У зв’язку з цим досить актуальним для нашої держави є застосування європейського досвіду щодо побудови у владних структурах системи управління якістю на основі міжнародних стандартів ISO 9001– 2000. Світовий досвід переконує, що за допомогою таких соціальних технологій управління, як організація систематичного моніторингу ефективності діяльності місцевих органів влади, можна вчасно вирішувати складні соціальні конфлікти, знімати соціальну напругу, блокувати небажані ризикові ситуації, приймати оптимальні управлінські рішення.
Найпершими в Україні, ще 2003 року, цей досвід перейняли і запровадили на практиці міськвиконкоми Комсомольська та Бердянська (Запорізька область). 2005 року систему управління якістю введено в Головному управлінні державної служби України, а згодом – і в його територіальних підрозділах. Із метою підвищення результативності та ефективності діяльності органів виконавчої влади України 11 травня 2006 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №614 «Про затвердження Програми запровадження системи управління якістю в органах виконавчої влади». Тож цей процес останнім часом значно активізувався і на Полтавщині.
Зокрема, у виконкомі Кременчуцької міської ради систему управління якістю впроваджено 2008 року. Відтепер щороку представники німецької фірми «ТUV NORD – Україна» проводять зовнішній аудит на предмет її функціонування. За підсумками останнього, проведеного на початку липня поточного року, аудитор не виявив жодних погрішностей і зробив висновок, що система цілком відповідає вимогам міжнародного стандарту ІSО 9001–2008. Також було відзначено добре налагоджену роботу виконкому щодо надання по-слуг замовникам і високий рівень компетентності працівників міськвиконкому. Міський голова Кременчука Микола Глухов при підбитті підсумків зовнішнього аудиту зазначив: «Виконавчий комітет пішов правильним шляхом, впроваджуючи систему управління якістю. Це рішення дійсно було вагомим, тому сьогодні міськвиконком має такі позитивні результати».
Минулого року міжнародний сертифікат якості, який посвідчує відповідність його роботи міжнародним стандартам ISO, отримав і Полтавський міськвиконком. За повідомленням прес-служби, особливу увагу посадовців міськвиконкому спрямовано на відпрацювання процедур надання послуг населенню. Вони мають бути чіткими, оперативними, прозорими і доступними й цілком задовольняти потреби громадян, незважаючи на кінцевий результат. Кожну відмову працівники виконкому мають детально обгрунтувати.
Тож хочеться вірити, що система управління якістю й справді наблизить усіх нас до європейських стандартів життя.
“Зоря Полтавщини”