Від мешканців будинків љ 13 та љ 3, що по вулиці Курчатова у Полтаві, цей лист до
“Зорі Полтавщини” підписали Г.Золотоверх, М. Михайличенко, Ю. Погодіна та ін. – усього 20 підписів.
Перед тим, як звернутися за коментарем до фахівців ОВП “Полтаватеплоенерго”, редакція поцікавилася загальним станом опалення у Полтаві. З усних свідчень полтавців випливає, що хоча Полтава залишається в цілому благополучним щодо теплопостачання містом (подекуди температура в квартирах сягає 24–250С, дехто навіть і в морози відкриває кватирки), однак чимало і незадоволених якістю послуги. Скаржаться на холод у квартирах, зокрема, мешканці будинків по вул. Примакова, 12, Конєва, 6/1, Вавилова, 1/15, пров. Інтернаціональному, 19.
Пообіцявши розібратися з проблемою в буд. љ 13 по вул. Курчатова і зазначивши, що у випадках неякісного теплопостачання завжди робиться перерахунок вартості послуг, генеральний директор обласного виробничого підприємства “Полтаватеплоенерго” Степан Пасічко запевнив, що теплопостачальне підприємство сумлінно подає тепло для підтримання в квартирах полтавців 180С – навіть попри ризик одержати збитки. Адже середня розрахункова температура січня – 6,90С, натомість у січні 2008 року середньодобова температура опускалася до –15,30С. Відтак обсяги спаленого газу й спожитої для виробничих потреб електроенергії значно більші від передбачуваних, підкреслює Степан Іванович. За перших півтора тижня використано енергоносіїв майже на 8 млн грн. А от сплачено підприємству за послуги 1 млн 712 тис. грн. І це непокоїть теплопостачальне підприємство чи не найбільше. “В цілому за минулий рік населення розрахувалося з нами на 96 відсотків, це дуже добре. Останні три місяці розрахунок досягав 100 відсотків! – говорить Степан Пасічко. – Але тепер, коли на державному рівні оголосили, що борги за комунальні послуги можна буде погашати за рахунок ощадбанківських вкладів, чуємо розмови людей про те, що вони не платитимуть за послуги, накопичуватимуть борги і потім скористаються такою схемою. Ми за результатами січня хоч би на 40 відсотків розрахувалися за газ. А що буде далі – не знаю”.
Утім, керівник “Полтаватеплоенерго” визнає, що навіть при нормованій подачі тепла претензії полтавців почасти обгрунтовані, й зазначає, що у Полтаві є проблемні будинки. До категорії таких він відносить відомчі, не підготовлені до зими житловими дільницями організацій-власників. Мешканці такого житла часто опиняються у дискомфортній ситуації. Так, мешканці будинку по пров. Шевченка,11, минулого тижня не один день прожили з холодними батареями. Комунальний сектор благополучніший. У той же час і там не все гаразд. Актом прийому-передачі підготовлених до експлуатації взимку житлових будинків в обласному центрі підприємством “Полтаватеплоенерго” прийнято лише 7 – із загальної кількості 1100. Якщо говорити окремо про вузли вводу в будинках, то їх підготовлено 48 відсотків. Відповідно 52 відсотки не підготовлені. Щоправда, торік стан готовності був на рівні 18 відсотків, зазначає Степан Пасічко. Окрім того, житлово-комунальні служби один раз на три роки повинні промивати внутрішьобудинкові системи, зобов’язані відрегулювати подачу тепла по кожному стояку.
За словами Степана Івановича, є ще одна група причин неякісного обігріву квартир, і на ній керівник наголошує особливо. Це – різні способи втручання самих споживачів у систему: відкручування-закручування, а то й заміна сопла елеваторних теплових вузлів вводу, і тоді порушується 18-градусний тепловий баланс у помешканнях, одним стає тепліше, іншим відповідно – холодніше; заміна у квартирах однотрубних нагрівальних приладів (радіаторів) швидкісної системи опалення на звичні радіатори, і тоді у горішніх квартирах буде тепло, а до нижніх поверхів потрібне тепло не доходитиме. Водночас сприяють охолодженню будинків недостатнє утеплення дахів, підвалів, затоплення останніх, відсутність подвійних дверей у під’їздах, “свистячі” вікна тощо.
Отже, причин відсутності достатнього тепла в квартирах може бути кілька. Якісь у змозі усунути власники квартир. А що робити, коли причини залежать не від них, а вони досі стовідсотково оплачували послуги теплопостачання і тепер мерзнуть вдома? Вкотре хочеться сподіватися на те, що всі наші комунальні організації дбайливо ставитимуться до споживачів житлово-комунальних послуг, від яких, до речі, безпосередньо залежить доцільність існування самих комунальних служб і організацій.
P.S. Будинки љ 7 і љ 13 по вул. Курчатова днями обстежили фахівці ГЖЕД љ 12 і управління з питань житлово-комунального обслуговування населення і з’ясували, що температура в квартирах верхніх поверхів подекуди становила 170С. Старший майстер дільниці љ 1 п’ятого теплового району Полтави Володимир Гусаков говорить, що на котельні витримують температуру підігріву води відповідно до норми. Проблема могла виникнути через стороннє втручання у теплові вузли будинків. Їхній стан обов’язково перевірять спеціалісти котельні, пообіцяв Володимир Гусаков.