдержадміністрації і “Полтававодоканалу” за допомогу в ліквідації аварії на водогоні. Водогін вийшов із ладу в січні 2012 року в період найсильніших морозів. Майже 290 дворів села залишилися без води. До кого не зверталися з проханням виконати ремонтні роботи на водонапірній башті по заміні насоса, всі відмовлялись працювати у холодну погоду або вимагали за це великі гроші. Керівництво “Полтававодоканалу” не відмовило, до нас оперативно прислали бригаду, і все було зроблено. Подяка всьому колективу підприємства і обласній владі за виховання таких сумлінних, відповідальних працівників. З повагою – Петро Петрович Кінь”.

“Для мене, звичайної людини, дуже важлива допомога, яку мені надали у вирішенні питання по влаштуванню хворого сина до профільного соціального інтернату. Важливо відчувати піклування уряду про людину незалежно від того, де вона проживає, – у місті чи в селі. Питання вирішене швидко, сина влаштовано недалеко від місця проживання, в Пирятині, я маю можливість його провідувати. Його, дуже проблемного хворого, прийняли у свою велику сім’ю працівники Пирятинського інтернату, там хороші умови, всюди порядок, добре піклуються про хворих”, – написала в листі-подяці заступнику голови ОДА Олександру Ковалю Світлана Писаренко з с. Вікторія Пирятинського району.

Газифікація, опалення,

лікування, транспорт…

Позитивно вирішені питання про надання матеріальної допомоги Наталії Миколаївні Коцюбі з Полтави, Михайлу Яковичу Поливаному, інваліду війни з Гадяча, Валентині Вікторівні Арсентьєвій з Балясного Диканського району, Вікторії Вікторівні Пакконен із Зінькова, Світлані Олександрівні Сінтяй з Копилів Полтавського району та багатьом іншим жителям Полтавщини.

Проблеми, які порушують люди, – дуже різнопланові. Про суть питання, шляхи і строки його вирішення можна дізнатися з облікових карток, які заводять на кожне звернення на паперовому й електронному носіях.

Кременчужанин Володимир Гайдук звернувся до обласного керівництва з питанням неотримання заробітної плати. Нині виплата здійснена згідно з приписами територіальної інспекції праці.

За зверненням Ніни Крамаренко з Таверівки Чутівського району відновлено роботу телефонів і радіо по вулиці Гагаріна в цьому селі. Микола Мінін з Полтави (провулок Казковий) звертався з приводу поганої роботи радіоточки. Роботу відновлено, проведено перерахунок абонплати.

Задоволене колективне прохання мешканців вулиці Черкаса у Великій Багачці про ремонт дороги довжиною близько півкілометра. Там виконані ремонті роботи вартістю 10 тисяч гривень. За колективним зверненням пенсіонерів, ветеранів війни і праці на межі міста Полтави і Полтавського району, у селі Вакуленцях, на проблемній ділянці вузької дороги продовжено автобусний маршрут до зупинки “Дамба”. Юрію Александрову з Комсомольська допомогли з оформленням у приватну власність його матері кімнати в гуртожитку.

Полтавцю Борису Шестопалу керівництво області й головне управління охорони здоров’я оперативно до
помогли із забезпеченням онкохворої доньки дорогими ліками. Жительку обласного центру Ганну Собакар прооперували в клінічній лікарні імені Скліфосовського і надали матеріальну допомогу. Мешканку Кременчука, інваліда дитинства Дар’ю Козенко забезпечили засобами пересування, організувавши доставку з заводу-виробника за місцем проживання. Миколу Козуба з села Качанове Гадяцького району оглянула обласна МСЕК і визнала інвалідом 2-ї групи безстроково.

Галині Бондаренко з Петрівки Полтавського району, на її прохання, посприяли із забезпеченням дровами для опалення помешкання. Учасниці війни Анастасії Чорній із Марківки Кобеляцького району після її звернень проведено воду в хату, безкоштовно завезено два балони зрідженого газу, домовлено про виготовлення проекту газифікації будинку. Зої Клюшник із села Залізничне Полтавського району, яка потерпіла від пожежі, виділено матеріальну допомогу районною і обласною державними адміністраціями, а також допомогу будматеріалами. Було цікаве звернення до керівництва області з Москви від Ремко й Ірини Рейдинг з проханням розшукати дочку радянського солдата Івана Середи. І розшукали…

Більшу увагу – місцевим проблемам

Дехто з літніх людей, особливо самотніх, телефонує на “гарячі” й “прямі” телефонні лінії, аби просто поспілкуватися. Таким людям важливі увага й усвідомлення того, що їх хтось чує. Буває, звертаються з простими побутовими проблемами – викручена лампочка в під’їзді, ремонт сходової клітки, діряві труби, відсутність води… Але ж це не питання до керівництва області – є надавачі послуг, комунальні підприємства, профільні відділи й управління, райвиконкоми в містах, сільські ради. Такі заяви свідчать про те, що питання на місцях часто не вирішуються.

– Приблизно шістдесят шість відсотків звернень мають вирішуватися на місці, – переконаний Валерій Балагура. – Дуже багато питань люди порушують по Полтаві – водопроводи, каналізація, дороги тощо. Цікаве спостереження: Кременчук за кількістю жителів не набагато поступається Полтаві, але звернень із наддніпрянського міста в рази менше, ніж із обласного центру. В самому Кременчуці розв’язується багато проблем, і людям немає потреби їхати в область. Ми підрахували, що за 2012 рік за кількістю звернень на 10 тисяч населення Полтава посідає 1-ше місце по області (тобто заяв із Полтави отримуємо найбільше), а Кременчук – 28-ме місце. За зверненнями до вищих органів влади, також із розрахунку на 10 тисяч населення, обласний центр займає 5-те місце, Кременчук – 20-те.

Отже, не всі місцеві органи виконавчої влади повною мірою використовують надані їм повноваження та потенціал для дієвого вирішення питань, які належать до їх компетенції і з якими люди звертаються до вищих органів. Треба вдосконалювати надання громадянам правової допомоги, консультацій та роз’яснень з актуальних питань на рівні галузевих управлінь облдержадміністрації, відзначає керівник профільного відділу.

Заявники порушили 5164 питання (у 2011 році – 5019). Якщо розділити їх за темами і галузями, то більшість традиційно стосуються соціального захисту – 1920 питань, або 37,2 відсотка від загальної їх кількості (у 2011 році – 1659, або 33 відсотки), комунального господарства – 845, або 16,3 відсотка (у 2011 році – 765, або 15 відсотків). Також значна кількість житлових проблем – 426, або 8,2 відсотка, питань аграрної політики і земельних відносин – 350, або 6,7 відсотка, транспорту та зв’язку – 240, або 4,6 відсотка, охорони здоров’я – 259, або 5 відсотків.

– Складна і багатогранна робота з заявами, скаргами та пропозиціями громадян в області триває постійно, її наслідками є позитивне вирішення питань, порушених у 1169 зверненнях, що становить 25 відсотків від загальної їх кількості (у 2011 році – 719, або 16 відсотків). Близько 58 відсоткам заявників надано аргументовані роз’яснення щодо їхніх проблем. Невідкладно розглянуто 173 звернення та вирішено питання, порушені у них, – відзначив Валерій Балагура.

Із Полтави – найбільше

колективних звернень

За даними відділу, кількість звернень громадян, надісланих до органів влади вищого рівня та редакцій газет і видавництв, у порівнянні з 2011 роком збільшилася на 0,8 відсотка і становила 1711 (у 2011 році – 1696). Так сталося через збільшення кількості заяв і скарг, надісланих до Секретаріату Кабінету Міністрів України, на 34 відсотки – 315 (у 2011році – 234), до міністерств – на 21 відсоток – 79 (65).

Але зменшилась чисельність заяв, поданих до Адміністрації Президента України, на 14 відсотків – 887 (у 2011 році – 1026), до Верховної Ради України – на 11,3 відсотка – 220 (245), до редакцій газет – на 26 відсотків – 63 (85).

Найбільше звернень до органів влади вищого рівня з розрахунку на 10 тисяч населення надійшло від жителів Пирятинського, Хорольського, Кобеляцького, Великобагачанського, Диканського, Новосанжарського, Козельщинського районів, Лубен, Миргорода, Полтави.

Отож можна констатувати, що діалог громада – влада не припиняється, а є постійним.

  

Загалом протягом 2012 року до облдержадміністрації, місцевих органів влади та місцевого самоврядування з урахуванням колективних звернень – 531 (у 2011 році було 515) – звернувся 18571 громадянин, що на 2035, або на 12 відсотків, більше у порівнянні з попереднім роком.

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.