Тож вирішила взяти кредит у банку. Як виявилося, це не так і просто, адже пенсіонерці з “мінімалкою” складно отримати кредит на велику суму. Та все ж, пооббивавши пороги полтавських банків, у одному з них я нарешті почула схвальну відповідь. Люб’язна дівчина-консультант швидко оформила всі необхідні папери й сказала, що вже у вересні я можу отримати потрібну суму. Наприкінці серпня заплатила 1400 гривень вступного внеску і стала чекати обіцяних грошей. Проте вересень добіг кінця, а їх не було. За умовами договору я зобов’язалася щомісяця сплачувати внески в сумі 390 гривень. Але за що? Адже кредиту я так і не отримала.
За поясненнями звернулася до представників головного офісу банку, де оформила кредитні документи. Там мені роз’яснили: бажаючих взяти кредит настільки багато, що банк не в змозі одночасно задовольнити потреби усіх клієнтів, і порадили зачекати ще, мовляв, кожні два місяці проходить розподіл коштів, й вірогідно, що наступного разу їх отримаю й я. Тож мені не залишалося іншого виходу, як чекати. Сплативши обов’язкові внески ще за два місяці (вже з останніх заощаджень), я знову змушена була звертатися в банк, адже довгоочікуваного кредиту я не отримала і цього разу, натомість мусила за нього справно розраховуватися. Зателефонувавши до банку, я почула таку ж відповідь, як і кілька місяців тому. Поцікавилася, чи зможу розірвати угоду з банком і одержати назад внесені мною кошти. На це працівниця фінансової установи мені повідомила, що у разі припинення виплат гроші платникові не повертаються. Тож залишилась я біля розбитого корита: без довгоочікуваного кредиту та останніх заощаджень, які віддала невідомо за що.
Щоб розібратися у цій ситуації, вирішила звернутися за порадою до юриста. Він пояснив, що, укладаючи будь-яку угоду з банківською установою, треба бути максимально уважним, детально ознайомлюватися з усіма умовами та правилами, які там пропонують. Адже клієнти, підписуючи договір, часто читають його неуважно, не вивчають до кінця. Тому в разі виникнення такої, як у мене, чи подібної ситуації вкрай важко довести неправомірність дій банку, якщо навіть порушення будуть очевидними. Також юрист мені порадив звернутися до правоохоронних органів, щоб там перевірили законність дій цієї банківської установи. Ось так через власну неуважність і “пастки” банківської системи до вже існуючих проблем у мене додалися нові.
Олена К.
м. Полтава.