Міським перевізникам така ціна здається збитковою. Днями три підприємства-перевізники подали до міськвиконкому економічні розрахунки. На їхнє переконання, вартість проїзду має становити 2 грн 50 к. Необхідність підвищення ціни вони обґрунтовують здорожчанням ціни на пальне на 40%, збільшенням заробітної плати на 16%, порівнюючи ці показники з тими, які були зафіксовані на момент останнього підвищення ціни на проїзд. Також перевізники переконують владу, що ціни на проїзд у різних містах України значно вищі, й Кременчук посідає серед них чи не останнє місце.
Водночас мешканці Кременчука написали колективного листа на ім’я міського голови Олега Бабаєва та голови облдержадміністрації Олександра Удовіченка. У ньому йдеться: “… Факти свідчать, що, готуючись приймати таке рішення (підвищення вартості проїзду. – Авт.), міська влада не проаналізувала цінову ситуацію у різних містах, за кількістю населення схожих на Кременчук. Тож маємо заявити, що такий крок, який збираються втілити у міськвиконкомі, є нелогічним. По-перше, вартість проїзду в сусідніх містах – Полтаві та Черкасах – не підвищувалася і дорівнює 1,75 грн та 2 грн відповідно. Також не вища, ніж у Кременчуці, вартість проїзду в таких містах, як Суми, Рівне, Кіровоград, Луцьк, які є обласними центрами…
По-друге, є рішення уряду про зменшення вартості нафтопродуктів у роздрібній мережі, яке, за висновками Прем’єр-міністра України Миколи Азарова, триватиме два місяці поспіль.
З огляду на викладені причини просимо зупинити кампанію з підвищення вартості проїзду в нашому місті й оголосити річний мораторій на будь-яке здорожчання проїзду в маршрутних таксі, автобусах чи тролейбусах”. Колективне звернення підписали 25 кременчужан.
Як стало відомо, спочатку цю проблему мають вивчити члени комісії Кременчуцького міськвиконкому з питань ціноутворення, а далі її розглядатимуть на засіданні міськвиконкому, у компетенції якого – поставити крапку в постійній суперечці. Однак, за словами заступника міського голови Андрія Погрібного, влада налаштована детально вивчити питання, отримавши економічні розрахунки від усіх міських перевізників із тим, щоб уникнути вибірковості. Ціна на проїзд має бути однаковою для всіх.
Безумовно, перевізницький бізнес залежить від багатьох зовнішніх факторів, але ж і галопуючий ріст цін може завести в глухий кут. А щоб вибратися з нього, доведеться витратити значно більше коштів, ніж для того, щоб знайти оптимальне рішення, яке задовольнило б і надавача автотранспортних послуг, і їх споживачів.