– Завершився відповідальний етап остаточних регулювань обладнання і систем міжрегіонального електропоїзда, який перебуває в Дніпропетровську, в депо моторвагонного рухомого складу. Це було технологічною необхідністю, оскільки в ПАТ «КВБЗ» поки що немає необхідних енергетичних умов для включення всього електропоїзда під контактну мережу. Сьогодні ми готуємо проектну документацію і вже у найближчому майбутньому матимемо випробувальну дільницю з контактною мережею для проведення цих робіт на заводі. А поки що використовуємо мережу Укрзалізниці, – зазначив Георгій Ігнатов.
– Протягом місяця спеціалісти Крюківського вагонобудівного заводу, фірм «Кнор Бремзе», «Стемманн» (Німеччина), «Медком» (Польща), «Хартрон-Експрес» (Харків), «МДС» (Дніпропетровськ) та інших виконували регулювання і перевірки складного обладнання під контактним проводом напругою 3000 вольт постійного струму. А фахівці Українського науково-дослідного інституту вагонобудування (Кременчук) проводили стаціонарні етапи попередніх випробувань.
Наприкінці виконання цієї програми ми випробували наш поїзд у реальній поїздці під власною тягою на маневрових коліях депо. Все вийшло: і тяга, і робота гальм. Але ділянка була надто короткою, вдалося розігнатися лише до швидкості 25 кілометрів на годину й успішно загальмувати.
Оформлені акти і протоколи попередніх випробувань під контактною мережею на ПАТ «КВБЗ» були подані спеціалістам Укрзалізниці. Ми отримали офіційний дозвіл вести випробування електропоїзда на випробувальній ділянці від станції Новомосковськ до станції Баловка Придніпровської залізниці.
18 липня наш поїзд разом із вагоном-лабораторією прибув на станцію Новомосковськ, де на стаціонарних коліях «від червоного світлофора до червоного» (це близько 800 метрів) ми ще раз випробували системи поїзда на працездатність у русі. Фахівці Придніпровської дороги визначили й офіційно виділили «вікна» для руху під час випробувань. На наше прохання для прискорення випробувань нам визначили достатню кількість часу на кожну добу – до 10 годин.
Випробування розпочалися 20 липня. Уперше ми проводили іспит нашої складної нової техніки своїм ходом, без виділення локомотива. Перший етап виявився успішним! Ми поступово випробовували роботу електропоїзда на хід, гальмування, роботу всіх допоміжних систем на різних швидкостях. Так би мовити, зрозуміли норов поїзда! Спеціалісти «Медком» та УкрНДІВ виконали численні записи режимів роботи обладнання, опору руху, питомі параметри тяги на швидкостях до 100 кілометрів на годину. За цим етапом будуть інші, але перший був особливим, знаменним. Без сумніву, він увійде в історію українського пасажирського вагонобудування. На цьому полігоні параметри контактної мережі й уся інфраструктура не дозволяють розігнати поїзд до високих швидкостей, але рух до 140 кілометрів на годину дозволений.
Після завершення випробувань у Новомосковську ми здійснимо швидкісні поїздки тут, на Придніпровській залізниці, на ділянці від станції Синельникове до станції Лозова, де є можливість на двадцятикілометровій ділянці розігнати поїзд до швидкості 160 кілометрів на годину і більше. Мені хочеться особливо відзначити спеціалістів вищеназваних фірм за їхню злагоджену роботу в спекотних польових умовах літа і висловити надію на вчасне та успішне виконання програми випробувань нашого першого міжрегіонального електропоїзда. Випробування тривають.