Людський фактор і нестача коштів
На жаль, останнім часом почастішали випадки несвоєчасної доставки періодики, а також кореспонденції. Про це свідчать численні дзвінки й письмові скарги наших читачів, які отримує редакція майже щодня. Люди нарікають на те, що "Зорю Полтавщини" доставляють із суттєвим запізненням, траплялися й випадки недоукомплектації. Коли ж наші читачі звертаються у відділення зв'язку, аби з'ясувати, в чому річ, стикаються із некоректним ставленням до них. Прокоментувати ситуацію, що склалася з доставкою періодики, ми попросили заступника директора ПД УДППЗ "Укрпошта" з питань технології Миколу Перепелицю.
– Миколо Петровичу, минулого року Українське державне підприємство поштового зв'язку "Укрпошта" зробило нам, газетярам, неприємний сюрприз, суттєво підвищивши тарифи на свої послуги. Це відчули і наші передплатники. Проте якість послуг від того кращою не стала, а, навпаки, погіршується. Чому так?
– Треба зазначити, що перед тим, як підвищити тарифи на будь-яку послугу, ми їх ретельно розраховуємо і централізовано затверджуємо в Міністерстві економіки. Тарифи на поштові послуги навіть після підвищення все одно набагато нижчі від їхньої реальної собівартості. Ми підняли ціну лише на доставку кореспонденції через подорожчання транспортних послуг, і то лише на 27 відсотків, але це не допомогло залатати усі наші "діри". Тобто все одно не вистачає грошей на придбання запчастин для транспорту, який розвозить пошту по відділеннях, на підвищення зарплат тощо. Останнє призводить до істотної плинності кадрів. Все це, в свою чергу, негативно позначається на якості надання послуг, у даному випадку – на своєчасності доставки газет.
– Але ж Полтавська дирекція "Укрпошти" провела, як назвало ваше відомство, оптимізацію, що мала б поліпшити фінансову ситуацію підприємства, та, як показало життя, ця, з дозволу сказати, оптимізація створила масу додаткових проблем як для споживачів ваших послуг, так і для самих поштових працівників…
– Процес оптимізації системи поштового зв'язку в нашій області триває. Під час її першого етапу була скорочена кількість центрів поштового зв'язку, але кількість поштових відділень не змінилася. В нашому регіоні їх більше, ніж будь-де по Україні. Через те, що кількість населення в нас у цілому невисока, особливо в селах, третина сільських відділень зв'язку – збиткові.
– Тобто відбудеться скорочення кількості поштових відділень?
– Так, але кількість поштових дільниць, із яких, власне, й складаються відділення, суттєво не зміниться. Щоправда, там, де це можливо, об'єднуватимемо й дільниці. Однак від цього якість послуг, тобто доставка пенсій, кореспонденцій, не знизиться.
– Поясніть, будь ласка, чому газети часто надходять до передплатників не у день виходу, а наступного, а то й через день?
– Поштовий зв'язок функціонує за чіткою схемою. "Укрпошта" з усіма періодичними виданнями, з якими співпрацює, укладає відповідні договори, в яких обумовлюється термін доставки преси, зокрема на сортувальну дільницю. Згідно з цими договорами складається графік роботи усіх підрозділів підприємства. Якщо з якихось причин доставка затримується, машини, що розвозять газети по вузлах і відділеннях зв'язку, не приїжджають туди вчасно, і відповідно листоноші не встигають рознести їх того самого дня. Через що й доставляють лише наступного. А якщо преса потрапляє у відділення в переддень вихідного (у багатьох відділень це – середа) та ще й увечері, газети доставляють читачам лише у четвер. Не можна не враховувати й так званий людський фактор.
– Куди необхідно звертатися передплатникам у разі несвоєчасної доставки пошти?
– У першу чергу – в своє відділення зв'язку. Якщо з'ясувати питання на місцевому рівні не вдається, необхідно звернутися у найближчий центр обслуговування споживачів або у відділ технології Полтавського поштамту чи відділ технології ПД УДППЗ "Укрпошта".
За наше жито…
Такі вже реалії нашого сьогодення, що доводити свою правоту випадає мало не щодня в магазині, у лікарні, на пошті. Замовляючи послугу, ми справедливо сподіваємося на те, що її нададуть вчасно й якісно. В іншому випадку маємо право від неї відмовитися або не заплатити за неякісне обслуговування. Але якщо за неї доводиться платити наперед – а саме на передоплатній основі відбуваються розрахунки редакцій друкованих ЗМІ, в тім числі й "Зорі Полтавщини", з "Укрпоштою" – потерпає той, хто платить. У даному випадку – редакція й ви, шановні наші читачі. На жаль, ціни на послуги поштовиків зростають, а причини незадовільної якості доставки – тієї самої послуги, яку нам гарантують щоразу, підвищуючи тарифи! – нам із вами пояснюють… людським фактором.
Нагадаємо, що в 2007 році "Укрпошта" перед початком передплатної кампанії поставила газетярів перед фактом про підвищення тарифів на послуги доставки на 50 відсотків. Передплатники відчули на собі цей "фінансовий кульбіт" мінімально, редакції ж газет – у повному обсязі. В минулому році ситуація майже повторилася: знову напередодні передплатної кампанії УДППЗ "Укрпошта" повідомила ЗМІ про намір підвищити тарифи, але тепер уже майже на 60 відсотків, мотивуючи це тією ж таки нестачею коштів на розвиток підприємств поштового зв'язку. Якщо б "Укрпошті" тоді вдалося підвищити свої тарифи у повній мірі, передплатна ціна газет зросла б майже вдвічі. Але завдяки журналістській громадськості, Національній спілці журналістів України, зокрема й активним діям Полтавської обласної організації НСЖУ, вдалося стримати апетит "Укрпошти" і домогтися підвищення тарифів не на 60, як планувалося, а на 27 відсотків.
Здавалося б, зі зростанням ціни має підвищуватися якість послуг, зокрема щодо доставки періодичних видань, але ж ні: протягом останніх трьох років спостерігаємо зовсім іншу картину. Майже щодня на адресу редакції надходять листи приблизно такого змісту: "Передплачуємо вашу газету і щороку маємо проблеми із її доставкою… Вже лютий, а ми газету не отримуємо, хоча й передплатили. Тож верніть нам гроші. Дзвоніть у Котельву, Зіньків, дізнавайтеся, чому ми не отримуємо газету, за яку заплатили свої кревні…" Цей лист – із Котелевського району. А ця цитата – із листа нашого читача з Козельщинського району: "До 2009 року проблем із доставкою газет не було ніяких, але з тих пір, як ліквідували нашу пошту в Солоницькій сільраді, почалися негаразди. За 19 днів нового року я не отримав жодного примірника газети "Зоря Полтавщини"…
Але, як не дивно, найбільше нарікань отримуємо з Полтави. Зокрема, один із наших давніх передплатників і співавторів, доцент Полтавської державної аграрної академії Віктор Самородов, якого обслуговує відділення поштового зв'язку №7, розповів, що "Зорю Полтавщини" йому доставляють дуже часто із запізненням.
– Газета, як і будь-який продукт, має свій термін придатності, який визначається актуальністю розміщеної в ній інформації. Тож, скажімо, в Англії люди, які хочуть заробити гроші, підряджаються, щоб доставляти пресу якомога раніше. Я далекий від думки, що зарубіжний досвід буде негайно поширено у нас. Але ж оплачена послуга має бути виконана. Якщо вона не виконується, то виникає питання до тих, хто взявся за діло і виконує його несумлінно. Мені дуже прикро, що і я, і багато інших передплатників цікавої і змістовної газети з багатими традиціями – "Зорі Полтавщини" – змушені отримувати видання із запізненням. Журналісти, працівники редакції чесно і професійно виконують свою роботу, готуючи читабельні номери, ми, передплатники, платимо кошти, і не малі, щоб мати оперативну, свіжу інформацію. І все це чомусь не береться до уваги тими, хто доставляє пресу. Можливо, тому, що гроші за ще не надані пос
луги вони вже отримали. Ось і виходить, як у тій приказці, що за наше ж жито нас і побито.
Важко щось додати до цього коментаря нашого передплатника.
“Зоря Полтавщини”, 1 стор., 11_02_09.
На жаль, останнім часом почастішали випадки несвоєчасної доставки періодики, а також кореспонденції. Про це свідчать численні дзвінки й письмові скарги наших читачів, які отримує редакція майже щодня. Люди нарікають на те, що "Зорю Полтавщини" доставляють із суттєвим запізненням, траплялися й випадки недоукомплектації. Коли ж наші читачі звертаються у відділення зв'язку, аби з'ясувати, в чому річ, стикаються із некоректним ставленням до них. Прокоментувати ситуацію, що склалася з доставкою періодики, ми попросили заступника директора ПД УДППЗ "Укрпошта" з питань технології Миколу Перепелицю.
– Миколо Петровичу, минулого року Українське державне підприємство поштового зв'язку "Укрпошта" зробило нам, газетярам, неприємний сюрприз, суттєво підвищивши тарифи на свої послуги. Це відчули і наші передплатники. Проте якість послуг від того кращою не стала, а, навпаки, погіршується. Чому так?
– Треба зазначити, що перед тим, як підвищити тарифи на будь-яку послугу, ми їх ретельно розраховуємо і централізовано затверджуємо в Міністерстві економіки. Тарифи на поштові послуги навіть після підвищення все одно набагато нижчі від їхньої реальної собівартості. Ми підняли ціну лише на доставку кореспонденції через подорожчання транспортних послуг, і то лише на 27 відсотків, але це не допомогло залатати усі наші "діри". Тобто все одно не вистачає грошей на придбання запчастин для транспорту, який розвозить пошту по відділеннях, на підвищення зарплат тощо. Останнє призводить до істотної плинності кадрів. Все це, в свою чергу, негативно позначається на якості надання послуг, у даному випадку – на своєчасності доставки газет.
– Але ж Полтавська дирекція "Укрпошти" провела, як назвало ваше відомство, оптимізацію, що мала б поліпшити фінансову ситуацію підприємства, та, як показало життя, ця, з дозволу сказати, оптимізація створила масу додаткових проблем як для споживачів ваших послуг, так і для самих поштових працівників…
– Процес оптимізації системи поштового зв'язку в нашій області триває. Під час її першого етапу була скорочена кількість центрів поштового зв'язку, але кількість поштових відділень не змінилася. В нашому регіоні їх більше, ніж будь-де по Україні. Через те, що кількість населення в нас у цілому невисока, особливо в селах, третина сільських відділень зв'язку – збиткові.
– Тобто відбудеться скорочення кількості поштових відділень?
– Так, але кількість поштових дільниць, із яких, власне, й складаються відділення, суттєво не зміниться. Щоправда, там, де це можливо, об'єднуватимемо й дільниці. Однак від цього якість послуг, тобто доставка пенсій, кореспонденцій, не знизиться.
– Поясніть, будь ласка, чому газети часто надходять до передплатників не у день виходу, а наступного, а то й через день?
– Поштовий зв'язок функціонує за чіткою схемою. "Укрпошта" з усіма періодичними виданнями, з якими співпрацює, укладає відповідні договори, в яких обумовлюється термін доставки преси, зокрема на сортувальну дільницю. Згідно з цими договорами складається графік роботи усіх підрозділів підприємства. Якщо з якихось причин доставка затримується, машини, що розвозять газети по вузлах і відділеннях зв'язку, не приїжджають туди вчасно, і відповідно листоноші не встигають рознести їх того самого дня. Через що й доставляють лише наступного. А якщо преса потрапляє у відділення в переддень вихідного (у багатьох відділень це – середа) та ще й увечері, газети доставляють читачам лише у четвер. Не можна не враховувати й так званий людський фактор.
– Куди необхідно звертатися передплатникам у разі несвоєчасної доставки пошти?
– У першу чергу – в своє відділення зв'язку. Якщо з'ясувати питання на місцевому рівні не вдається, необхідно звернутися у найближчий центр обслуговування споживачів або у відділ технології Полтавського поштамту чи відділ технології ПД УДППЗ "Укрпошта".
За наше жито…
Такі вже реалії нашого сьогодення, що доводити свою правоту випадає мало не щодня в магазині, у лікарні, на пошті. Замовляючи послугу, ми справедливо сподіваємося на те, що її нададуть вчасно й якісно. В іншому випадку маємо право від неї відмовитися або не заплатити за неякісне обслуговування. Але якщо за неї доводиться платити наперед – а саме на передоплатній основі відбуваються розрахунки редакцій друкованих ЗМІ, в тім числі й "Зорі Полтавщини", з "Укрпоштою" – потерпає той, хто платить. У даному випадку – редакція й ви, шановні наші читачі. На жаль, ціни на послуги поштовиків зростають, а причини незадовільної якості доставки – тієї самої послуги, яку нам гарантують щоразу, підвищуючи тарифи! – нам із вами пояснюють… людським фактором.
Нагадаємо, що в 2007 році "Укрпошта" перед початком передплатної кампанії поставила газетярів перед фактом про підвищення тарифів на послуги доставки на 50 відсотків. Передплатники відчули на собі цей "фінансовий кульбіт" мінімально, редакції ж газет – у повному обсязі. В минулому році ситуація майже повторилася: знову напередодні передплатної кампанії УДППЗ "Укрпошта" повідомила ЗМІ про намір підвищити тарифи, але тепер уже майже на 60 відсотків, мотивуючи це тією ж таки нестачею коштів на розвиток підприємств поштового зв'язку. Якщо б "Укрпошті" тоді вдалося підвищити свої тарифи у повній мірі, передплатна ціна газет зросла б майже вдвічі. Але завдяки журналістській громадськості, Національній спілці журналістів України, зокрема й активним діям Полтавської обласної організації НСЖУ, вдалося стримати апетит "Укрпошти" і домогтися підвищення тарифів не на 60, як планувалося, а на 27 відсотків.
Здавалося б, зі зростанням ціни має підвищуватися якість послуг, зокрема щодо доставки періодичних видань, але ж ні: протягом останніх трьох років спостерігаємо зовсім іншу картину. Майже щодня на адресу редакції надходять листи приблизно такого змісту: "Передплачуємо вашу газету і щороку маємо проблеми із її доставкою… Вже лютий, а ми газету не отримуємо, хоча й передплатили. Тож верніть нам гроші. Дзвоніть у Котельву, Зіньків, дізнавайтеся, чому ми не отримуємо газету, за яку заплатили свої кревні…" Цей лист – із Котелевського району. А ця цитата – із листа нашого читача з Козельщинського району: "До 2009 року проблем із доставкою газет не було ніяких, але з тих пір, як ліквідували нашу пошту в Солоницькій сільраді, почалися негаразди. За 19 днів нового року я не отримав жодного примірника газети "Зоря Полтавщини"…
Але, як не дивно, найбільше нарікань отримуємо з Полтави. Зокрема, один із наших давніх передплатників і співавторів, доцент Полтавської державної аграрної академії Віктор Самородов, якого обслуговує відділення поштового зв'язку №7, розповів, що "Зорю Полтавщини" йому доставляють дуже часто із запізненням.
– Газета, як і будь-який продукт, має свій термін придатності, який визначається актуальністю розміщеної в ній інформації. Тож, скажімо, в Англії люди, які хочуть заробити гроші, підряджаються, щоб доставляти пресу якомога раніше. Я далекий від думки, що зарубіжний досвід буде негайно поширено у нас. Але ж оплачена послуга має бути виконана. Якщо вона не виконується, то виникає питання до тих, хто взявся за діло і виконує його несумлінно. Мені дуже прикро, що і я, і багато інших передплатників цікавої і змістовної газети з багатими традиціями – "Зорі Полтавщини" – змушені отримувати видання із запізненням. Журналісти, працівники редакції чесно і професійно виконують свою роботу, готуючи читабельні номери, ми, передплатники, платимо кошти, і не малі, щоб мати оперативну, свіжу інформацію. І все це чомусь не береться до уваги тими, хто доставляє пресу. Можливо, тому, що гроші за ще не надані пос
луги вони вже отримали. Ось і виходить, як у тій приказці, що за наше ж жито нас і побито.
Важко щось додати до цього коментаря нашого передплатника.
“Зоря Полтавщини”, 1 стор., 11_02_09.