Самоназва нашого народу – українці, а слово “хохол”, як відомо, є образливим прізвиськом, яким нас називають деякі іноземці. Але ж то іноземці, і Бог їм суддя. Та з яких це пір українські рекламні фірми стали принижувати нашу національну гідність, обзиваючи хохлами? Нам навіть у сні не привидиться такий фантастичний сюжет, щоб, наприклад, у центрі Москви поставили плакати із образливим для росіян прізвиськом “кацап”. Та й чи встояли б вони там хоч один день? Напевно, автори такої реклами змушені були б ховатись від народного гніву і судових переслідувань. До речі, український Закон “Про рекламу” у статтях 7 і 8 забороняє розміщення реклами, в якій допускається образа і приниження національної гідності та розпалювання міжнаціональної ворожнечі. У згаданій рекламі цей самий “хохол” із пафосом заявляє, що наші діти найрозумніші. Але після принизливого прізвиська це твердження вже не сприймається серйозно, воно викликає тільки насмішку. До того ж всі ми знаємо, що розвиток інтелекту дитини залежить не від національності, а від якості навчання, виховання і природних задатків. Отож незрозуміло, кому потрібна така соціальна реклама, яка протиставляє “найрозумніших” українських дітей дітям інших національностей, увесь смисл якої близький до українського прислів’я: “Хоч дурний, так гонористий”.
Тому представники Спілки інтелігенції Кременчука та міського Товариства української мови і звернулися до фірми “Рекламний центр на Московській”. На наші запитання, хто є замовником, яка загальна кількість установлених плакатів і їх вартість, відповіді ми так і не отримали. На вимогу негайно зняти рекламу, яка принижує національну гідність українців, представниця фірми, невинно округливши очі, відповіла, що ніякий то не “хохол”, а …розмір! Розмір XXL. (А дві зайві букви “О”, треба думати, перетворились на нулики, які означають, що цей розмір особливо малий). Отже, текст реклами пропонується читати так: “Я – розмір. Українські діти найрозумніші”. Ця словесна казуїстика видавалась настільки нереальною, що дехто з нас почав озиратися, чи не потрапили ми часом до відомої лікарняної установи?
Такі недолугі пояснення рекламних “спеціалістів”, на наш погляд, не влаштують жодну тверезо мислячу людину. І ми через ЗМІ повторно закликаємо вищезгадану фірму негайно зняти з вулиць міста провокаційну рекламу.
Тому представники Спілки інтелігенції Кременчука та міського Товариства української мови і звернулися до фірми “Рекламний центр на Московській”. На наші запитання, хто є замовником, яка загальна кількість установлених плакатів і їх вартість, відповіді ми так і не отримали. На вимогу негайно зняти рекламу, яка принижує національну гідність українців, представниця фірми, невинно округливши очі, відповіла, що ніякий то не “хохол”, а …розмір! Розмір XXL. (А дві зайві букви “О”, треба думати, перетворились на нулики, які означають, що цей розмір особливо малий). Отже, текст реклами пропонується читати так: “Я – розмір. Українські діти найрозумніші”. Ця словесна казуїстика видавалась настільки нереальною, що дехто з нас почав озиратися, чи не потрапили ми часом до відомої лікарняної установи?
Такі недолугі пояснення рекламних “спеціалістів”, на наш погляд, не влаштують жодну тверезо мислячу людину. І ми через ЗМІ повторно закликаємо вищезгадану фірму негайно зняти з вулиць міста провокаційну рекламу.
Валерій ГОЛУБ,
Спілка інтелігенції
м. Кременчука;
Володимир ВУСИК,
Товариство
Спілка інтелігенції
м. Кременчука;
Володимир ВУСИК,
Товариство
української мови.
Зоря Полтавщини, Середа, 22 квітня 2009 р., 1 стор.