У храмі пахне ладаном, під мерехтіння воскових свічок і спів півчих із Царських врат священик виносить Чесний Хрест, перед яким у благоговінні схиляється численний люд. Навечір’я Богоявлення, Хрещенський Святвечір. Глас Господній на водах… По завершенні вечірньої служби освячуватимуть воду.
Велика агіасма, тобто велика святиня, – так називають у Православ’ї воду, освячену на Хрещення Господнє. Чин великого освячення правиться Святою Церквою лише в це свято – увечері, у Навечір’я, і наступного, власне святкового, дня. Силою і дією Святої Тройці послати на воду благословення Йорданове, дарувати їй благодать зціляти душевні та тілесні хвороби, відганяти всякий напад видимих і невидимих сил, освячувати домівки і на всяку користь молить Церква Господа, і священик тричі занурює животворний Хрест Господній у води.
На знак особливого шанування Богоявленської води у Хрещенський Святвечір встановлений суворий піст, коли віруючі не вживають їжі, доки не поп’ють освяченої води. Однак із належним благоговінням, хресним знаменням і молитвою можна пити цю святиню і тим, хто не постився і цього дня, і в будь-який час при потребі.
…Освіжаючі щедрі бризки злітають з батюшчиного кропила на просвітлені обличчя, на руки. Зі святом! Нині вод освячується єство. Нині Спаситель наш Господь Іісус Христос вийшов на служіння і явив Себе світу.
“Зоря Полтавщини”