Ця новинка вітчизняного транспорту соціального спрямування без перебільшення стане окрасою наших залізниць, адже у першій декаді поточного року потяг почне курсувати за маршрутом “Харків – Київ”. Щоправда, поки що він залишатиметься єдиним, адже замовлення на другий, а також і на швидкісні електропоїзди, уряд так і не зробив, хоча це б дало змогу зекономити у державній скарбниці 133 мільйони доларів. Саме такою, за словами голови наглядової ради, президента ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” Володимира Приходька, є різниця вартості десяти корейських потягів “Хюндай” і такої ж кількості – вітчизняного виробництва.
І все ж після проведених у Києві досліджень днями крюківський швидкісний потяг здійснив пробну поїздку маршрутом “Харків – Симферополь – Харків”, проведену Південною залізницею, яка й стала власницею перших дев’яти дослідних зразків вагонів. Як повідомила прес-служба ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод”, у цій поїздці взяли участь представники Укрзалізниці на чолі з начальником Південної залізниці Віктором Остапчуком. Виробника представляла група фахівців у складі голови правління Євгена Хвороста, начальника проектно-конструкторського управління Олега Шкаброва, головного конструктора транспорту соціального спрямування Георгія Ігнатова. Члени комісії досить прискіпливо перевіряли роботу обладнання і систем забезпечення комфортності поїздки та впливу рухомого складу швидкісного потяга на роботу залізниці в цілому. Зокрема, наскільки плавним є рух зі швидкістю 160 км/год, чи не відчуватимуть пасажири надмірного шуму, як чітко працюють гальмівна система та система відкривання дверей у всіх режимах. Загальне число таких питань для перевірки сягнуло сорока пунктів. Віктор Остапчук побував у кожному з вагонів і завершив подорож у локомотиві поруч із машиністом. Підбиваючи підсумки, він висловив задоволення новою розробкою крюківських вагонобудівників, назвавши її майбутнім українських залізниць.
Між тим, у цехах підприємства завершується складання ще однієї новинки – швидкісного міжрегіонального електропоїзда, який також незабаром пройде необхідні випробування. На жаль, жодної копійки від держави на реалізацію цього технічно складного суперпроекту єдине в Україні підприємство з випуску пасажирських вагонів так і не отримало.