– Основним нашим завданням є забезпечення казначейського обслуговування Державного та місцевих бюджетів на основі ведення єдиного казначейського рахунку. Точніше – розрахунково-касове обслуговування розпорядників і одержувачів бюджетних коштів; контроль за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень, прийнятті зобов’язань та проведенні платежів за цими зобов’язаннями; у межах повноважень – контроль за дотриманням учасниками бюджетного процесу чинного бюджетного законодавства; ведення обліку і складання звітності про виконання державного та місцевих бюджетів.
– Розкажіть про результати роботи вашого колективу протягом 2008 року.
– Результатами нашої роботи є якість обслуговування розпорядників і одержувачів бюджетних коштів та складання фінансової звітності про виконання бюджетів. Головне управління займається казначейським обслуговуванням Державного та 535-ти місцевих бюджетів Полтавщини. Суть його полягає в тому, що ми отримуємо доходи й обліковуємо всі видатки. Щодня на наші рахунки зараховуються податки і збори, інші платежі, й щодня з рахунків розпорядників коштів на підставі поданих документів та платіжних доручень здійснюються видатки. Щомісяця головним управлінням і підрозділами Держказначейства на місцях складаються звіти про виконання відповідних місцевих бюджетів. Звіти направляються відповідним фінансовим установам та органам місцевого самоврядування. Наші переваги ще і в оперативності й доступності даних про виконання бюджету, стовідсоткова впевненість розпорядника коштів, місцевої ради чи фінансового органу в достовірності інформації і спрямуванні коштів за цільовим призначенням. Органи казначейства також надають безвідсоткові короткострокові позики на покриття тимчасових касових розривів місцевих бюджетів.
– Які обсяги надходжень податків та зборів до бюджетів у минулому році?
– У 2008 році до Державного бюджету України від області надійшло доходів на суму 5,7 мільярда гривень. У порівнянні з 2007 роком надходження збільшились на 1,2 мільярда гривень, або на 28 відсотків. Що стосується місцевих бюджетів, то без врахування міжбюджетних трансфертів надійшло доходів в сумі 2 мільярди гривень, що на 563 мільйони гривень, або на 39 відсотків, більше в порівнянні з фактичними надходженнями 2007 року.
– У якому обсязі запланована для нашої області субвенція з Державного бюджету?
– Субвенція – це форма фінансової допомоги держави місцевим органам влади для реалізації ними конкретних заходів чи програм. Сума коштів, які виділяються нашій області, з кожним роком збільшується. На 2008 рік було передбачено 24 види дотацій та субвенцій на загальну суму 869,5 мільйона гривень. Надійшло 806,3 мільйона, або 92,7% до річного плану.
– Які напрямки використання субвенції?
– Це перш за все виплата допомоги сім’ям з дітьми, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам. На даний час надійшло 372,1 мільйона гривень, це становить 96,3 відсотка річного плану, що повністю забезпечило виплату фактично нарахованих обсягів по всіх видах допомог сім’ям з дітьми та виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Це також надання пільг з послуг зв’язку та інших передбачених законодавством пільг та компенсація за пільговий проїзд окремих категорій громадян – 44,3 мільйона гривень, що становить 98,7 відсотка до річного плану. Як наслідок своєчасного погашення заборгованості місцевих бюджетів перед підприємствами – постачальниками послуг, пільгові категорії населення мають змогу безкоштовно користуватися громадським транспортом, зв’язком та іншими послугами, передбаченими діючим законодавством. На здійснення виплат, передбачених ст. 51 Закону України “Про освіту” (погашення заборгованості минулих років по виплатах при виході педпрацівників у відпустки), надійшло 19,4 мільйона гривень, або сто відсотків до річного плану.
– Правильність використання цих коштів можна проконтролювати?
– Так, органи казначейства здійснюють попередній і поточний контроль на стадіях реєстрації зобов’язань та здійснення оплат. Усі кошти мають чітке цільове спрямування і надходять виключно в розрізі відомчої, програмної та економічної класифікації видатків. Кожний код має відповідний зміст і вказує напрямки використання коштів. Відповідно до економічної класифікації ми перевіряємо їх цільове спрямування. Відслідковуємо проходження грошей до конкретного розпорядника, який їх витрачатиме. Він має відзвітуватися про їхнє використання. На інші цілі кошти не можуть бути направлені.
– Чи маєте дані про те, яка в нашій області заборгованість по заробітній платі?
– Казначейство веде облік будь-якої кредиторської і дебіторської заборгованості, у тому числі із заробітної плати, на основі звітів розпорядників коштів державного та місцевих бюджетів. Вони подають дані до органів казначейства, а ми обліковуємо і зводимо в єдиний звіт. На даний момент заборгованість відсутня, але це стосується лише розпорядників коштів Державного та місцевих бюджетів.
Зоря Полтавщини, П’ятниця, 16 січня 2009 р., 3 стор.
– Розкажіть про результати роботи вашого колективу протягом 2008 року.
– Результатами нашої роботи є якість обслуговування розпорядників і одержувачів бюджетних коштів та складання фінансової звітності про виконання бюджетів. Головне управління займається казначейським обслуговуванням Державного та 535-ти місцевих бюджетів Полтавщини. Суть його полягає в тому, що ми отримуємо доходи й обліковуємо всі видатки. Щодня на наші рахунки зараховуються податки і збори, інші платежі, й щодня з рахунків розпорядників коштів на підставі поданих документів та платіжних доручень здійснюються видатки. Щомісяця головним управлінням і підрозділами Держказначейства на місцях складаються звіти про виконання відповідних місцевих бюджетів. Звіти направляються відповідним фінансовим установам та органам місцевого самоврядування. Наші переваги ще і в оперативності й доступності даних про виконання бюджету, стовідсоткова впевненість розпорядника коштів, місцевої ради чи фінансового органу в достовірності інформації і спрямуванні коштів за цільовим призначенням. Органи казначейства також надають безвідсоткові короткострокові позики на покриття тимчасових касових розривів місцевих бюджетів.
– Які обсяги надходжень податків та зборів до бюджетів у минулому році?
– У 2008 році до Державного бюджету України від області надійшло доходів на суму 5,7 мільярда гривень. У порівнянні з 2007 роком надходження збільшились на 1,2 мільярда гривень, або на 28 відсотків. Що стосується місцевих бюджетів, то без врахування міжбюджетних трансфертів надійшло доходів в сумі 2 мільярди гривень, що на 563 мільйони гривень, або на 39 відсотків, більше в порівнянні з фактичними надходженнями 2007 року.
– У якому обсязі запланована для нашої області субвенція з Державного бюджету?
– Субвенція – це форма фінансової допомоги держави місцевим органам влади для реалізації ними конкретних заходів чи програм. Сума коштів, які виділяються нашій області, з кожним роком збільшується. На 2008 рік було передбачено 24 види дотацій та субвенцій на загальну суму 869,5 мільйона гривень. Надійшло 806,3 мільйона, або 92,7% до річного плану.
– Які напрямки використання субвенції?
– Це перш за все виплата допомоги сім’ям з дітьми, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам. На даний час надійшло 372,1 мільйона гривень, це становить 96,3 відсотка річного плану, що повністю забезпечило виплату фактично нарахованих обсягів по всіх видах допомог сім’ям з дітьми та виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Це також надання пільг з послуг зв’язку та інших передбачених законодавством пільг та компенсація за пільговий проїзд окремих категорій громадян – 44,3 мільйона гривень, що становить 98,7 відсотка до річного плану. Як наслідок своєчасного погашення заборгованості місцевих бюджетів перед підприємствами – постачальниками послуг, пільгові категорії населення мають змогу безкоштовно користуватися громадським транспортом, зв’язком та іншими послугами, передбаченими діючим законодавством. На здійснення виплат, передбачених ст. 51 Закону України “Про освіту” (погашення заборгованості минулих років по виплатах при виході педпрацівників у відпустки), надійшло 19,4 мільйона гривень, або сто відсотків до річного плану.
– Правильність використання цих коштів можна проконтролювати?
– Так, органи казначейства здійснюють попередній і поточний контроль на стадіях реєстрації зобов’язань та здійснення оплат. Усі кошти мають чітке цільове спрямування і надходять виключно в розрізі відомчої, програмної та економічної класифікації видатків. Кожний код має відповідний зміст і вказує напрямки використання коштів. Відповідно до економічної класифікації ми перевіряємо їх цільове спрямування. Відслідковуємо проходження грошей до конкретного розпорядника, який їх витрачатиме. Він має відзвітуватися про їхнє використання. На інші цілі кошти не можуть бути направлені.
– Чи маєте дані про те, яка в нашій області заборгованість по заробітній платі?
– Казначейство веде облік будь-якої кредиторської і дебіторської заборгованості, у тому числі із заробітної плати, на основі звітів розпорядників коштів державного та місцевих бюджетів. Вони подають дані до органів казначейства, а ми обліковуємо і зводимо в єдиний звіт. На даний момент заборгованість відсутня, але це стосується лише розпорядників коштів Державного та місцевих бюджетів.
Зоря Полтавщини, П’ятниця, 16 січня 2009 р., 3 стор.