– Людмило Василівно, яка мета цього проекту?
– Насамперед, підвищення ефективності всієї системи соціального захисту населення відбувається шляхом впровадження в галузевих управліннях Стандартної моделі надання населенню різних видів соціальної допомоги. У рамках проекту проведена реорганізація структури відповідних установ. На базі окремих відділів субсидій і допомог створені відділи грошових виплат та компенсацій, у яких забезпечується надання різних видів соціальної допомоги за єдиною заявою та одним пакетом документів. У цьому процесі задіяно понад 420 спеціалістів управлінь, у тому числі 49 державних соціальних інспекторів.
– Тобто вся ця робота спрямована на вдосконалення обслуговування населення?
– Безперечно. Для зручності відвідувачів прийом громадян здійснюється без закріплення за територіальними дільницями, щоденно, без перерви на обід. До цієї роботи залучено понад 450 уповноважених сільських та селищних рад, діють 47 так званих віддалених робочих місць, де згідно з графіком спеціалісти управлінь проводять прийом заяв на призначення будь-якого виду соціальної допомоги. Також сьогодні кожен мешканець області має можливість отримати консультацію щодо соціальної допомоги як по телефону, так і безпосередньо в управлінні. В разі потреби – в зручний час попередньо записатися на прийом до працівника з питання призначення допомоги.
– Людмило Василівно, чи багато громадян нині звертаються за призначенням різних видів соціальної допомоги?
– Лише у минулому кварталі до наших підрозділів в області за призначенням соціальної допомоги звернулося майже 26 тисяч заявників. У другій половині року, з настанням опалювального періоду, кількість отримувачів допомоги значно збільшиться.
– Чи покращуються умови роботи в самих органах праці та соціального захисту населення?
– За час дії згаданого проекту місцевими органами влади поліпшені умови роботи в сімнадцяти управліннях праці та соціального захисту населення, з них для шести управлінь виділені інші, більш зручні, приміщення. На жаль, в області залишилося управління праці та соціального захисту населення Кобеляцької райдержадміністрації, яке не забезпечене належним приміщенням і було виключене з фінансування ремонтних робіт у рамках проекту. Зараз спільними зусиллями Мінпраці, місцевих органів виконавчої влади й самоврядування знайшли шляхи вирішення питання щодо поліпшення умов роботи цього, а також Гадяцького управлінь.
– Тепер управління мають зовсім інший вигляд…
– Це справді так. Ще в минулому році був завершений ремонт приміщень 32-х управлінь праці та соціального захисту населення, який здійснювався в рамках і за рахунок коштів проекту “Удосконалення системи соціальної допомоги”. Приміщення мають сучасний дизайн, обладнані пандуси, створені умови для конфіденційної бесіди з відвідувачами, безперешкодного доступу до установи осіб із обмеженими фізичними можливостями. На ремонт було витрачено понад 6 мільйонів гривень. Крім того, місцевими органами влади за останні роки було виділено майже 4 мільйони гривень додаткових коштів. Це дало можливість повністю відремонтувати приміщення Комсомольського, Крюківського, Гребінківського, Диканського, Котелевського, Лохвицького, Новосанжарського, Пирятинського, Полтавського, Семенівського, Чутівського управлінь праці та соціального захисту населення. Наша область одна з перших впоралася з ремонтом, який здійснювався за рахунок коштів проекту. А в цілому за рейтингом, який проводить Мінпраці, область має вищий, ніж у середньому по Україні, показник готовності управлінь праці та соціального захисту населення щодо забезпечення Стандартної моделі надання населенню різних видів соціальної допомоги.
– Людмило Василівно, коли завершується проект, і що ще ним передбачено?
– Область вже отримала додатково понад 1,6 мільйона гривень, які необхідно використати на продовження ремонту в приміщеннях тих управлінь, які ще не відремонтовані. Впоратися з цією роботою необхідно до 1 жовтня поточного року. В рамках проекту Міністерством праці та соціальної політики України вже надано в міськрайуправління області офісне обладнання на загальну суму майже 1,3 мільйона гривень. До кінця року передбачається оснащення управлінь комп’ютерною технікою, системним програмним забезпеченням, обладнанням, меблями тощо. Слід зазначити, що результати нашої участі у проекті вже відчутні. Крім того, що створені належні умови для роботи й прийому громадян, в наших управліннях немає черг. На відміну від інших структур, прийом здійснюється щоденно, скорочено термін від дати звернення до дати призначення допомоги. Все це, звісно, вимагає від працівників високого рівня підготовки, досконалого володіння нормативно-правовою базою, комп’ютерною технікою тощо. До кінцевого терміну завершення проекту – 31 травня 2011 року – залишилося не так і багато часу, а роботи ще чимало. Та ми впевнені, що успішно справимось із поставленими завданнями.
Ірина РОГОЖИНСЬКА
“Зоря Полтавщини”
Людмила КОРНІЄНКО: “Рівень нашої роботи має бути сучасним”
Опубліковано: 2 Серпня 2010