“Зоря Полтавщини”
Стовідсотково забезпечені підручниками учні 1–7-х класів, на 95 відсотків – 9–11-х класів, а от надходження підручників для навчання у 8-х класах станом на кінець серпня ще триває, залежить це цілком від Міністерства освіти і науки України.
Зате підготовка шкіл до нового навчального року залежить від організації роботи в області. І вперше Полтавщина справилася з цим завданням не на сто, а майже на сто відсотків – винятком стала школа у селі Бірки Зіньківського району. Хоча був час на її ремонт, були виділені гроші, проте основне навчальне приміщення не готове до 1 вересня й буде підготовлене до навчального процесу в кращому випадку до листопада. Як пояснили учасникам засідання колегії начальник управління капітального будівництва облдержадміністрації Василь Олексенко та голова Зіньківської райдержадміністрації Володимир Паламаренко, вони помилилися з вибором підрядників, що й стало причиною такої негативної ситуації. Голова облдержадміністрації Валерій Асадчев наголосив, що за несумлінне ставлення обом керівникам буде винесено догани. Ще з одного проблемного питання – неможливості забезпечувати учнів Яхниківської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату Лохвицького району водою зі свердловини на території інтернату через її незадовільну якість (вміст заліза перевищує норму в 36 разів) – прийнято рішення й надалі привозити воду для потреб інтернату, а тим часом грунтовно зайнятися підготовчими роботами для буріння нової свердловини.
Про формування регіональних ресурсів продовольчого зерна області у маркетинговий період 2008 – 2009 років доповідав начальник головного управління агропромислового розвитку облдержадміністрації Олександр Сень. Він наголосив, що з 2,7 млн тонн зерна ранніх зернових, зібраних на Полтавщині, пшениця становить 56 відсотків. На зернові склади завезено 1 млн тонн зерна, зокрема 540 тис. тонн пшениці, з якої продовольчої – 140 тис. тонн; 26 тис. тонн жита, 86 відсотків з якого – продовольче. Цього обсягу достатньо для забезпечення хлібопекарських підприємств області, сказав Олександр Сень.
Відповідно до постанови Кабміну розпорядженням голови облдержадміністрації в області передбачено сформувати незнижувальний запас продовольчого зерна обсягом 60 тис. тонн. Виконати законодавчу вимогу щодо формування цих запасів за рахунок коштів бюджету неможливо, бо нереально в межах області виділити 75 – 80 млн грн, наголосив доповідач. Тим не менше робота зі створення запасів триває. Нині райони Полтавщини завдання виконали, заклавши в регіональні ресурси 35,5 тис. тонн. Інша ситуація у містах. На 100 відсотків виконано завдання у Миргороді (1,6 тис. тонн) і нічого не закладено у Полтаві, Кременчуці, Лубнах і Комсомольську. Основна причина такого ставлення міст, в першу чергу Полтави, Кременчука і Комсомольська, до власних запасів полягає, на думку Олександра Сеня, в тому, що основними постачальниками хлібобулочних виробів для них є структури інших областей, зокрема Кіровоградської.
Як розповів начальник управління з питань розвитку споживчого ринку, сфери побутових послуг і підприємництва облдержадміністрації Михайло Бугрій, на Полтавщині відпрацьована схема постачання сировини з підприємств Держкомрезерву на хлібопекарські підприємства обсягом 37,5 відсотка від потреби за фіксованою (до нового року) ціною 1750 грн за тонну борошна. При цьому окремі хлібопекарські підприємства порушують питання про підвищення цін на хлібобулочні вироби.
На колегії йшлося також про проблеми, які виникають у ділових стосунках з Аграрним фондом. На Полтавщині мають намір підготувати окрему нараду, на яку запросять керівників фонду.
Стан аварійності на дорогах області став темою доповіді начальника головного управління промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації Тараса Ткаченка й начальника управління ДАІ ГУ МВС України в Полтавській області Володимира Кравчені. У першому півріччі 2008 року на території області зафіксовано 4342 дорожньо-транспортні пригоди, що на 25 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року. Водночас намітилася тенденція до зменшення ДТП з потерпілими (менше на 21 відсоток). Однією з причин сталої в останні роки динаміки збільшення кількості ДТП є збільшення інтенсивності руху на дорогах. Незадовільним залишається з точки зору безпеки й стан доріг.
Психологія наших водіїв теж відіграє не останню роль у створенні небезпечних ситуацій на проїжджих шляхах, зазначив Валерій Асадчев. Таким чином, комплекс проблем, що сприяють ДТП, потребує й комплексного вирішення.
З обговорюваних питань на засіданні колегії було прийнято відповідні рішення.