Заплатили 9 тисяч гривень. Лічильник опломбований трьома пломбами і взятий на облік “Полтаватеплоенерго”. Увесь цей час ми платили за спожиту теплову енергію згідно з показниками лічильника і ніяких претензій з боку “Полтаватеплоенерго” до нас не було. Але за січень цього року нарахування за спожите тепло нам провели по середньому споживанню за минулий опалювальний сезон… Вони аргументують це тим, що лічильник буцімто зіпсувався. Ніхто його не чіпав, пломби на ньому цілі. Тому ми не погоджуємося із висновками “Полтаватеплоенерго” і платити по їхньому середньому ми не будемо”. Лист підписали мешканці 28 квартир будинку.
Тепер тут тільки й розмов, як вийти з даної ситуації. Мешканець будинку Петро Гергель розповів, що встановити лічильник на тепло громада вирішила, наслідуючи досвід мешканців сусіднього будинку. Вони були задоволені, адже відчули економію під час розрахунку за тепло.
“Ми звернулися у Полтаву, – розповідає Петро Гергель. – Приїхали дві працівниці “Полтаватеплоенерго”. Все обміряли, зробили записи. Згодом приїхали інші люди, все встановили, опломбували лічильник трьома пломбами. Пояснили нам, як знімати показники. Ми встановили двері у тому приміщенні, де знаходиться прилад, і тільки в однієї людини з будинку – у Наталії Підгірної – є від цих дверей ключ. Із того часу вона, дотримуючись усіх настанов, щомісяця й знімає показники”.
Але за січень “Полтаватеплоенерго” вимагає від людей оплату за користування теплом на 40–50 гривень з кожної квартири більше, аніж вони б мали заплатити за показниками лічильника. У поясненнях, які у листі надала мешканцям будинку по вул. Горького, 11, після їхнього звернення головний інженер Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства “Полтаватеплоенерго” Катерина Халецька, йдеться, зокрема, що роботу лічильника перевіряв майcтер Решетилівської дільниці “Полтаватеплоенерго” Євген Мордик і встановив, що його показники майже за добу роботи не змінилися. А відтак теплоенергетик зробив висновок, що лічильник вийшов із ладу. “Позаяк неможливо визначити дату виходу з ладу приладів обліку, нарахування за розрахунковий період проведений по середньому споживанню за минулий опалювальний сезон”, – йдеться у згаданому листі.
Із цим категорично не погоджуються мешканці будинку. Адже лічильник нині працює у звичному режимі. Відповідного акта про те, що він зламався, спеціаліст не складав. Є лише акт про те, що Євген Мордик разом з Наталією Підгірною перевіряли показники приладу. Натомість Катерина Халецька (уже в другому листі, який мешканці отримали через тиждень після першого) переконує, що “після чистки відмулювача тепловий лічильник почав враховувати теплову енергію…”. Але і такої процедури ніхто не проводив жодного разу відтоді, як він встановлений, – із 2007 року, наполягають мешканці будинку.
Вони не погоджуються з нарахованою їм платою ще й тому, що увесь січень мерзли у своїх квартирах. Не дивно, що лічильник нарахував так мало використаного тепла. Як зауважує мешканка будинку Тамара Рафалович, у квартирах у січні було лише 14–160С. То чому ж люди повинні платити за те тепло, яке вони насправді не споживали, бідкаються мешканці п’ятиповерхівки.
Селищний голова Решетилівки Володимир Кузьменко говорить, що питання щодо діяльності “Полтаватеплоенерго” у селищі є. Їх спільно намагаються вирішити. У даному випадку позиція теплоенергетиків місцевій владі не зрозуміла, але розбиратися з цим мешканцям будинку пропонують або безпосередньо з керівництвом теплопостачальної організації, або через суд.
Також Володимир Кузьменко повідомив, що селище поступово намагається позбутися залежності від “Полтаватеплоенерго”, бо ця “співпраця” суттєво б’є по кишені селищного бюджету.
Здавалося б, якби Решетилівка створила свою незалежну теплопостачальну організацію, то вирішила б усі проблеми. Але відмовитися від послуг “Полтаватеплоенерго” тут також не можуть. Бо сама передача виробничих засобів коштуватиме дорого, з чим селищний бюджет не справиться, у населення дуже багато боргів, ліміти на газ Решетилівка самотужки не отримає, та й необхідного обладнання для утримання і ремонту тепломереж Решетилівське комунальне підприємство не має, тож у разі необхідності сюди приїжджають спеціалісти із Полтави. Звісно, тут розуміють, що безпосередньої вини у цій ситуації “Полтаватеплоенерго” немає, так склалися обставини. Але знаходити компромісні рішення, які б задовольнили усі сторони, безумовно, можна й потрібно. Адже і влада, і комунальні підприємства зобов’язані розв’язувати проблеми, а не створювати їх.
Зоря Полтавщини, Середа, 22 квітня 2009 р., 1 стор.
Тепер тут тільки й розмов, як вийти з даної ситуації. Мешканець будинку Петро Гергель розповів, що встановити лічильник на тепло громада вирішила, наслідуючи досвід мешканців сусіднього будинку. Вони були задоволені, адже відчули економію під час розрахунку за тепло.
“Ми звернулися у Полтаву, – розповідає Петро Гергель. – Приїхали дві працівниці “Полтаватеплоенерго”. Все обміряли, зробили записи. Згодом приїхали інші люди, все встановили, опломбували лічильник трьома пломбами. Пояснили нам, як знімати показники. Ми встановили двері у тому приміщенні, де знаходиться прилад, і тільки в однієї людини з будинку – у Наталії Підгірної – є від цих дверей ключ. Із того часу вона, дотримуючись усіх настанов, щомісяця й знімає показники”.
Але за січень “Полтаватеплоенерго” вимагає від людей оплату за користування теплом на 40–50 гривень з кожної квартири більше, аніж вони б мали заплатити за показниками лічильника. У поясненнях, які у листі надала мешканцям будинку по вул. Горького, 11, після їхнього звернення головний інженер Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства “Полтаватеплоенерго” Катерина Халецька, йдеться, зокрема, що роботу лічильника перевіряв майcтер Решетилівської дільниці “Полтаватеплоенерго” Євген Мордик і встановив, що його показники майже за добу роботи не змінилися. А відтак теплоенергетик зробив висновок, що лічильник вийшов із ладу. “Позаяк неможливо визначити дату виходу з ладу приладів обліку, нарахування за розрахунковий період проведений по середньому споживанню за минулий опалювальний сезон”, – йдеться у згаданому листі.
Із цим категорично не погоджуються мешканці будинку. Адже лічильник нині працює у звичному режимі. Відповідного акта про те, що він зламався, спеціаліст не складав. Є лише акт про те, що Євген Мордик разом з Наталією Підгірною перевіряли показники приладу. Натомість Катерина Халецька (уже в другому листі, який мешканці отримали через тиждень після першого) переконує, що “після чистки відмулювача тепловий лічильник почав враховувати теплову енергію…”. Але і такої процедури ніхто не проводив жодного разу відтоді, як він встановлений, – із 2007 року, наполягають мешканці будинку.
Вони не погоджуються з нарахованою їм платою ще й тому, що увесь січень мерзли у своїх квартирах. Не дивно, що лічильник нарахував так мало використаного тепла. Як зауважує мешканка будинку Тамара Рафалович, у квартирах у січні було лише 14–160С. То чому ж люди повинні платити за те тепло, яке вони насправді не споживали, бідкаються мешканці п’ятиповерхівки.
Селищний голова Решетилівки Володимир Кузьменко говорить, що питання щодо діяльності “Полтаватеплоенерго” у селищі є. Їх спільно намагаються вирішити. У даному випадку позиція теплоенергетиків місцевій владі не зрозуміла, але розбиратися з цим мешканцям будинку пропонують або безпосередньо з керівництвом теплопостачальної організації, або через суд.
Також Володимир Кузьменко повідомив, що селище поступово намагається позбутися залежності від “Полтаватеплоенерго”, бо ця “співпраця” суттєво б’є по кишені селищного бюджету.
Здавалося б, якби Решетилівка створила свою незалежну теплопостачальну організацію, то вирішила б усі проблеми. Але відмовитися від послуг “Полтаватеплоенерго” тут також не можуть. Бо сама передача виробничих засобів коштуватиме дорого, з чим селищний бюджет не справиться, у населення дуже багато боргів, ліміти на газ Решетилівка самотужки не отримає, та й необхідного обладнання для утримання і ремонту тепломереж Решетилівське комунальне підприємство не має, тож у разі необхідності сюди приїжджають спеціалісти із Полтави. Звісно, тут розуміють, що безпосередньої вини у цій ситуації “Полтаватеплоенерго” немає, так склалися обставини. Але знаходити компромісні рішення, які б задовольнили усі сторони, безумовно, можна й потрібно. Адже і влада, і комунальні підприємства зобов’язані розв’язувати проблеми, а не створювати їх.
Зоря Полтавщини, Середа, 22 квітня 2009 р., 1 стор.