Що вдалося з’ясувати російським контролерам під час позапланової інспекційної перевірки, стане відомо незабаром. А допоки склади заводу переповнені готовою продукцією, а його працівники змушені “відпочивати”.
Щодо АвтоКрАЗу, то минулий рік був для нього доволі важким. Споживачам вдалося реалізувати продукції на 18 відсотків менше, ніж 2011 року. За повідомленням прес-служби підприємства, усього за рік було виготовлено 899 вантажівок проти попередніх 1071. На зменшення обсягів виробництва вплинули економічна криза та введення Російською Федерацією утилізаційного збору на імпортні автомобілі. Якщо раніше продажі до сусідньої держави становили майже 50 відсотків від усієї продукції, то нині цей показник значно зменшився. Найбільше новий податок ударив по поставках самосвалів, тягачів і лісовозів.
Натомість виробники унікальних українських вантажівок роблять усе можливе, щоб зберегти інші ринки збуту й завоювати нові. Зокрема вдалося зацікавити споживачів Македонії та Філіппін, де раніше “КрАЗи” не продавали. Найбільш перспективними для підприємства залишаються ринки Латинської Америки, Південної Африки та Азіатсько-Тихоокеанського регіону. Вдалося активізувати продажі до Єгипту, Туркменистану, Казахстану, країн Ближнього Сходу та відновити поставки до Грузії.
Підсилив АвтоКрАЗ свої позиції як постачальник техніки для миротворчих місій ООН. Зокрема першу партію комбінованих автомобілів “Дорожник” завод відвантажив у грудні на адресу міністерства громадських робіт Афганістану. Вони будуть задіяні на розчистці дороги від Кабула до Мазар-і-Шариф, яка проходить через тунель Саланг у горах Гіндукуш.
Шукаючи шляхів виживання, на підприємстві кардинально змінили підходи до витрат і сконцентрували увагу на їх економії, суттєво змінюючи та вдосконалюючи технології виробництва. Однак автомобілебудівники не полишають сподівань на державну підтримку, без якої впоратися з глобальними проблемами досить важко.