Йдеться про те, що 12 липня 2007 року восьмою сесією Семенівської районної ради п’ятого скликання було прийняте рішення про обрання головою ради Валерія Книша. Це рішення, на думку Петра Ворони, суперечить вимогам Закону “Про місцеве самоврядування в Україні”, тому що згідно зі статтею 59 рішення ради приймається більшістю депутатів від загального складу ради. У Семенівці відповідно до протоколу лічильної комісії за кандидатуру Валерія Книша було віддано 21 голос, що не є більшістю загального складу ради. “Таким чином, – йдеться у зверненні, – вищевказане рішення, а також перебування Книша В.Є. на посаді голови Семенівської районної ради є незаконним та підлягає скасуванню… Звертаємося з вимогою вжити заходів щодо усунення порушень законності Семенівською районною радою при прийнятті рішення “Про обрання голови Семенівської районної ради” від 12 липня 2007 року”. Звернення підписали 14 депутатів обласної ради – членів фракції “Народний Союз “Наша Україна”.
Петро Ворона розповідає, що звертався з цього приводу до Генеральної Прокуратури України, звідки скарга була направлена до обласної прокуратури. У відповіді перший заступник прокурора Полтавської області О.В. Кириченко визнає законність рішення Семенівської районної ради, посилаючись на її регламент.
“Семенівська районна рада складається з 45 депутатів, – коментує Петро Ворона. – За Валерія Книша проголосували 21 із 45 депутатів, і він приступив до роботи. Закон про місцеве самоврядування говорить, що всі рішення ради приймаються більшістю голосів від її складу. Голова обирається рішенням ради, згідно із Законом України “Про місцеве самоврядування”, більшістю голосів від складу ради (стаття 59). Це не є процедурне питання, коли можна голосувати простою більшістю. Мені просто дивно, що людина, яка знає закон про місцеве самоврядування, очолює раду незаконно. В мене особисто щодо цієї людини немає ніяких претензій, але у що тоді перетворюється сам статус, інститут місцевого самоврядування? Так само можна обрати іншою частиною депутатів, теж 21 голосом, ще одного голову, і тоді Семенівська районна рада матиме двох голів. За логікою ж так виходить? І регламент повинен чітко відповідати законодавству. Нехтування законом не йде на користь розвитку місцевого самоврядування…
На цю ситуацію не можна не звертати уваги, – продовжує Петро Ворона. – Бо в нас є обрані мери, за яких по 9, по 19 відсотків виборців голосували. Зараз іноді там просто свавілля. Я був на похоронах колишнього міського голови Лубен А.М. Соболєва, я це бачив. Коли представники обласних рад у Львові обговорювали пропозиції Президенту України з приводу реформування місцевого самоврядування, то однією з наших пропозицій було те, щоб голови міст, сіл, селищ обиралися, як раніше це було, 50% виборців, які прийшли на вибори, плюс один голос. Щоб була справді більшість, і обраними були ті, кого справді шанує громада, а не її певна частина. Говорили й про те, що голову районної чи обласної рад теж повинні обирати всі мешканці відповідної території, якщо буде проведене відповідне реформування і створені виконкоми рад. Сподіватимемося, що 2008 рік буде значно сприятливішим для розвитку місцевого самоврядування, воно наповниться реальним змістом, ми більше не будемо допускати правового нігілізму, що дискредитує обрану людьми представницьку владу”.
Петро Ворона розповідає, що звертався з цього приводу до Генеральної Прокуратури України, звідки скарга була направлена до обласної прокуратури. У відповіді перший заступник прокурора Полтавської області О.В. Кириченко визнає законність рішення Семенівської районної ради, посилаючись на її регламент.
“Семенівська районна рада складається з 45 депутатів, – коментує Петро Ворона. – За Валерія Книша проголосували 21 із 45 депутатів, і він приступив до роботи. Закон про місцеве самоврядування говорить, що всі рішення ради приймаються більшістю голосів від її складу. Голова обирається рішенням ради, згідно із Законом України “Про місцеве самоврядування”, більшістю голосів від складу ради (стаття 59). Це не є процедурне питання, коли можна голосувати простою більшістю. Мені просто дивно, що людина, яка знає закон про місцеве самоврядування, очолює раду незаконно. В мене особисто щодо цієї людини немає ніяких претензій, але у що тоді перетворюється сам статус, інститут місцевого самоврядування? Так само можна обрати іншою частиною депутатів, теж 21 голосом, ще одного голову, і тоді Семенівська районна рада матиме двох голів. За логікою ж так виходить? І регламент повинен чітко відповідати законодавству. Нехтування законом не йде на користь розвитку місцевого самоврядування…
На цю ситуацію не можна не звертати уваги, – продовжує Петро Ворона. – Бо в нас є обрані мери, за яких по 9, по 19 відсотків виборців голосували. Зараз іноді там просто свавілля. Я був на похоронах колишнього міського голови Лубен А.М. Соболєва, я це бачив. Коли представники обласних рад у Львові обговорювали пропозиції Президенту України з приводу реформування місцевого самоврядування, то однією з наших пропозицій було те, щоб голови міст, сіл, селищ обиралися, як раніше це було, 50% виборців, які прийшли на вибори, плюс один голос. Щоб була справді більшість, і обраними були ті, кого справді шанує громада, а не її певна частина. Говорили й про те, що голову районної чи обласної рад теж повинні обирати всі мешканці відповідної території, якщо буде проведене відповідне реформування і створені виконкоми рад. Сподіватимемося, що 2008 рік буде значно сприятливішим для розвитку місцевого самоврядування, воно наповниться реальним змістом, ми більше не будемо допускати правового нігілізму, що дискредитує обрану людьми представницьку владу”.