Кругла дата

– Миколо Івановичу, як Ви ставитеся до тези, що без минулого немає майбутнього?
– Наше підприємство пройшло достойний шлях довжиною у 140 років, і те, що колектив сьогодні пам’ятає про це, засвідчує і моє особисте ставлення до минулого. Колектив нашого підприємства шанує свою історію й береже традиції попередників.
– Напевне, аналізуючи історичний шлях заводу, Ви поділяєте його на якісь певні етапи розвитку?
– Так, до 1930 року наш завод випускав сільськогосподарське обладнання та інструменти, під час індустріалізації було змінено профіль виробництва, і на заводі розпочався випуск дорожніх машин. Це були канавокопачі, цистерни для пального, запасні частини до тракторів, гладкі й кулачкові котки, грейдери, копри для забивання паль, механічні щітки, емульсійні машини, швидкохідні свердлильні верстати та інша продукція. 1934 року, вперше в СРСР, наше підприємство випустило автогудронатор із застосуванням зварювальних технологій.
За десять передвоєнних років завод збільшив випуск продукції більш ніж у двадцять разів, опанував виробництво майже тридцяти типів дорожніх машин. У вересні 1941-го Кременчуцький завод шляхових машин разом із обладнанням і спеціалістами вирушив до уральського міста Курган в евакуацію. Внаслідок фашистської окупації втрати від вивезеного, пошкодженого і знищеного майна заводу склали понад дев’ять мільйонів карбованців.
1946 року було створено Міністерство будівельного і дорожнього машинобудування СРСР, якому передали 54 машинобудівних заводи з різних галузей промисловості, в тому числі й Кременчуцький. Розпочалася розробка дорожньої техніки. Було освоєне серійне виробництво перших змішувачів бетону – Д-225, Д-228,
Д-325. Цю техніку й донині виготовляють тільки в Кременчуці, на заводі дорожніх машин.
1964 року вперше в СРСР на заводі було освоєно серійний випуск автоматизованого змішувача асфальтобетону Д-597. Сім років поспіль трудовий колектив кредмашівців перемагав у Всесоюзному соціалістичному змаганні. З нагоди 100-річного ювілею завод нагороджений орденом Трудового Червоного Прапора.
Бурхливим розвитком, вдосконаленням організації виробництва і технічним переоснащенням відзначені 70–80-ті роки. Після проголошення незалежності України розпочався новий етап в історії підприємства, на колектив чекали великі зміни, передусім – зміна форми власності. Наказом Фонду держмайна України від 7 квітня 1994 року державне підприємство “Кременчуцький завод дорожніх машин” перетворено на відкрите акціонерне товариство “Кременчуцький завод дорожніх машин”. З цього часу триває відлік його новітньої історії.
– Є якась особливість цього періоду?
– Так. Незважаючи на різні обставини й не завжди сприятливі зовнішні економічні фактори, упродовж 1994–2009 років – від створення акціонерного товариства і до сьогодні – “Кредмаш” працював із прибутком. Упродовж першого п’ятирічного періоду існування акціонерного товариства завод мав зобов’язання щодо пакета акцій соціальної сфери, тому дивіденди не виплачували, а ці кошти спрямовували на розвиток соціальних об’єктів. З 1997 року акціонерам регулярно виплачують дивіденди за підсумками господарської діяльності.
З 1998 року розроблено Програму розвитку ВАТ “Кредмаш”, до якої внесено цільові програми “Зовнішньоекономічна діяльність”, “Сервіс”, “Якість”, “Кадри”, “Соціальний розвиток”. Розроблено окрему програму впровадження енергозберігаючих технологій. Усі ці програми не просто написані на папері, а й реально працюють.
– Який із років останнього десятиріччя для заводу був найуспішнішим?
– Безперечно, 2007-й. Попит на асфальтозмішувачі стабільно зростав, портфель замовлень сформували на півроку наперед. Було випущено 93 установки, у тому числі 25 – асфальтозмішувачі нової серії КДМ-201. На ринку дорожньої техніки того року були представлені нові модифікації асфальтозмішувачів – ДС-16867, КДМ-20137М, КДМ-2017 – і випущено рекордну кількість модифікацій асфальтозмішувачів – 24 (вдвічі більше, ніж у минулі роки). На високий попит вплинуло комплектування техніки якісними вузлами й агрегатами – чеськими та італійськими редукторами, білоруськими пальниками, німецькими клапанами і термометрами, італійськими сигналізаторами, електрообладнанням виробництва Австрії, Кореї та інших країн. Загальні інвестиції у розвиток виробництва склали понад 14,5 млн грн. Асфальтозмішувальні установки ДС-168, ДС-185 і КДМ-201 здобули звання “Кращий вітчизняний товар”, а завод став “Кращим виробником товарів в Україні”. З нагоди 70-річчя Полтавської області колектив ВАТ “Кредмаш” нагороджено Почесною грамотою Кабінету Міністрів України.
Доволі успішно працював колектив і з початку 2008 року, але восени розпочалася фінансова криза, обсяги роботи впали відразу наполовину. І все ж загальний результат 2008 року був позитивним: виготовлено 102 асфальтозмішувальні установки (рекордна кількість за всю сучасну історію). Інвестиції у розвиток власного виробництва склали 22 млн грн. Фонд оплати праці зріс майже на 30%. ВАТ “Кременчуцький завод дорожніх машин” був удостоєний звання “Лідер економіки України” та “Експортер року”.
– Яким чином завод пережив останню кризу і якими є перспективи на майбутнє?
– 2009 рік розпочався у боротьбі за виживання. Програми дорожнього будівництва були згорнуті, й наші постійні покупці майже не замовляли нову техніку. З великими труднощами вдалося реалізувати 26 установок. За вісім місяців 2010 року їх виготовлено тридцять. Водночас завод працює хоч і в триденному режимі, але без зупинок, працівники вчасно отримують зарплату, середній розмір якої складає 1849 грн.
Нині найактуальнішим питанням, яке турбує весь колектив, є реалізація продукції. Реальними проектами, котрі потребують масштабного дорожнього будівництва, є підготовка до зимової Олімпіади в Сочі 2014 року та чемпіонату Європи з футболу 2012 року в Україні. До Росії на дорожні об’єкти, пов’язані з підготовкою до Олімпіади, уже поставлено більше десяти асфальто- і грунтозмішувачів.
Щодо України, то останнє державне замовлення ми мали 2007 року. Стосовно Євро-2012, фірмам із України, Іспанії, Туреччини, які виграли тендер на реконструкцію ділянки дороги від Борисполя до Лубен, ми вже поставили дві змішувальні установки, ще на одну є замовлення від українських дорожників, які працюватимуть у Полтавській області на реконструкції ділянки траси Київ–Харків.
У цілому ж на сучасному дорожньому ринку близького зарубіжжя спостерігається зацікавленість асфальтозмішувачами великої потужності (160 тонн суміші на годину) ДС-168 і грунтозмішувачів
ДС-50Б, які виробляють 200–240 тонн суміші за годину. Тож поточного року вже реалізовано споживачам дев’ять грунтозмішувальних установок.
Не вилучаємо з номенклатури колісну техніку, яка, вважаю, має хорошу перспективу. В усіх областях добре зарекомендували себе комунальні багатофункціональні машини для утримання і ремонту доріг (автогудронатори, котли для перевезення литого асфальту, піскорозкидальні-поливомийні машини, автоцистерни). Замовлення на цю техніку є й зараз. Великий попит серед населення мають наші машинки для консервування. Їх виробництво зросло до 75 тис. штук на місяць у сезонний період. Стабільними покупцями цього товару є Азербайджан, Росія, Молдова.
– Акціонери товариства планують організацію святкування ювілею і в яких межах?
– Звісно, щороку ми з колективом святкуємо чергову річницю заснування заводу. Криза не завадить нам провести низку цікавих культурно-масових заходів. Насамперед до ювілею ми видали книгу про історію заводу. Ще навесні заклали березовий гай, у якому висадили 140 берізок і який зберегли, незважаючи на неймовірну спеку. Тож з наго
ди 140-річчя відкриємо там пам’ятний знак – великий камінь-оберіг. Організуємо зустріч із ветеранами виробництва, підіб’ємо підсумки традиційного конкурсу “Кращий за професією”, проведемо урочисті збори для колективу та багато іншого. Та найкращим подарунком для колективу, звісно, є безперебійна робота виробництва, тому управлінська команда заводу прагне зробити все можливе, щоб якнайшвидше його стабілізувати.

Віра ІЛЬКОВА
“Зоря Полтавщини”
Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.