Протистояння

Зокрема, ХК «АвтоКрАЗ» до кінця року планує скоротити понад сім відсотків виробничого персоналу, тобто більш ніж 500 працюючих. Нині штат підприємства становить 6800 осіб. З метою економії ресурсів тут перейшли на чотириденний робочий тиждень, що зменшить обсяги виробництва. Однак вони не будуть нижчими за минулорічні показники. До того ж, з першого листопада на автомобільному заводі вирішили збільшити зарплату на одинадцять відсотків при середньому рівні 2046 гривень.
На заводі технічного вуглецю падіння обсягів виробництва почалося ще навесні, коли в усьому світі різко упав попит на продукцію подібних підприємств. З першого листопада завод перейшов на п’ятигодинний робочий день, що дасть змогу зберегти безперервний цикл виробництва, але зарплата працюючих при цьому зменшиться десь на третину.
На ВАТ «Кредмаш» також можливе скорочення працівників через об’єктивні причини, пов’язані зі збутом продукції. Справа в тому, що переважна частина замовників із Росії та Казахстану прагне придбати щойно вироблену продукцію у кредит, а це заморозить обігові кошти підприємства. З метою уникнення падіння виробництва відповідні служби заводу активно працюють над новими контрактами з країнами Європи та Азії. Щодо скорочення працівників, то воно стосуватиметься допоміжних служб. Зварювальників, токарів, фрезерувальників, молодих інженерів намагатимуться зберегти як недоторканний кадровий резерв. У листопаді кредмашівці працюють за схемою чотириденного робочого тижня, що не суперечить колективному договору підприємства. Водночас, згідно з тією ж угодою, граничний термін такого обмеження може сягати не більше трьох місяців на рік.
На колісному заводі в листопаді працюють по три дні на тиждень через скорочення обсягів реалізації коліс, як споживачам Росії, Білорусі, так і України. Для виконання чинних замовлень підприємству потрібно значно менше робочих днів. Саме на цій підставі керівництво відкритого акціонерного товариства разом із профспілковим комітетом прийняло таке непросте рішення задля збереження підприємства в цілому. Тож зарплата працюючих дещо зменшиться, але її обіцяють виплачувати без затримок.
На один день зменшився робочий тиждень і на Кременчуцькому автоскладальному заводі – через падіння попиту на легкові автомобілі. Поки що про скорочення працюючих не йдеться. У листопаді на підприємстві планували збільшення зарплати, тепер ці наміри доведеться відкласти.
У разі зниження платоспроможності замовників вдатися до скорочення обсягів виробництва будуть змушені й крюківські вагонобудівники. Нині керівництво підприємства робить усе можливе для збереження існуючих та пошуку нових ринків збуту, збереження кадрового потенціалу й мінімізації наслідків кризи для багатотисячного колективу. Та якщо попит на продукцію не відновиться, підприємство перейде на скорочений робочий тиждень для всіх без винятку категорій працюючих, що призведе до певного зниження рівня середньої заробітної плати.
Зараз на обліку в Кременчуцькому центрі зайнятості перебуває 1990 безробітних при 3300 наявних вакансіях. Поточного року підприємства міста скоротили всього 303 працюючих при заявлених 1600. Втім, рік ще не закінчився, а за умов політичної нестабільності в Україні та світової фінансової кризи ніхто не може гарантувати, що безробіття не зросте. Все це не додає оптимізму працюючим, сімейний бюджет яких складається в основному з реальної заробітної плати.
Аналізуючи ситуацію, перший заступник міського голови Кременчука Володимир Онищенко зауважив, що органи місцевого самоврядування не мають повноважень якимось чином втручатися в економічну діяльність промислових підприємств. Єдине, на що має вплив влада, – це соціальний аспект їх діяльності. А саме: своєчасна виплата заробітної плати та відсутність боргів з її виплати. У цьому напрямі владні структури міста готові активізувати свою роботу.

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.