З'ясувалося, що в наддніпрянському місті цю повірку, а також демонтаж і транспортування лічильника, здійснює одне-єдине приватне підприємство – "СПД Усенко". Й платити за цю послугу Світлані Ігорівні довелося 39 грн. А за той час, коли лічильник був відсутній, оплачувати КП "Кременчукводоканал" за спожиту воду за нормами споживання води, визначеними органами місцевого самоврядування.
Так що влетіло все це жінці в копієчку. Й зрозуміло, що авторка листа до редакції й до Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України висловила своє обурення з приводу цього й поставила закономірне запитання: "Чому повірка лічильників води віддана в Кременчуці лише в одні руки, та й ті приватні? Чи не вбачається в цьому ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції?".
З'ясувалося, що не тільки Світлана Чорноморець виявилася заручником названої ситуації. Жителька Кременчука Тетяна Ливіна теж обурилася з приводу того, що звертатися їй доводиться в приватне підприємство "СПД Усенко", де, на її погляд, вартість робіт завищена – коштує до 40 грн. Інвалід війни з Кременчука Володимир Салобаєнко теж справедливо зауважив:
– За логікою, саме продавець послуги має здійснювати повірку вимірювальної техніки, а не покупець. Ми ж, споживачі, маємо тільки справно платити за спожиту воду, а не брати на себе клопіт перевіряти лічильник за свій кошт та ще й утридорога…
Немало подібних скарг надходило й до прокуратури області. За результатами цих звернень фахівці обласного відділення Антимонопольного комітету України вивчили названу проблему й дійшли висновку, що "СПД Усенко" має ознаки монопольного домінуючого становища на ринку послуг з підготовки та подання на повірку лічильників води у місті Кременчуці. А тому вказаному суб'єкту підприємницької діяльності було рекомендовано усунути виявлене.
Проте, як з'ясувалося, ситуація з повіркою лічильників води в Кременчуці типова й для інших населених пунктів області. Подібна проблема виникала в Зінькові. Там Зіньківська міська рада зобов'язала місцеве управління житлово-комунального господарства проводити повірку лічильників води, а цей орган виявився не уповноваженим здійснювати названу операцію. На даний час рішення Зіньківської міської ради відмінено, а питання щодо повірки лічильників досі не вирішено.
Проблема з повіркою будинкових лічильників тепла виникла у мешканців будинку, що в Полтаві, по вулиці Станіславського, 8. Через те, що у ГЖЕД № 2, якій територіально підпорядкований даний будинок, немає коштів, не витримуються міжповірочні інтервали. Внаслідок цього споживачі змушені платити за тепло за нормами споживання теплової енергії, маючи свій будинковий засіб обліку тепла, що неекономно. І це – допоки не буде повірений лічильник.
– Добре було б, аби витрати на повірку лічильної техніки входили б у тарифи з утримання будинків та прибудинкових територій, – висловлюють побажання споживачі послуг.
Проте, на жаль, у переважній більшості на практиці цього немає. Отож назріла потреба врегулювання відносин між населенням і комунальними підприємствами в названому питанні. А поки цього не зроблено, суб'єкти господарювання, які займають монопольне становище на ринку послуг, диктують свої ціни споживачам, і від цього останнім нікуди не дітися.
– Неврегулювання цих правовідносин призводить до ущемлення прав споживачів на оплату комунальних послуг за показниками засобів обліку підприємцями, які займають монопольне становище на відповідному ринку, – вважає заступник голови обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Світлана Дудник.
У пропозиціях, висловлених на адресу обласної державної адміністрації обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, йдеться про необхідність встановлення чіткого законодавчого врегулювання взаємовідносин між виконавцями та споживачами комунальних послуг. Тепер слово за органами влади, які мають конкретно окреслити ці взаємовідносини.
Для когось – прибуток, а для споживача – збитки…
Опубліковано: 25 Квітня 2007