Досягти порозуміння шляхом діалогу

Про підсумки цієї зустрічі розповів заступник голови облдержадміністрації Олександр КОВАЛЬ:
 – Конфлікт на Полтавському гірничо-збагачувальному комбінаті між працівниками та адміністрацією виник після проведення атестації робочих місць. За її підсумками деякі працівники були повністю або частково позбавлені пільг у зв’язку зі зниженням категорії шкідливих умов роботи. Таких виявилося близько 150 осіб, але їхні вимоги підтримали й інші працівники цього цеху. Однією з найважливіших пільг є вихід на пенсію за 10 років (згідно з так званим списком номер один).
Категорію шкідливих умов роботи було знижено через покращення умов роботи – адміністрація підприємства придбала сучасні вантажівки закордонного виробництва з кондиціонерами, холодильниками, автомагнітолами та іншими предметами комфорту. А водіям, які продовжують працювати на старих “БілАЗах”, пільги залишили.
Звичайно, можна оскаржувати рішення атестаційної комісії, у працівників є таке право, але винятково в судових інстанціях.
Хочу відзначити, що свій висновок щодо атестації дали працівники головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації за підписом заступника начальника головного управління. Ними наведені аргументовані докази, проаналізовані всі позиції, щодо яких були нарікання працівників. Тож можна зробити висновок, що атестація проведена згідно з чинним законодавством. Проте у діях адміністрації, профспілки підприємства простежується недоопрацювання – очевидно, працівникам, які втрачають пільги, необхідно було запропонувати іншу роботу зі збереженням пільг, знайти певний компроміс. Можливо, тоді уникли б нинішньої напруги в колективі, від якої страждає підприємство.
На жаль, до вирішення питань на Полтавському гірничо-збагачувальному комбінаті долучилися “добродії”, які почали підбурювати колектив. До речі, не маючи ніякого статусу, адже так звана профспілкова організація “Народна солідарність” ніде не зареєстрована. З’явилися вимоги збільшити зарплату вдвічі. А чи реально це? Зрозуміло, що питання зарплати завжди актуальне, адже, мабуть, немає такої людини, яку б задовольняла зарплата. Але транспортники Полтавського ГЗК отримують зарплату на рівні працівників інших гірничо-збагачувальних комбінатів України, зокрема Північного та Інгулецького ГЗК, це дещо менше, ніж на Центральному ГЗК.
Замість того, щоб розпочати діалог, до ведення якого запрошувала адміністрація підприємства ГЗК, так звані консультанти давали поради страйкарям “іти до кінця”.
Тож під впливом провокуючих заяв і вимог на Полтавському ГЗК і мало місце таке явище, як “італійський страйк”, внаслідок якого відбулося падіння виробництва. Підприємство було змушене піти на залучення компанії з перевезення з Кривого Рогу. На Полтавський ГЗК приїхали 20 водіїв і 7 чоловік технічного персоналу. Коли вони приступили до роботи, показники виробництва зросли до 94 відсотків.
Я не готовий давати всеохоплюючих порад, які були б аксіомою. Зрозуміло одне: конфліктну ситуацію між працівниками гірничотранспортного цеху й адміністрацією підприємства необхідно розв’язувати. Тому під час нашого перебування на Полтавському ГЗК була створена робоча група. До її складу увійшли не тільки представники адміністрації комбінату, а також заступник міністра промислової політики України Сергій Біленький, заступник голови облдержадміністрації Борис Галушко, начальник відділення Національної служби посередництва і примирення в Полтавській області Сергій Замицький, експерт з умов праці головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації Вікторія Полєнова та інші фахівці.
Рекомендація була одна – сісти за стіл переговорів із представниками трудового колективу. Адже це значно краще, ніж радикальні заходи. Тож на найближчі дні запланована зустріч представників робочої групи з представниками трудового колективу. Думаю, що налаштованість на конструктив дасть свій результат.
І не варто переводити цей конфлікт у розряд політичних. Бо за ним стоять працівники заводу, в яких є сім’ї, які роками працювали на ГЗК, які мають певні соціальні пакети. І залишити їх без роботи буде нечесно. Сили, які роздмухують ситуацію, повинні враховувати це.
Більше того, підкреслю ще один аспект. Робота Полтавського ГЗК не просто важлива для Комсомольська, це підприємство є містоутворюючим.
Нещодавно на підприємстві був укладений колективний договір. Його умовами передбачалося поетапне збільшення заробітної плати, вирішення інших нагальних питань трудового колективу.
До слова, з вечора четверга, 12 серпня, в кар’єрі ВАТ “Полтавський ГЗК” призупинено виконання робіт із перевезення гірничої маси водіями ТОВ “Промінвестекскавація” через певні порушення, які усуваються. У даний час ця структура не працює. Переконаний, проведення робіт повинно відбуватися згідно з законодавством, і компроміс повинен бути знайдений. Більше того, вважаю, що на Полтавському гірничо-збагачувальному комбінаті повинні працювати люди, які все життя прожили в Комсомольську, віддали свої сили підприємству й своєю працею принесли йому славу. А для цього необхідно розпочати діалог і знайти порозуміння між адміністрацією та працівниками.

Тетяна СЕПІТА
Прес-служба облдержадміністрації
Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.