Стартом адмінреформи став Указ Президента України Віктора Януковича від 9 грудня 2010 року про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади. Їх реорганізація на центральному рівні вже відбулася. В результаті оптимізовано систему органів виконавчої влади: усунено конфлікт функцій і дублювання, запроваджено європейський підхід до типології центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ), чітко визначено зони їх відповідальності та зменшено кількість ЦОВВ зі 111 до 74.
Найближчим часом буде проведено другий етап адмінреформи – реформу системи місцевих адміністрацій та територіальних органів ЦОВВ. Основні її принципи –децентралізація, узгодженість держуправління з ринковою економікою, розмежування повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у сфері надання державних послуг.
Оскільки переважна більшість економічних та соціальних реформ проводиться силами державних службовців, започатковано і реформу самої цієї служби. Указом Президента України від 18.07.2011 р. № 769 створено Національне агентство України з питань державної служби, прийняті нормативні документи, спрямовані на збільшення ефективності перепідготовки і підвищення кваліфікації держслужбовців тощо. Комплекс заходів з удосконалення системи держслужби буде забезпечено через прийняття Державної цільової програми розвитку державної служби на 2012–2016 роки, концепцію якої Нацдержслужбою України вже розроблено.
Нинішнього року буде проведено основний етап реформування державної служби, базою для якої є новий Закон «Про державну службу», підписаний Главою Держави 10 січня 2012 року. Закон набере чинності з 1 січня 2013 року. Його метою є удосконалення правового регулювання держслужби відповідно до європейських принципів ефективного врядування та у зв’язку із системними реформами, започаткованими Президентом України. Законом визначено основи державної служби, умови вступу на неї, порядок проходження та припинення, правовий статус держслужбовців, засади їх соціального і правового захисту. Закладено правові передумови для створення політично нейтрального інституту державної служби; підвищення її престижності; врегулювання статусу держслужбовців; підвищення якості послуг, які ними надаються, тощо. Закон містить низку принципових моментів, серед яких – чітке розмежування адміністративного публічного права та приватного права; введення системної класифікації посад залежно від характеру та обсягу посадових обов’язків; єдині стандарти прийняття на службу; нові підходи до управління персоналом та оцінювання службової діяльності тощо.
Законом також передбачено запровадити низку інших заходів, які сприятимуть ефективності врядування, підвищать якість надання відповідних послуг громадянам.