Нові об’єкти, нові вагони

Загальна ж потужність цеху становитиме 300 вагонів на рік. У цеху створено комфортні умови для роботи, які не можна порівняти з попередніми. Такий підхід, переконаний Сергій Лутонін, дозволить забезпечити й високу якість вагонів. Корпус цеху спроектовано за останніми вимогами санітарно-гігієнічних норм державним інститутом “Укргіпротяжмаш”, який спроектував більшу частину приміщень і будівель заводу. За попередніми оцінками фахівців, будівництво цеху без обладнання обійдеться заводу приблизно у 150 млн грн. Утім, значну частину затрат складатиме вартість обладнання. Слід назвати вартість тільки одного верстата для обробки алюмінієвих панелей великої площі: від 3 до 5 млн євро.

Журналістам було продемонстровано й роботи з виготовлення того самого швидкісного вагона електропоїзда, два состави яких уряд України все ж запланував придбати для обслуговування потреб у залізничних перевезеннях Євро-2012. Начальник проектно-конструкторського управління Олег Шкабров розповідає:

– Ми виготовили вагон і відправляємо його на випробування до Польщі.  Він належить до ряду спеціальних вагонів, які досі на території СНД не виробляли. У зв’язку з інтеграцією України до Європи й враховуючи те, що рухомий склад Укрзалізниці на 80 відсотків зношений, його виготовлення стало необхідністю. Особливість у тому, що в країнах СНД ширина колії становить 1520 мм, тоді як у європейських країнах – 1435 мм, а значить, там діють дещо інші вимоги й стандарти. Зважаючи на це, наш вагон обладнано двома комплектами ходових частин, які можна замінити у перехідному пункті біля кордону. Пасажирам не доведеться залишати вагон: заміна візків відбувається дуже швидко, завдяки спеціальному автозчепленню. Вагон просто піднімають й переставляють на інші колеса.

Потрапивши у вагон, ми просто замилувалися європейськими стандартами. В купе для провідника є холодильник, мікрохвильова піч, монітор із оглядом місць загального користування, панель зв’язку, мийка з гарячою та холодною водою і багато усіляких зручностей. У вагоні є клімат-система, яка забезпечує оптимальний температурний режим, два санітарно-гігієнічних модулі, в одному з яких встановлено душ. Вагон складається з 11 пасажирських купе на три місця. 10 із них нагадують іграшку-трансформер, бо мають властивість трансформуватися із сусіднім купе в єдиний простір на 6 місць. До того ж м’якенькі крісла при бажанні можна перетворити на спальні місця. Монітори, умивальники, система зв’язку з провідником, беззаперечно, додадуть поїздці особливого комфорту.

Свій вагон КВБЗ створював із давнім і надійним партнером – польською фірмою “PESA”, визнаним лідером галузі. Крюківські фахівці розробили конструкцію корпусу вагона, загальне планування, теплоізоляцію, системи опалення, вентиляції, водо- та електрозабезпечення. Авторськими є й розробки рухових частин і гальмівних систем. Інші українські виробники також беруть участь у реалізації масштабного проекту крюків’ян.

Як зазначив Євген Хворост, на підприємстві не звикли комусь і в чомусь дорікати. Якщо вже не вдалося виграти тендер на поставку повної партії швидкісних електропотягів до Євро-2012, то звинувачують у цьому тільки себе. Мовляв, не спрацювали на випередження. Тож, щоб більше не повторювати подібних помилок, вирішили самостійно освоїти пострадянський простір, який також потребує сучасних швидкісних електропоїздів. Задля цього паралельно з європейським вагоном тут виготовляють ще один експериментальний вагон для країн СНД. Вони й випробування проходитимуть у різних країнах, якщо перший поїде до Польщі, то другий залишиться в Україні. Різниця тільки в ширині візків. Отримавши сертифікати якості в Європі, крюківські вагонобудівники шукатимуть шляхів збуту своєї продукції в усіх країнах світу.

***

А тим часом віце-прем’єр-міністр України Борис Колесніков таки підтримав проект зі створення вітчизняного електропоїзда на Крюківському вагонобудівному заводі. Це стало відомо після нещодавньої зустрічі з ним президента акціонерного товариства Володимира Приходька та голови правління Євгена Хвороста. Останній розповів учасникам прес-туру про цю зустріч, де йшлося про створення вітчизняних швидкісних двосистемних електропоїздів.

Як відомо, восени 2010 року Крюківський вагонобудівний завод звернувся до Укрзалізниці з пропозицією розробити і виготовити міжрегіональний двосистемний електропоїзд та випробувати його до травня 2012 року. Однак в історії залізниць СНД ще не було проектів, які пропонувалося б реалізувати у такі стислі строки. Можливо, тому Укрзалізниця та Кабінет Міністрів відхилили пропозицію крюківських вагонобудівників. Але Прем’єр-міністр України Микола Азаров прийняв рішення щодо закупівлі двох двосистемних електропоїздів, якщо Крюківський вагонобудівний завод їх створить. Водночас було укладено контракт на поставку 10 міжрегіональних електропоїздів зі швидкістю 160 кілометрів на годину від корейської фірми “Хюндай Ротем”, продовжує розповідь Євген Хворост. На КВБЗ вирішили створити електропоїзд підвищеної комфортності, причому такий, щоб не тільки не поступався корейському, а й перевищував його параметри з комфортності, швидкості, дизайну. А саме електропоїзд для максимальної експлуатаційної швидкості 200 кілометрів на годину і конструкційної – 220.

Саме про цей варіант електропоїзда і вів мову Володимир Приходько з віце-прем’єр-міністром. Він доводив, що необхідні державна підтримка, фінансування з бюджету, адже Укрзалізниця не має достатніх коштів для фінансування проекту. За словами її генерального директора Володимира Козака, зараз усі можливі кошти направляються на реконструкцію інфраструктури залізниці та придбання локомотивів. Борис Колесніков уважно вислухав аргументи й запропонував створити робочу групу з фахівців міністерства, Укрзалізниці, які вивчать питання і зроблять висновок: наскільки підприємство готове виготовляти подібну техніку та чи забезпечить її випуск у необхідній кількості у встановлені строки, чи буде вона якісною і дешевшою за імпортну? Володимир Приходько на це відповів, що може повторити те, що говорив у грудні минулого року Прем’єр-міністру: крюків’яни від наміченого не відступають. За технічними характеристиками електропоїзд КВБЗ перевищуватиме корейський. У нього буде запас швидкості до 200 кілометрів на годину (корейці роблять до 160). І він буде дешевшим. “Ми не те що згодні, а наполягаємо на створенні робочої групи”, – наголосив Володимир Приходько. Після цього з’явилася відповідна резолюція. Упродовж двох місяців робоча група має зробити висновки для прийняття остаточного рішення. Крім того, Володимир Приходько і Євген Хворост запросили Бориса Колеснікова побувати на КВБЗ та взяти участь в урочистостях з нагоди 10-річчя галузі вітчизняного пасажирського вагонобудування, які пройдуть у вересні поточного року. На що отримали згоду й обіцянку підписати рішення щодо фінансування проекту в присутності всього колективу заводу.

Така перспектива вселяє надію, але й додає відповідальності. Логічним продовженням мають бути укладення контракту з Донецькою залізницею, виділення бюджетних коштів у січні 2012 р
оку, а головне – створення вітчизняного електропоїзда на рівні світових стандартів. Два перших таких поїзди вагонобудівники обіцяють офіційно передати Укрзалізниці в квітні наступного року.

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.