Надіємось, що пошту доставлятимуть вчасно

Віктор ШАДЧНЄВ: "Нарада проходить у зв'язку з численними наріканнями на роботу пошти. В обласній державній адміністрації це викликає чималу стурбованість. Зараз триває реорганізація Полтавської дирекції "Укрпошти", і, звичайно, можуть виникати певні накладки. Втім, ситуація із доставкою преси, яка склалася в області, на сьогодні є вкрай незадовільною. Сподіваюся, що з цього приводу буде знайдено порозуміння між газетярами і поштовиками".

 

Григорій ГРИНЬ, головний редактор Всеукраїнської громадсько-політичної газети "Зоря Полтавщини", секретар Національної спілки журналістів України, голова обласної організації НСЖУ: "В газеті я працюю з 1974 року. Відтак добре розумію, що пошта – наш партнер. І оскільки вона є по суті монопольним гравцем у сфері доставки періодики передплатникам, то ми, зрозуміло, значною мірою залежимо від неї. Близько десяти років тому вперше в області було скорочено кількість поштових відділень, сортувальних структур, створено укрупнені поштові центри. Як наслідок, почалися і збої у доставці газет. Це, у свою чергу, сприяло зниженню тиражів, що змусило наших співзасновників дотувати витрати. З вересня цього року посипалися масові скарги людей не тільки про невчасну доставку видань, котрі вони передплатили, а й взагалі про їх недоставку. Найбільше нарікань було у Шишацькому, Миргородському і Великобагачанському районах. Ми спробували самостійно досліджувати ситуацію – йшли на пошту, в сільські ради, спілкувалися з людьми. Приміром, наш постійний передплатник,  пенсіонер-інвалід із Чутового, інформував, що газети "Зоря Полтавщини", "Урядовий кур'єр" та інші він не отримував протягом жовтня. До речі, ця людина передплатила різних видань більш ніж на півтори тисячі гривень. А це, погодьтеся, значна сума. Також нещодавно прочитав оголошення на одному з поштових відділень: "Виїмка листів здійснюється щоденно, крім понеділка, середи, п'ятниці, суботи, неділі". Як кажуть, без коментарів.

Взагалі стосовно обласної дирекції "Укрпошти", то ми не шукаємо якихось підводних каменів, але хочемо, аби наш партнер виконував свої безпосередні зобов'язання щодо нас – газетярів. У наших ділових стосунках раніше було так: поштарі доставили газету передплатникам впродовж місяця, надіслали нам рахунок – ми його оплатили. Зараз кошти за доставку із нас "знімають" наперед – на рік, тобто це, до певної міри, безвідсоткове кредитування, а газети впродовж певного періоду не доставляли! А найгірше те, що люди зневіряються у всіх виданнях, і саме через невчасну доставку. І сьогодні тиражі газет у порівнянні з минулим роком зменшуються. А до завершення передплатної кампанії залишилося тільки три тижні".

 

Олександр ДАНИЛЕЦЬ, власний кореспондент газети "Урядовий кур'єр": "Наше видання виходить п'ять разів на тиждень, "Зоря Полтавщини" – тричі на тиждень. Наші газети потерпають чи не найбільше. Уявіть: людина спочатку не отримує нічого, нервується, а потім їй відразу приносять пачку газет, які фізично прочитати вона вже не зможе. Окрім того, втрачаються актуальність і оперативність. Тож наші зусилля доносити свіжі новини виявляються марними. Ще є досить тривожна тенденція – газету, яка виходить у суботу, поштарі приносять у понеділок, а то й у вівторок. Хотілося, щоб доставка газет була вчасною і працівники пошти прислухалися до наших зауважень".

 

Олександр МОСКАЛЕНКО, головний редактор Лохвицької районної газети "Зоря", голова ради редакторів міськрайонних комунальних газет області: "Здається, що у механізмі реформування пошти щось невідпрацьовано. Час вживати невідкладних заходів. Раніше у кожному районі, селі листоноші знали, яку газету чи журнал читає та або інша людина, і несли їх в оселі. Зараз у відділеннях нерідко накопичуються гори невідправлених видань, що, по суті, стають макулатурою. Переважно це видання, які висвітлюють роботу органів влади, оприлюднюють нормативні акти, інші важливі документи. Тож затримка чи й недоставка такої періодики впливають й на імідж влади".

 

Лариса СЕМЕНЯГА, головний редактор щотижневої газети "Полтавський вісник": "У мене невеликий стаж роботи на посаді редактора, але чималий – читача. Коли нашу газету приносять відразу за три тижні, то не тільки інформація, надрукована у ній, втрачає сенс, а й програма телепередач. Зрозуміло, у читачів це викликає роздратування. Трапляється й таке, коли замість нашої газети передплатнику приносять іншу. Загалом багато неточностей, через які редакція фінансово страждає. Та й що вже говорити про широкий загал, коли навіть нашій редакції листоноша відверто сказала, що надзвичайно завантажена роботою і зможе приносити кореспонденцію тільки о 19.00. Змушені були на центральному поштамті відкрити власну скриньку і забирати кореспонденцію самостійно. Іще один важливий момент: ми систематично проводимо передплатні акції. Організовує їх і "Укрпошта". Та, відверто кажучи, їхні заходи слабкі й доволі однотипні. Можливо, нам слід об'єднатися і шукати якісь нові форми роботи?"

 

Світлана ГЛУШКО, головний редактор Диканської районної газети "Трудова слава", член ревізійної комісії НСЖУ: "Ми самі забираємо з друкарні газету, самі привозимо її на дільницю обробки кореспонденції на Київський вокзал у Полтаві. А далі ось яка складається ситуація. 26 жовтня 156 примірників газети не доставили в Андріївське сільське відділення зв'язку. Отримали її тільки наступного дня.         9 листопада замість сільського поштового відділення Стасів 115 газет потрапило у Чапаєвку, яка знаходиться на другому кінці району. 16 листопада 200 газет не привезли у Великі Будища. Коли кореспонденцію сортували у нашому районі, то працівники пошти знали, де знаходяться Стасі, Андріївка, а де Чапаєвка".

 

Іван ЦИГАН, головний редактор районної газети "Решетилівський вісник": "Через реформи, які проводяться на пошті, ситуація погіршилася, бо послуги стали віддаленими та інколи некерованими. Збої, які траплялися, неможливо оперативно усунути. На сортувальних центрах цю роботу виконують нефахово. Коли ми повідомляли про помилки, то усували їх тільки через два-три дні. Втім, додам і трішки оптимізму: керівник нашого поштового відділення постійно моніторить ситуацію і нині запевняє, що вона начебто налагоджується".

 

Олександр ЗІНЧЕНКО, головний редактор Новосанжарської районної газети "Світлиця": "Ситуацію із незадовільною доставкою газети ми хотіли пояснити читачам. Отож зателефонували заступнику директора Полтавської дирекції УДППЗ "Укрпошта" з проханням дати коментар із цього приводу. Вона погодилася, лише попросила узгодити час, а наступного дня повідомила нам, що має інструкцію не спілкуватися із журналістами і ніякої інформації не надасть. Покритикувати
поштарів можемо й заочно, але хотіли піти назустріч, підтримати їх, надавши безпосередню можливість пояснити ситуацію. До речі, нещодавно був у Києві, у Музеї пошти, що розташований у приміщенні Головпоштамту. Згодом туди надіслали публікацію про нього. Але у відповідь отримали свій же конверт із написом: "За зазначеною адресою не проживає". Ну коли вже самі поштарі лінуються піднятися на кілька поверхів вгору і передати конверт своїм колегам, то про що можна говорити!"

 

Микола ХОМЕНКО, директор Полтавської дирекції УДППЗ "Укрпошта": "Про якісь заборони коментувати поточний момент і мова не велася, треба було зателефонувати мені.

Тут зібралися партнери пошти. І для того, щоб результат спільної роботи був позитивним, необхідно, аби негаразди вчасно усувалися. Останні роки, а особливо минулий, для полтавських поштовиків були вкрай несприятливими – ми отримали негативний фінансовий результат, недобравши 13 мільйонів гривень. Достатньо тривалий час проводилися реформи. На сьогоднішній день їх практично завершили, і нині маємо три центри поштового зв'язку, що діють в області. Це – найоптимальніше рішення, бо утримувати велику кількість людей нині просто неможливо. Взагалі ж, проводячи реформування, важко передбачити всі негативи. Відверто визнаю, що у питанні сортування і доставки періодичних видань особливих ризиків ми не вбачали. Але у вересні вони почали насуватися, як снігова лавина. Дуже прикро, що ми спрацювали негативно й принесли фінансові неприємності нашим партнерам.

Втім, нині впевнено заявляю, що на сьогодні сортування відлагоджено. У випадку виникнення неточностей я нестиму персональну відповідальність. Такі ж вимоги поставлено й усім підлеглим, які працюють у районах області".

 

Микола ПЕРЕПЕЛИЦЯ, начальник департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації, депутат обласної ради: "Поштова технологія, на мою думку, – одна із найскладніших, а що стосується сортування, то це – надзвичайно важка ділянка роботи. Зараз нелегко доводиться усім виданням, а найбільше – тим, що виходять кілька разів на тиждень, які до того ж є й дорогими. Іще досить важливий момент: в останні роки місцеві ЗМІ досягли певної стабільності у передплаті. А зараз багато передплатників відмовляються передплачувати періодичні видання. Необхідно повернути їхню довіру. Зробити це можна тільки спільними зусиллями Полтавської дирекції "Укрпошти" та редакцій газет".

 

Від редакції. Сподіваємося, що зауваження і пропозиції учасників наради – редакторів друкованих ЗМІ – буде почуто керівництвом Полтавської дирекції УДППЗ "Укрпошта", а запевнення про те, що проблеми з доставкою періодики передплатникам розв'язуються, стануть реальністю.

Газетярі й поштовики – справді партнери. У нас спільні завдання – забезпечувати передплатників об'єктивною інформацією. Це – нелегка робота, але вона, як і всяка інша, повинна виконуватися якісно й оперативно.

 

P.S. Як повідомляє сайт Національної спілки журналістів України, 5 грудня голова НСЖУ Олег Наливайко провів робочу зустріч із генеральним директором УДППЗ “Укрпошта” Оксаною Плотніковою. Під час зустрічі обговорювались оперативні проблеми передплати та загальні принципи співпраці. Прийнято рішення утворити спільну робочу групу по розв’язанню проблем, що виникли з передплатою на періодичні видання у Полтавській області, протягом наступного тижня обласні відділення “Укрпошти” разом із обласними організаціями НСЖУ проведуть спільні наради з питань організації передплати. Представники “Укрпошти” поінформували голову НСЖУ про плани продовження на місяць передплатної кампанії.

19 грудня ц.р. принципи співпраці “Укрпошти” і НСЖУ та поточна ситуація (за участю гендиректора О.Плотнікової) будуть розглянуті на розширеному засіданні Секретаріату НСЖУ, а в другій половині січня заплановано провести “круглий стіл” із редакторами видань, де буде обговорюватися методика розрахунку тарифів на доставку періодики у 2014 році.

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.